Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Har ofte vondt i ryggen min, spesielt i korsryggen, hva skal man gjøre da? For å forebygge at det blir værre
Gjest Faerie Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Gå turer i ulendt terreng. Trene mage- og ryggmuskulatur. Bruke gode sko. Ta en tur til kiropraktoren.
Gjest Grafica Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Sørg for riktige sittestillinger. Sitter du mye i sofaen med laptopen, skaff en laptop-pute med støtte for albuene. Ha god stol ved skrivebord som sørger for riktig sittestilling. Fryktelig mange med ryggplager sitter mye feil.
Silmarill Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 (endret) Gå i skogen skal vel være bra, (mao. ikke asfalt men ulent tereng) ellers ville jeg også testet svømming om du har mulighet. Og å ligge på rygg med beina trukket opp mens du holder på dem og puster dypt inn og ut. Du skal trekke dem litt forsiktig til deg hver gang du puster ut, veldig veldig forsiktig, så lite at det nesten ikke er noenting, helt til du kjenner at det gir slipp i ryggen. Jeg prøvde noen ganger før jeg fikk det skikkelig til, men plutselig slapp det i ryggen og det gikk et lys opp for meg hvordan jeg skulle gjøre det. Kanskje du finner noen øvelser her inne? Øvelser for div smerter i kroppen ----------------------------------------- Årsaker til stiv korsrygg Endret 21. september 2008 av Silmarill
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå