Gå til innhold

Lukter #%*¤#¤ av kjøttdeigen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpna nettopp en pakke med kjøttdeig, familiedeig fra Nordfjord og det lukta forferdelig! Mista litt appetitten nå. Er det vanlig at det skal stinke sånn? Er det trygt å steke og spise det? Lenge til den går ut på dato.

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det var nok sannsynligvis gassen de fyller i forpakningen. Forsøk å la den ligge litt så den får luftet seg før du vurderer på nytt.

Skrevet

Lukter den surt eller ekkelt ville jeg kastet den. Uansett om det er før holdbar til dato.

Ville ikke tatt sjansen på å spise bedervet kjøtt-

Skrevet
Det var nok sannsynligvis gassen de fyller i forpakningen. Forsøk å la den ligge litt så den får luftet seg før du vurderer på nytt.

Signerer denne! Det er ofte det blir litt lukt på kjøttdeigen, la pakka stå i noen minutter, så kan du prøve igjen :)

Skrevet

Ok, jeg tror det gikk helt fint. Men hvordan vet man at det er bedervet eller ikke når det lukter sånn?

Skrevet

Husker da jeg jobbet på bensinstasjon så hadde vi slikte store pakker med skinke, og det luktet skikkelig ekkelt akkurat i det man åpnet pakken. Mister litt lysten da ja...

Skrevet

Jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere om kjøtt er bedervet eller om det bare er pakningen som stinker. Spesielt kylling lukter jo noe helt grusomt :sprettoy:

Min regel er at jeg lar kjøttet stå fem-ti minutter før jeg skal bruke det, og hvis lukta da er gått bort og kjøttet ser bra ut bruker jeg det.

Skrevet

Ja, jeg lot set stå litt, lukta ikke så ille da, men så lukter uansett ikke rått kjøtt noe særlig godt sikkert men har aldri lagt merke til lukt tidligere derfor ble jeg litt skeptisk. :)

Skrevet

Når man først begynner å lukte så er det ikke så godt nei, og da er det lett å begynne og lure... :sjenert::)

Skrevet

Vel, jeg laget en rett av det likevel og får se da om jeg blir matforgifta eller ei. :lol:

Skrevet

Sikkert ikke noe problem. :) Vi får følge med på om du er her inne i morgen, eller ikke. :fnise:

Skrevet

Hold oss oppdatert, da! :ler:

Skrevet

So far so good. :) Sikkert bare jeg som ble litt vel skeptisk! :lol:

Skrevet

Går sikkert bra! Lukter alltid ekkelt når man åpner sånne pakker. Hvis du ikke har blitt sårlig ennå, så har det gått fint :ler: Hehe

Skrevet

Ja, det gikk bra, hehe! Men det frister ikke å kjøpe samme kjøttdeig igjen.

Skrevet

jeg reagerete på den samme kjøttdeigen for et par dager siden jeg også og fant ut etter jeg smakte på den at den var bare VELDIG saltet og det var garantert derfor den luktet merkelig/surt da jeg åpnet den, kommer heller ikke til og kjøpe den mer.

Skrevet

Det er et dødt dyr, hva forventer du at det skal lukte - blomstereng? ;)

Neida, men sånne pakker stinker alltid når de åpnes.

Skrevet

Har aldri opplevd det før jeg. Og jeg tror ikke luktesansen min er blitt så mye sterkere i det siste akkurat. Men - jeg tror ikke jeg kommer til å handle samme merke igjen. Billigkjøttdeig. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...