Gjest Gjest_Josefine_* Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 På lørdag var jeg visst litt uhyggelig mot underlivet mitt... var fyllesjuk, så litt dehydrert, men dette er noe jeg vanligvis tåler uten å oppleve store problemer nedentil. MEN jeg hadde sex med typen på formiddaen... dusjet omtrent rett etterpå, men tror ikke jeg var på do før en del timer etterpå! Søndag våkner jeg opp (på en kald hytte) med svie... og må tisse! Masse! Drikker MASSE vann, må tisse hele tiden, bøtter nedpå med appelsinjuice... det funker for en liten stund, men så drikker jeg kaffe på ettermiddagen, og så er det på'n igjen... Nå er klokka snart 3 på natta, jeg skal på jobbreise klokka sju i morgen tidlig, og jeg klarer ikke holde på noe. Må tisse hver halvtime, så oftere og oftere, og nå er det så ille at det virker som om blæremuskelenn (om noe sånt finnes) har kollapset totalt.... "må" på do hele tida! Dere kaller det UVI her inne (urinveisinfeksjon), er det noen som kan fortelle meg om jeg mest sans har dette, og om dette kommer til å gi seg av seg selv, eller må jeg bare droppe jobbturen og komme meg til legen?? Har søkt litt på nettet, det står at jeg bør få i meg antibiotika og drikke ENORME mengder vann og juice... (juicen funket jo bra en vending, så det høres ut som om jeg kan ha UVI!) Ikke gøy å sitte oppe på natta og gruble :(
PlingeLing Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Nå er ikke jeg noen lege, men det er jo sannsynlig at du har UVI. Det er jo et veldig vanlig problem som de fleste har hatt eller kommer til å få en eller flere ganger. Jeg personlig har hatt UVI to ganger. Første gangen gjorde jeg ingenting, og det varte og det rakk... Syns det varte veldig lenge, og er vondt og plagsomt å måtte gå på do ofte. Andre gangen stakk jeg til lege. Han hadde ikke tid til å se meg, men jeg hadde med urinprøve som de analyserte mens jeg ventet. Fikk en resept, og smerten var borte til neste dag, selv om jeg måtte ta piller i flere dager.
Gjest ts Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Takk!! For svar Har allerede laget en urinprøve, regner med å stikke til legen så raskt klokka runder åtte. Får ikke sove med denna driten her!! Sitter og pimper vann som bare juling, kanskje jeg får skylt ut noe av dritten... Er det vanlig at et legekontor med 4 leger analyserer urinprøver på stedet? Eller må man til et større helsesenter/ legekontor?
PlingeLing Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Glemte å skrive at tranebærjuice skal være bra mot UVI. Finnes til og med tranebærekstrakt å få kjøpt på helsekost. På mitt "legesenter" er det 2 leger og 2 sykepleiere. Det er sykepleierne som tar blodprøver og tror det var de som analyserte prøven også. Men jeg kan jo ikke svare for de du går til. De kan vel uansett fortelle deg hva du må gjøre.
Gjest Gjestts Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Ja, har hørt mye bra om tranebærjuice. Jeg tror det har gått litt for langt for at jeg skal klare å bli kvitt dette selv akkurat nå, hadde nettopp blod i urinen... åpne snart, legekontooooor! (Tror "mitt" legekontor er litt større enn ditt, så da regner jeg med de analyserer prøver der. Med mindre du bor på en veldig liten plass. Men jeg INSISTERER på at de gir meg antibiotika på flekken... urinprøve eller ei
PlingeLing Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Ja du må virkelig komme deg til lege! (Kan jo fortelle at jeg bor i en av norges største byer. De analyserer hvertfall "lette" prøver, men sender inn blodprøver til sykehuset.)
Bokormen Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 UVI kan man vel teste for med bare en stick i urinen, så det burde de nok klare å sjekke ganske raskt God bedring!
Gjest ts Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Aaaahh da har jeg fått DRUGS!! (Antibiotika.) Fikk komme inn nesten med en gang. Herregud så deilig. Var fornøyd der jeg sjangla avgårde på Ibuprofen-rus... var på tide også for nå var det rimelig rødt nedi doskåla... Takk til dere begge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå