Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #21 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har malamute. Hadde fryktelig lyst til å ha en slik turkompis... OK det var hakket mer krevende enn jeg var vandt til av hund.. Men for meg var det aldri snakk om å levere hunden tilbake.. Jeg måtte rett og slett forandre meg selv for at dette skulle fungere... Nå er vi gamle venner, og så mange turer vi har sammen. Verdens beste familiehund! Hadde aldri klart å sendt henne videre til noen. Ikke en gang oppdretter. Jeg var den stolpen hun hadde i livet, og ingen skulle ta fra henne det... Det endte faktisk med ny jobb, noe jeg kan takke bikkja mi for.. Alt i alt så gikk det bra med oss! Faktisk vurderer vi mann til jenta vår..
Gjest L_C Skrevet 23. oktober 2008 #22 Skrevet 23. oktober 2008 Hvor stor del av kjøpesummen kan jeg kreve tilbake dersom oppdretter overtar hunden? Har snakket med oppdretter, men hun har ikke nevnt noe om å gi meg penger tilbake, og jeg synes det er ubehagelig å spørre. Jeg er oppdretter selv, og hadde en egen kontrakt med mine valpekjøpere der de skrev under på at jeg hadde førsterett til å kjøpe tilbake valpene dersom eier ikke ville ha de lengre. Der gikk det på hvor gammel valpen var når eventuelt salg fant sted. Nå husker jeg ikke helt, men mener det var 80% av kjøpesummen første tiden, deretter 60%, Når valpen var ett år var "bunnen" nådd, men jeg husker ikke prosenten. Kan ha vært så lite som 30%
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå