Gå til innhold

Nytt utbrudd av herpes

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ca en mnd siden fikk jeg første gangs utbrudd av Herpes nedentil. Det var så ille at jeg ble sykemeldt en uke og klarte ikke å gå eller sitte. Nå har jeg igjen fått nutt utbrudd, men da "kun" 3 blemmer.

Er det vanlig å få utbrudd så raskt igjen? Skal jeg da begynne på enda en kur, eller vil de gå av seg selv? Medisinen er jo vanvittig dyr! Finnes det noe bedøvende krem man kan bruke, da jeg ikke vil bli sykemeldt igjen...

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For ca en mnd siden fikk jeg første gangs utbrudd av Herpes nedentil. Det var så ille at jeg ble sykemeldt en uke og klarte ikke å gå eller sitte. Nå har jeg igjen fått nutt utbrudd, men da "kun" 3 blemmer.

Er det vanlig å få utbrudd så raskt igjen? Skal jeg da begynne på enda en kur, eller vil de gå av seg selv? Medisinen er jo vanvittig dyr! Finnes det noe bedøvende krem man kan bruke, da jeg ikke vil bli sykemeldt igjen...

Takk for svar

Ja, og ja....

Start med en ny kur så snart som mulig. Du kan spørre legen din etter Aciclovir tbl i stedet for Valtrex, litt annet virkestoff men virker bra og er mye rimeligere.

Da kan du også be legen om å få Xylocain gel til å smøre på blemmene, det virker i allefall et par timer.

Et praktisk tips: kan du gå i skjørt i stedet for bukse på jobb? Så slipper du å gå som en cowboy.....

Skrevet
Ja, og ja....

Start med en ny kur så snart som mulig. Du kan spørre legen din etter Aciclovir tbl i stedet for Valtrex, litt annet virkestoff men virker bra og er mye rimeligere.

Da kan du også be legen om å få Xylocain gel til å smøre på blemmene, det virker i allefall et par timer.

Et praktisk tips: kan du gå i skjørt i stedet for bukse på jobb? Så slipper du å gå som en cowboy.....

Ja det kan jeg, men jobber som servitør, så er mye løping.

Har ikke fastlege der jeg bor, så må få tilsendt resept. Funker gel bedøvende?

Skrevet
Ja det kan jeg, men jobber som servitør, så er mye løping.

Har ikke fastlege der jeg bor, så må få tilsendt resept. Funker gel bedøvende?

Ja. Xylocain gel er bedøvelse, brukes blant annet når man legger inn urinkateter. Du kan kjøpe Xylocain salve uten resept, men synes den svir. Geleèn er best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...