Gå til innhold

p-piller - noen som har peiling?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger litt hjelp.

Jeg går på microgynon og var ferdig med et brett på tirsdag, og begynte på neste brett på onsdag fordi jeg ville hoppe over perioden min. så lurte jeg på om jeg kunne få perioden min nå til uka istedet, altså bare utsette den en uke? er det mulig? Iforhold til å bli gravid er det ingen fare, skal ikke ha sex på en stund fordi kjærsten er borte. :sukk:

Håper det var forstålig det jeg skrev..

Håper noen vet.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig...:) Så lenge du ikke er pillefri mer enn 7 dager er sikkerheten også bevart..=)

Skrevet

dumt spørsmål?, men er det bare å droppe pillene da? og begynne på nytt brett som vanlig når perioden min er over?

Skrevet

Begynn på nytt brett etter 7 dager (eller mindre, for den saks skyld, kanskje?). Det burde vel gå bra. Kjenner flere som bare dropper sukkerpillene ei uke.

Skrevet

Om de er monofasiske er det bare å slutte når du vil, så lenge du har tatt de mer enn tre uker. For så å begynne på nytt brett 7 dager senere. Det er ingen risiko for graviditet overhodet.

Jeg pleier å ta tre brett i slengen, men akkurat når jeg stopper varierer med når det passer. innimellom stopper jeg midt i brett 3, andre ganger uti brett 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...