Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å lage noen såper til jul som ekstragave til familien. Jeg har lyst til å bruke kokos- eller olivenmassen fra Panduro, og støre de i helt kvadratiske former. For å få til litt ekstra, kunne jeg tenke med scrub/peeling i såpene.

Leste meg frem til at man kunne bruke jojobakorn?? Hvor får jeg tak i dette og hvordan bruker jeg det i såpen? Noe annet jeg kan bruke som er enkelt å få tak i??

Takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tenkte å lage noen såper til jul som ekstragave til familien. Jeg har lyst til å bruke kokos- eller olivenmassen fra Panduro, og støre de i helt kvadratiske former. For å få til litt ekstra, kunne jeg tenke med scrub/peeling i såpene.

Leste meg frem til at man kunne bruke jojobakorn?? Hvor får jeg tak i dette og hvordan bruker jeg det i såpen? Noe annet jeg kan bruke som er enkelt å få tak i??

Takk;)

hei!!

du kan kjøpe loofaagurk som du støper inn i såpene, det er en slags svamp. denne er hard når den er tørr men blir mykere i vann og veldig god å skrubbe seg med i dusjen!

Skrevet

Ja, har hørt om den type svamp, men det har jeg ikke lyst på. Har lyst på litt grove korn i selve såpen (sånn sandaktig)! Noen som vet?

Skrevet

Panduro selger "peelingsett" til å lage såpe, da er det med aprikoskjernemel som peeling.

Tror kanskje du kan bruke grovt sukker/salt. Men tipser deg om å se på biblioteket etter bøker om såpe, der finner du kjempemange tips. Både til støping, innhold og innpakking.

Skrevet

Grovt sammalt mel er også mulig å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...