Gjest Pupsilure Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Jeg har gode kjøkkenkniver fra victorinox. Kjøpte akkurat en ny kniv, og da merket jeg at de gamle var blitt slitte. Fant frem et slipestål jeg har kjøpt en gang. Men begynte å lure på om det er forskjell på slipestål? Dette kostet ca 40 kr. Har sett at victorinox har slipestål til mange hundre kroner. Vil jo ikke ødelegge knivene mine med dårlig slipestål, hvis det i det hele tatt er mulig da. Noen som har noen formening om dette?
Gjest nobilian Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Jeg har gode kjøkkenkniver fra victorinox. Kjøpte akkurat en ny kniv, og da merket jeg at de gamle var blitt slitte. Fant frem et slipestål jeg har kjøpt en gang. Men begynte å lure på om det er forskjell på slipestål? Dette kostet ca 40 kr. Har sett at victorinox har slipestål til mange hundre kroner. Vil jo ikke ødelegge knivene mine med dårlig slipestål, hvis det i det hele tatt er mulig da. Noen som har noen formening om dette? *** Kniver kan nok ødelegges grundig med billigstål, er du uheldig er ikke slipeoverflaten av diamant i det hele tatt, men av urent materiale som både riper opp og knekker hvasseggen. Størst sjanse for å ødelegge kniven har man uansett om man ikke kan kunsten å kvesse. I fiskeindistri og på båt har vi alltid benyttet Fiskars el. Frosts/Mora-stål. Begge er over middels kvalitet, pris ikke avskrekkende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå