kipa81 Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Jeg tenkte å lage noen såper til jul som ekstragave til familien. Jeg har lyst til å bruke kokos- eller olivenmassen fra Panduro, og støre de i helt kvadratiske former. For å få til litt ekstra, kunne jeg tenke med scrub/peeling i såpene. Leste meg frem til at man kunne bruke jojobakorn?? Hvor får jeg tak i dette og hvordan bruker jeg det i såpen? Noe annet jeg kan bruke som er enkelt å få tak i?? Takk;)
Toini Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jeg tenkte å lage noen såper til jul som ekstragave til familien. Jeg har lyst til å bruke kokos- eller olivenmassen fra Panduro, og støre de i helt kvadratiske former. For å få til litt ekstra, kunne jeg tenke med scrub/peeling i såpene. Leste meg frem til at man kunne bruke jojobakorn?? Hvor får jeg tak i dette og hvordan bruker jeg det i såpen? Noe annet jeg kan bruke som er enkelt å få tak i?? Takk;) hei!! du kan kjøpe loofaagurk som du støper inn i såpene, det er en slags svamp. denne er hard når den er tørr men blir mykere i vann og veldig god å skrubbe seg med i dusjen!
kipa81 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Ja, har hørt om den type svamp, men det har jeg ikke lyst på. Har lyst på litt grove korn i selve såpen (sånn sandaktig)! Noen som vet?
Nausicaä Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Panduro selger "peelingsett" til å lage såpe, da er det med aprikoskjernemel som peeling. Tror kanskje du kan bruke grovt sukker/salt. Men tipser deg om å se på biblioteket etter bøker om såpe, der finner du kjempemange tips. Både til støping, innhold og innpakking.
ashera Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Grovt sammalt mel er også mulig å bruke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå