Gjest N Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Hei! Det passer veldig dårlig med mensen og vil derfor utsette. Jeg har søkt på nettet, men finner to motstridende svar... Jeg går forresten på Diane p-piller På lommelegen står det at man skal begynne på et nytt brett uten å ta en ukes opphold... når man har tatt hele skal man vente en uke så vil man få mensen. Et annet sted står det også at man skal begynne rett på et nytt brett... men man trenger ikke å bruke hele før man tar en ukes opphold. Dvs. at jeg kan ta piller i en uke av det nye brettet hvis det er kun så lenge jeg vil utsette mensen, så kaste det og vente i en uke før jeg begynner på et nytt ubrukt brett. Hva er riktig her?
Hinata Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Hei! Det passer veldig dårlig med mensen og vil derfor utsette. Jeg har søkt på nettet, men finner to motstridende svar... Jeg går forresten på Diane p-piller På lommelegen står det at man skal begynne på et nytt brett uten å ta en ukes opphold... når man har tatt hele skal man vente en uke så vil man få mensen. Et annet sted står det også at man skal begynne rett på et nytt brett... men man trenger ikke å bruke hele før man tar en ukes opphold. Dvs. at jeg kan ta piller i en uke av det nye brettet hvis det er kun så lenge jeg vil utsette mensen, så kaste det og vente i en uke før jeg begynner på et nytt ubrukt brett. Hva er riktig her? Egentlig er begge riktige, den øverste er kanskje greiest for da tar du hele brett, den nederste kan du bruke også, men må passe på at du går 3 uker på pillene før du har mens for at den skal fungere som prevensjon. Du skal ikke kaste p-piller i søpla, spar på brettet til neste gang du skal hoppe over, eller lever det på apoteket. Så det enkleste er nok det øverste alternativet, der du tar 2 brett uten pause mellom..
Gjest N Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Tusen takk for svar... men hvorfor skal man ikke kaste p-piller? Har hørt det før, men jeg har ikke fått med meg årsaken.
Hinata Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Tusen takk for svar... men hvorfor skal man ikke kaste p-piller? Har hørt det før, men jeg har ikke fått med meg årsaken. Fordi virkestoffene i p-piller ikke skal "fly rundt i lufta" og potensielt skade naturen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå