Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p- piller i ca. 4 mnd nå, og er veldig fornøyd.

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal kunne utsette mensen. Jeg var akkurat ferdig med mensen når jeg skulle begynne, og legen sa at jeg bare kunne begynne rett på første brett, og at jeg ikke trengte å vente til jeg fikk mensen igjen. Jeg gjorde det da, siden legen sa at det ikke gjorde noe. Jeg begynte på en onsdag på pillene, og skulle jo da, normalt fått mensen på en onsdag, men jeg får den ikke før på lørdag. Da har jeg jo spist 3 slike hormonfrie tabletter allerede, og har fremdeles mensen når jeg begynner på nytt brett. Hvordan utsetter jeg mensen? Skal jeg spise de 3 hormonfrie tablettene, og så den dagen jeg skal ha mensen begynne på nytt brett, eller skal jeg ikke spise noen hormonfrie tabletter og bare begynne rett på nytt brett??

Dette er veldig forvirrende, og jeg vil kunne ha muligheten til å utsette mensen, spesielt hvis jeg skal til syden og lignende. Har lest bruksanvisningen flere ganger, men det står ingenting om dette der. Jeg har jo ikke begynt slik jeg skulle, men i og med at legen sa dette var greit, trodde jeg jo ikke det gjorde noe. Nå angrer jeg på det..

Er det noen som vet?

Bruker forresten Trionetta, vanlig 28- brett hvis det skulle ha noe å si :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest the imp
Skrevet

når du skal utsette mensen med trionetta skal du fortsette med de gule pillene.Så du skal bare fortsette på de gule pillene på neste brett. Altså hoppe over de hormonfrie som gjør at mensen kommer og de brune pillene.

Skrevet

Hvis du fortsetter med de gule pillene utsetter du mensen. Da begynner du med dem når du egentlig skulle begynt med de hormonfrie pillene. Du trenger ikke spise alle de gule pillene, du bare tar en for hver dag du vil utsette.

At du har tatt 3 hormonfrie piller før du får mensen er helt vanlig, og det er helt vanlig at ikke mensen er helt ferdig når du skal begynne på et nytt brett, med mindre du blør enormt mye men ser at det nærmer seg slutten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Okei, så da skal jeg bare begynne på de gule pillene på det neste brettet, og ikke ta de hormonfrie....??

Takk for svar, setter stor pris på det :D

Skrevet

Det over var meg, glemte å logge meg inn :oops:

Skrevet

Det er bare de gule pillene som kan brukes til å utsette mensen. Dette gjelder for Trionetta. :) Når du har tatt den siste gule pillen på et brett, begynner du rett på den første gule tabletten på neste brett. Ta en gul pille hver dag så lenge du trenger å utsette mensen. Resten av brettet kastes. Deretter tar du en pillefri uke (da kommer også en menstruasjonsblødning) og fortsetter som vanlig på begynnelsen av et nytt brett.

Gjest Embla s
Skrevet

:oops: Trodde Jamie var en gutt jeg! :oops:

Skrevet

Embla da, jeg er jo en gutt!

Bare litt unormal.. Har liksom mensen og slike jentete ting :ler:

Lurer på hva foreldrene mine gjorde galt... :roll:

Men fra spøk til salami; Takk Kira! Nå forstår jeg ALT sammen!! Du er snill du... :briller:

Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvordan du kunne tro det, Embla... :roll:

Har jo DET jentete nicket og avatar dah... :wink::ler:

Men jeg er jente, sånn at det ikke er noen tvil om det liksom :)

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...