Gå til innhold

Holdt dere/skal dere holde tale?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Holdt dere/skal dere holde tale til brudgommen? Det er jo "obligatorisk" for han, men har forstått at det er mer frivillig for bruden å holde tale.

Syns det hadde vært kjempehyggelig å gjøre det, men det skal ikke akkurat mye til før jeg begynner å sippe, så tror nesten jeg ikke skal gjøre det av den grunn. Trenger ikke å utfordre tårekanalene mer enn nødvendig den dagen :gjeiper:

Hva syns/gjør dere?

Endret av Lille Rosa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal definitivt holde tale, jeg er lettrørt, men skal han, så skal jeg ;)

Skrevet
Jeg skal definitivt holde tale, jeg er lettrørt, men skal han, så skal jeg ;)

Dette var min innstilling også, og derfor holdt jeg tale i vårt bryllup. I ettertid er jeg veldig glad for at jeg tok muligheten til å fortelle "hele verden" hvor høyt jeg elsker mannen min.

Skrevet

Jeg holdt tale. Jeg har faktisk aldri vært i et bryllup der bruden ikke har holdt tale, så trur dette stort sett er normen i dag.

Jeg føler det ville vært veldig trist å ikke få sagt noe pent til brudgommen og hans familie på bryllupsdagen, det blir helt feil at bare den ene skal holde tale.

Skrevet

Jeg holdt ikke tale. Jeg absolutt hater å snakke foran masse mennesker, og jeg spurte mannen og han sa at han syntes jeg hadde nok å styre med som det var. Så det slapp jeg heldigvis. Spurte litt rundt i familien også, og de fleste syntes det ville vært rart om bruden holdt tale i det hele tatt. Så tror kanskje ikke det er så vanlig i min familie, i hvert fall.

Men jeg skulle litt ønske at jeg hadde gjort det likevel, for mannens tale til meg var så utrolig nydelig. Ville gjerne ha gjort gjengjeld... Men men...

Skrevet

Jeg har egentlig lyst, men samboeren min gruer seg så veldig til sin tale. Og siden han vet at jeg er flink på slikt, så vil jeg ikke at hans tale skal bli stående i skyggen av min. Derfor får han æren helt alene (i tilegg til sikkert en hel haug andre)

Skrevet

Av alle de bryllupene jeg har vært i, har jeg aldri sett en brud holde tale....de har som regel skrevet en sang istedet....

Skrevet

Jeg holdt tale! :) Hadde ikke annonsert det på forhånd, men bestemte meg 5 min før. (hadde planlgat ørlitt da, hadde med meg en liten jukselapp i tilfelle) Da hadde jeg hele tiden muligheten til å trekke meg hehe.

Men gjorde det, og angrer ikke på det :)

Gjest Magica de Spell
Skrevet

Jeg elsker stort sett å holde taler, men jeg har likevel betenkeligheter med å gjøre det i bryllupet vårt. Jeg er så ekstremt lettrørt at jeg frykter at jeg bare kommer til å hulke meg gjennom en evetuell tale. Er ikke snakk om bare litt hiksting her i gården.... :sjenert:

Men sikker er jeg ikke.

Skrevet

Jeg er veldig lettroert og har slitt med sosial angst tidligere, saa tror jeg hadde gaatt og grudd meg hele dagen om jeg skulle holdt tale.

Har ikke lyst til aa oedelegge dagen.

Vi skal ikek ha sanger i vaart bryllups, synes ikke noe om det, saa kommer ikke til aa gjoere det heller.

Skrevet

Jeg holdt tale :) Det var veldig skummelt, men det gikk helt fint! Er veldig lettrørt til vanlig, men på bryllupsdagen vår klarte jeg faktisk å holde meg ;)

Skrevet

Jeg skal holde tale. Hadde aldri klart å holde kjeft den dagen! :ler:

Jeg synes det er fint å kunne svare på det sambo skal si, og vil at han også skal få noen flotte ord den dagen. Jeg har vært i noen få brylluper hvor bruden ikke har sagt noe, og det føles alltid litt som om brudgommens ord til henne blir stående "ubesvart". Det verste er hvis det i tillegg er ujevnhet i taler fra hver side, sånn at "alle" talene handler om bruden, mens veldig få snakker om brudgommen.

... og så synes jeg det er litt gammeldags med den holdningen om at brudgommen MÅ, mens bruden ikke skal. :sjenert:

Skrevet

Jeg skal holde tale, men mest av alt for å få muligheten til å si noen ord til svigerforeldrene mine som jeg aldri ville turd å si i en annen setting.

Skrevet

Ingen av oss skal holde tale. Men jeg skal skrive et personlig brev til han som han skal få på morgenen på bryllupsdagen.

Skrevet

jeg laget en power point presentasjon som jeg skrev ned det jeg ville sagt i en tale, og la til litt bilder og sånn inni mellom.. det funka kjempebra! Fikk mye skryt etterpå for en orginal måte å holde tale på... på den måten fikk jeg "sagt" det jeg ville si, og slapp å stå å tute foran alle sammen....

Skrevet

Jeg holdt tale, men passet på at den ble morsom og humoristisk nok til at det ikke skulle bli oversvømmelse av tårer. Gikk helt flott!

Lykke til!

Skrevet

Har lest en del frem og tilbake her inne og sett at flere nevner at de har holdt tale .. og da fikk jeg HELT panikk, er det vanlig altså?

Jeg får nesten panikk bare på tanken av å høre min egen stemme og alle øynene som ser på meg..

MEN for å si det sli, jeg har aldri vært i noe bryllup hvor bruden holdt tale til mannen, det er jo derfor jeg ble så overrasket da jeg leste det her inne.

Du er tøff hvis du tør sier jeg..

Vet ikke helt om jeg tør, må hvertfall være noe på sparket der og da. Vil ikke ødelegge dagen ved å gå rundt å grue meg til noe slik..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...