Gå til innhold

Om bidrag igjen...moralsk ansvar..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selfølgelig skal Lars betale moren! Det skulle bare mangle!!

Når i huleste ble det et krav at mødre har noe økonomisk ansvar? Står det i loven kanskje?????

Moren har her gjort sitt og det er å føde ungene! Uansett hva som skjer etterpå så er det faren sin feil.......altså LARS!

Lars på sin side må da gjøre det som en god far skal gjøre og gi henne alle pengene hun trenger umiddelbart! Synes det er skikkelig falskt av han å kjøpe klær til ungene og ikke til ex'en stakkar.

Her trengs det full skjerpings fra LARS!

hehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Selfølgelig skal Lars betale moren! Det skulle bare mangle!!

Når i huleste ble det et krav at mødre har noe økonomisk ansvar? Står det i loven kanskje?????

Moren har her gjort sitt og det er å føde ungene! Uansett hva som skjer etterpå så er det faren sin feil.......altså LARS!

Lars på sin side må da gjøre det som en god far skal gjøre og gi henne alle pengene hun trenger umiddelbart! Synes det er skikkelig falskt av han å kjøpe klær til ungene og ikke til ex'en stakkar.

Her trengs det full skjerpings fra LARS!

hehehe

Dette var da usedvanlig frekt :sjokkert: :sjokkert:

Lars har tross alt fallt for Line en gang i tida! Ergo må hun ha noe positivt ved seg. Ergo må¨han være glad for at han får lov til å sponse henne i enda noen år framover.

Det er noe ekkelt med slike kvinner som forsørger seg selv! Nei, vi må alle støtte Line i hennes krav om å tyne den rike eksen for det han er verdt. Alenemødre skal ikke være ressurssterke og selvstendige. De skal helst være som Line. Leve litt på stønad og litt på eks og aldri ta ansvar for seg selv.

Fysj, kjerringer som klarer seg selv, det vil vi ikke se noe til!

Skrevet

Barna kommer FØRST, uansett!!!! Og hvis barna skal ha det bra, så må BEGGE foreldrene ha det bra! Fokus MÅ være barnas ve og vel! Alt for mange foreldre bruker all energi på å gjøre livet til eks´n værst mulig, og forstår kanskje ikke at det fører til at det er barna som får det aller værst. Derfor er det en selvfølge at begge foreldre bidrar med det de kan, både økonomisk og på andre måter for at den andre har det best mulig! For da vil barna få det best mulig de også. Det skal være optimale forhold der barna oppholder seg, både til mor og far. Det er vel ingen foreldre som hadde sendt barna sine på en skole som er falleferdig, og det finnes hverken lærebøker eller stoler og bord?

Det må ikke glemmes at en eller begge foreldre kan slite både psykisk og fysisk i flere år etter et samlivsbrudd, noe som kan gjøre det vanskelig å jobbe. Da plikter den andre å stille opp, for barna trenger begge foreldrene sine!

Setter vi barna foran oss selv, er ingenting umulig. Min sønn var 13 år, da han for et par år siden så skremsels-reklamen mot røyking på tv.(Jeg har vært stor-røker siden jeg var 15 år). Han ringte meg med en gang, og sa følgende: Pappa, vet du at du kan dø av å røyk? (Ja, sa jeg). Har du tenkt å dø da? (Nei, sa jeg). Da må du slutt å røyk med en gang! Du kan ikke dø fra meg, for jeg trenger deg! (Ja, sa jeg). Jeg hadde ikke noe valg når min sønn ber meg bevise hva som betyr mest for meg, han eller røyken. Og jeg har vært røykfri siden da!

Gjest Gjest_Nille_*
Skrevet
Barna kommer FØRST, uansett!!!! Og hvis barna skal ha det bra, så må BEGGE foreldrene ha det bra! Fokus MÅ være barnas ve og vel! Alt for mange foreldre bruker all energi på å gjøre livet til eks´n værst mulig, og forstår kanskje ikke at det fører til at det er barna som får det aller værst. Derfor er det en selvfølge at begge foreldre bidrar med det de kan, både økonomisk og på andre måter for at den andre har det best mulig! For da vil barna få det best mulig de også. Det skal være optimale forhold der barna oppholder seg, både til mor og far. Det er vel ingen foreldre som hadde sendt barna sine på en skole som er falleferdig, og det finnes hverken lærebøker eller stoler og bord?

Det må ikke glemmes at en eller begge foreldre kan slite både psykisk og fysisk i flere år etter et samlivsbrudd, noe som kan gjøre det vanskelig å jobbe. Da plikter den andre å stille opp, for barna trenger begge foreldrene sine!

:klappe::enig:

Veldig bra innlegg. Støttes fullt og helt!

Det er ikke dermed sagt at man skal forsørge eksen. Men prøv å legg bitre stridigheter mellom foreldrene til side for barnas skyld.

Jeg har ikke barn, men samboeren min har. Vi samarbeider godt med barnas mor. Og om hun skulle komme opp i store økonomiske problemer så ville vi vært villige til å trå til med den støtten vi kunne for at hun skulle kunne beholde barnas hjem og gi dem en ok hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...