Ciara Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Hei dere, så en gang en helt nydelig vase som ble laget av en norsk glassdesigner jeg ikke husker navnet på. Nå klarer jeg ikke å finne det igjen, og jeg lurer derfor på om noen av dere vet? Det var en nydelig vase i blankt glass med slipt mønster. Jeg så den i Elle interiør for en tid tilbake. Å, dette er sikkert et skudd i blinde, men forsøket verdt.
Gjest antigartner Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Kan det være en av disse? Norske glassdesignere tatt fra hukommelsen: Ulla-Mari Brantenberg Karen Klim Benny Motzfeldt Kai Hoffstad
Ciara Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Ingen av disse, og jeg tror designeren er en kvinne. Jeg tror også at vedkommende har et firma, slik at designet ikke har et personnavn. Beklager at det er så sparsomme opplysninger jeg har.
Ciara Skrevet 21. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2008 ...men takk for hjelpen så langt
Gjest antigartner Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Kan det være Kathinka Dysthe, da? Hun har designet en del for Magnor glassverk + at hun (ifølge de sidene jeg har googlet opp) driver et designfirma som heter OS2.
Ciara Skrevet 21. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2008 Tror ikke det er henne heller. Virker som du har god peiling på glassdesignere, antigartner?
Gjest antigartner Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 He he, jeg er nok litt mer enn gjennomsnittlig interessert i glass, ja Nå står det imidlertid litt stille for meg...
Ciara Skrevet 21. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2008 Skal gå i tenkeboksen og si fra hvis jeg kommer på det. Vasen var forresten helt symmetrisk, men hadde slipt mønster (nesten litt blondeaktig). Veldig feminin, men ren i linjene. Og nydelig
Gjest antigartner Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Hmm. Et skudd til i blinde fra min side: Jeg glemte Maud Gjeruldsen Bugge i farten. Hun designer for Hadeland og har nok i mange tilfeller renere linjer enn de andre jeg har nevnt...
Mosefruen Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 men du er helt sikker på at glasskunstneren/designeren var norsk?
Ciara Skrevet 28. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. september 2008 Jeg har funnet ut hvem det er! Hun heter Kari Håkonsen og driver Klart med Vidar Koksvik. Dessverre finner jeg ikke bilde på nettet av vasen jeg synes er så fantastisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå