Gå til innhold

Barbert nedentil og gynekologi

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet

Var hos legen her om dagen for å få ny resept på p-piller. Legen spurte om jeg ville ta en underlivsundersøkelse der og da.. men jeg sa nei. Har aldri gjort det før, og hun sa at det var på tide i og med at jeg har vært i et forhold i over 7 år. Men jeg turte liksom ikke å si ja, i og med at jeg er helt barbert nedentil. Og vet liksom ikke hvordan hun ville ha reagert på det. Er det mange som er barberte nedentil ved en underlivsundersøkelse? Eller vil hun bare se rart på meg eller kritisere det?

Så jeg sa til slutt at jeg skal komme tilbake å få gjort det om ett års tid istedet.. som en unnskyldning. Men problemet vil jo nok en gang komme opp da... Pluss at jeg har helt skrekk bare tanken på å bli undersøkt nedentil.

Sukk.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er flere som er det enn de som ikke er det, og legen ahr nok sett mange av de som er barbert.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Legen bryr seg nok ikke om det. Det bør du ikke tenke på i det hele tatt :)

Skrevet

Det har da virkelig ikke legen noe med. Skulle h*n kommentere det, liksom? Nei, slapp av!

Skrevet

Dette er ikke noe som kommenteres, tro meg :) Leger har sett det meste, og dette er høyst sannsynlig dagligdags.

Skrevet

Nei, kjære vene. Tenk på hvor mange kvinners underliv gynekologen har sett i løpet av sin yrkesaktive karriere? Han/hun kommer ikke til å reagere på det i det hele tatt. Dessuten er det, som Piper sier, sannsynligvis flere som er helt barbert enn som ikke er det. Dette går nok helt fint! Uansett er det lurt å ta regelmessige underlivsundersøkelser (vet ikke hvor gammel du er?) for å holde seg frisk nedentil.

Skrevet

Ikke noe å bry seg om. Gynoer ser nok underliv i løpet av en dag, så jeg tviler for at de biter seg merke i det. Det er jobb for dem.

Gjest StockDama
Skrevet

De bryr seg like mye om håret på hodet ditt som håret nedentil.

Ikke noe å tenke over..

Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet

Er 23 år, og hun er så og si fastlege, og ikke gynekolog... derfor jeg er redd for at hun ikke har sett så mange varianter liksom... :sukk:

Skrevet

Først, en GU er alltid ubehaglig og det vil nok være slik også, det er jo ikke normalt å ligge å vise sine deler sånn for hvem som helst i skarpt lys .. ekstremt ubehaglig..

Ikke for å skremme deg, men jeg fikk kjeft av min lege da jeg var inne på GU etter en brazilian wax.. trodde jeg skulle dø.. hehe.. var så ubehagelig.

Hun begrunnet sin kjeft i at håret var der for en grunn, en beskyttelse som skal beskytte oss mot infeksjoner og bakterier.. og det var en uting at folk barberte seg nedentil..

Jeg sa ikke noe, hva kunne jeg ha sagt tilbake? hehehe

MEN som de andre sier så ser nok legene utrolig mye rart og det er jo mer og mer vanlig nå at folk barberer seg nedentil, hvertfall friserer seg slik at det ikke ser ut som en viltvoksende buske der nede :ler:

Skrevet
Er 23 år, og hun er så og si fastlege, og ikke gynekolog... derfor jeg er redd for at hun ikke har sett så mange varianter liksom... :sukk:

Du er nok ikke den eneste unge pasienten hun har, og veldig mange standard undersøkelser blir jo utført av fastlege. jeg vil nok vært mer flau om jeg hadde masse hår der nede enn ikke hår for min del men..

Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet
Først, en GU er alltid ubehaglig og det vil nok være slik også, det er jo ikke normalt å ligge å vise sine deler sånn for hvem som helst i skarpt lys .. ekstremt ubehaglig..

Ikke for å skremme deg, men jeg fikk kjeft av min lege da jeg var inne på GU etter en brazilian wax.. trodde jeg skulle dø.. hehe.. var så ubehagelig.

Hun begrunnet sin kjeft i at håret var der for en grunn, en beskyttelse som skal beskytte oss mot infeksjoner og bakterier.. og det var en uting at folk barberte seg nedentil..

Jeg sa ikke noe, hva kunne jeg ha sagt tilbake? hehehe

MEN som de andre sier så ser nok legene utrolig mye rart og det er jo mer og mer vanlig nå at folk barberer seg nedentil, hvertfall friserer seg slik at det ikke ser ut som en viltvoksende buske der nede :ler:

Ja akkurat som ditt tilfelle føler jeg at det vil bli. Hun legen er liksom så tradisjonell og seriøs av seg. Ser ut som en som følger alle normer og regler for å si det sånn.

Skrevet

Det må da være greit å slippe alt håret som sperrer for utsikten til legen syns nå jeg. De fleste leger har sett det meste men som ellers i livet så er det sikkert noen som har mer behov for å kommentere enn andre. Min lege er kristen og jeg er ikke helt bekvem med å ta GU hos han, men tror ikke han ser noen problemer i det akkurat.

Skrevet

Slapp av, hun har helt sikkert sett mange. Fastlegen ser underliv ved mange situasjoner, ved svangerskap, innsettelse av spiral, folk som har div plager i underlivet og masse annet. Hun kommer ikke til å reagere, og hun kommer ikke til å gå rundt og huske underlivet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...