Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Hvis man går til legen pga kraftig hårvekst, hvilke tester vil da bli tatt?
Gjest Pupsilure Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jeg skjønner ikke hva du mener. :klø: Kraftig hårvekst hvor? Hva slags tester? Hva er problemet? Skriv litt mer, så kanskje noen kan hjelpe deg
Gjest Tanita Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Det er ikke så mye å gjøre med kraftig hårvekst. Det kan komme av hormoner eller PCOS f eks, men lite legen kan gjøre med det og sjeldent du får dekket hårfjerning fra trygdekontoret. Vil bare anbefale deg voksing og elektrolyse jeg.
SnuppiLuppi Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Hvis man går til legen pga kraftig hårvekst, hvilke tester vil da bli tatt? Hei du! Da sjekker de stoffskiftehormonene som tyroksin, og de tester kjønnshormoner som f. eks testosteron og flere. Disse kan bidra til hårveksten din. Om det er mistanke om PCOS, som også kan gi hårvekst, blir du henvist til gynekolog som tar bilde av eggstokkene dine. PCOS kan bla behandles med hormoner :-) Man kan søke om å få dekt fjerning av hår av NAV. Jeg anbefaler laser som er det mest permanente! Hvor er du mest plaget? *klem*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå