Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2003 #1 Skrevet 8. juni 2003 Har lyst til å laste ned noen filmer fra internett, men er litt usikker på hvordan det gjøres. Jeg har kazaa, gjør jeg da bare på samme måte som når jeg laster ned musikk?? Har prøvd å søke på et par filmtitler, men får ikke særlig resultat... Og så lurer jeg på hvordan jeg skal brenne de over på en cd...er det også på samme måte som med musikk, kan jeg bruke de samme cd'ene osv. Jeg er helt grønn når det gjelder data... :oops:
liv Skrevet 8. juni 2003 #2 Skrevet 8. juni 2003 du kan laste ned film på samme måte som musikk. Det lønner seg å søke etter filmer som er kommet på dvd/video for da er kvaliteten mye bedre. Du kan brenne film. Men da må du passe på at cd'n er stor nok. Du brenner den da på samme måte som en data cd, ikke audio..
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2003 #3 Skrevet 8. juni 2003 Hvor stor må cd'en være?? (unnskyld hvis jeg spør dumt! :oops: ) Og kan jeg brenne filmer med den vanlige cd brenneren min, eller må jeg ha en spesiell dvd-brenner???
Mrs. B Skrevet 8. juni 2003 #4 Skrevet 8. juni 2003 Du kan bruke den vanlige cd-brenneren din (brenn som data-cd) og størrelsen på cden bør være 700mb eller mer.
@lfa Skrevet 8. juni 2003 #5 Skrevet 8. juni 2003 Det går fint an å brenne med vanlig brenner. De fleste filmene ligger vel på rundt 700 MB, så ikke kjøp noe mindre enn det. Skal du spille av filmene på en vanlig dvd-spiller, må du passe på at den kan spille av det formatet du laster ned. Skal du spille av via dvd-spiller på pc'n, må du kanskje laste ned en kodek for å få sett filmene.
Mrs. B Skrevet 8. juni 2003 #6 Skrevet 8. juni 2003 Dersom du skal laste ned filmer lønner det seg å ha DivX installert på maskinen, ellers vil mange filmer ikke spille. DivX kan du laste ned gratis her: > http://download.divx.com/divx/DivX505Bundle.exe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå