Gå til innhold

HVilken sang skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Det er jo litt forskjellige sanger som blir brukt i kirken når bruden går opp kirkegulvet. Hvilken melodi skal dere ha?

Jeg kommer for øyeblikket ikke på noen andre enn den som er veldig "standard" og syns den egentlig er veldig fin :)

Har dere ellers noen forlag til sanger man kan ha (for gjestene til å synge med på)? Vet ikke hvor mange sanger det er vanlig å synge? 1 eller 2 tenker jeg..

Endret av Lille Rosa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Mendelhson på vei inn (veldig standard med andre ord). Av sanger, tenker du på salmer? Der har vi bla. valgt "å leve det er å elske" som er ganske typisk bryllupssang. "kjærlighet fra gud" er også veldig vanlig i bryllup.

Skrevet
Vi skal ha Wagners "brudemarsj fra Lohengrin" til inngangen og Mendelsshons bryllupsmarsj fra "En Midtsommernatts drøm" til utgangen :) Er disse jeg virkelig forbinder med bryllup :)

http://www.sjomannskirken.no/hoved.aspx?m=2541

Ååh :) Ja for meg også er dette virkelig "bryllupssanger"!

Sannsynligvis skal vi også ha de samme :bryllup:

Skrevet

Vi skal sannsynligvis ha Purpose av Rikard Nordraak inn, og Brudemarsj av Jan Einar Førde ut:)

Skrevet

Vi hadde Trumpet Voluntary (Clarke) på vei inn og Purpose (Nordraak) på vei ut - husker at det var utrolig spesielt å gå inn, men husker ingenting av musikken på vei ut :tunge1:

Skrevet (endret)

Vi hadde Canon in D, den var bare NYDELIG!!!!! Hater den derre standard fugly "here comes the bride" skjiten!

Canon In D er jo i utgangspunktet laget for strykere, men funket utmerket paa orgel.

Endret av Darkannie
Gjest lillelinn
Skrevet

skal ha canon d inn og chapel of love ut hehe

den er ikke standard men innmari kul og rocka,, det er jo nå festen begynner :P

Skrevet

Jeg skal ha Canon in D, om jeg nå en gang får meg et bryllup da :fnise:

Skrevet
Jeg skal ha Canon in D, om jeg nå en gang får meg et bryllup da :fnise:

Kan denne sangen spilles med orgel som eneste instrument?

Skrevet

Vi skal også ha Canon in D. Har hørt den i orgelversjon, så det skal gå greit. Vi skal ha den med strykere...

Skrevet
Vi skal sannsynligvis ha Purpose av Rikard Nordraak inn, og Brudemarsj av Jan Einar Førde ut:)

Han heter vel Jan Magne :sjenert:

Vi hadde de samme som dere, forresten - bare motsatt :)

Skrevet

Slik det ligger an nå skal vi ha Canon in D av Pachebel på piano inn og den standard (ikke "here comes the bride", men den andre...) ut igjen. Den første er stemningsfull og veldig vakker, den siste er veldig "bryllup" og veldig happy happy! Begge vi to kan egentlig ikke fordra orgelmusikk og vil for enhver pris unngå orgel i kirken (til nød under den ene obligatoriske salmen og den sangen ut igjen), derfor piano :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...