Gå til innhold

Er dette litt sært gjort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Be denne naboen om å holde kjeft!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare av ren nyskjerrighet: Er det noen som har en lovparagraf, referanse, link til denne loven hvor det er ulovlig å ha en bil på tomgang?

Skrevet
Jeg tror det er mange som mener at rigide regelryttere som ser verden i sort/hvit og som har gjort det til sin hovedoppgave i livet å følge med på andre og påpeke andres tilkortkomming - at slike mennesker er de som virkelig forsurer miljøet. Selvutnevnte Narvestader plager meg.

Og bare så det er sagt: Jeg forsvarer IKKE regelbrytere. Jeg har skrevet at jeg syns det er dumt av TS at hun lot bilen stå på tomgang. Men jeg syns faktisk ikke denne naboen trenger å ringe og irettesette henne for det når det har skjedd en enkelt gang.

Les tråden kosemose. det har skjedd flere ganger. Og ts er sikkert ikke den eneste som lar bilen stå på tomgang. da velger dama å ta tyren ved hornene når det skjer, og det er jo helt riktig. og hva vet du? søndag mrogen måtte kanskje dama ringe en annen nabo som plaget henne med tomgang klokken 05?

Vi må kunne anta at slik støy og stadig oppvåkning fører til helseplager, da synes jeg ikke du skal snakke om rigid regelrytteri. Dette er terror, men ikke den veien du synes å tro...

Skrevet
Det har vi mange steder her i landet også, og har hatt i mange år.

Disse to utsagnene er selvmotsigende, Barbie.

En annen ting er vel at det ikke er noen særlig vits i å varme opp bilen hvis du allikevel kjører uten rute.

Lyder fra biler på tomgang nedenfor blokka bærer faktisk veldig godt opp i etasjene. Jeg har tidligere bodd så høyt som i 10.et og jeg skal love deg at biler på tomgang merkes godt oppover i blokka. Jeg merket det mindre da jeg bodde i 1. i samme blokk, for å si det sånn.

Den tørre varme lufta fra bilvifta hjelper heller IKKE på forkjølesen, den gjør den vel heller verre.

Hvor i all verden kommer dette innlegget fra? Har det noe med topicen å gjøre overhodet?

Men du er her ennå.

Når det gjelder den sure naboen så skjønner jeg henne godt. Det er ikke morsomt å bli vekket når man for en gangs skyld kan sove litt lenger. Og det er faktisk ikke lov å stå på tomgang. Dette visste ikke du?

Jeg kjører ikke uten rute, eller jo, men dekket den da til med plast og gaffateip hehe :) Det hjalp å varme den ;)

Jeg hadde aldri trodd man skulle høre det så høyt oppe, da mtp trikkene og bussene, men som flere her sier, og som er veeeldig ulike meg, så våkner man lettere av sånt støy. Selv gjør jeg ikke det, men folk er jo forskjellige :)

Takk for tips om at det ikke hjelper mot forkjølelse. Tror du har rett når jeg tenker meg om, hehe.

Allikevel var det noe jeg tenkte på der og da.

Ja jeg syns og hun har rett til å reagere, men syns man kan reagere på en annen måte.

Skrevet
Ja jeg syns og hun har rett til å reagere, men syns man kan reagere på en annen måte.

Det kunne hun, men siden det er du som har brutt loven og heller ikke vært verken miljøvennlig eller stille, så ville jeg holdt kjeft om det.

Skrevet (endret)

Hehe, hadde noen ringt meg for å informere om at jeg ikke hadde rengjort såpekoppen godt nok én gang, da hadde jeg ledd høyt og lenge, deretter hadde jeg bedt vedkommede ta ekspressbussen til helvete.

Det er STOR forskjell på enkelthendelser og gjentatte forseelser, forskjellen er at ALLE har en eller annen uheldig enkelthendelse på samvittigheten, og man burde derfor også greie å se gjennom fingrene med det.

At det finnes mennesker som stabler enkelthendelser fra forskjellige individer oppå hverandre til vedkommede rakner i raseri, er bare å innse, men da får slike folk ta konsekvensen av egen utilstrekkelighet og pakke seg ut på landet hvor enkelthendelsene ikke står så jævlig i kø.

Dette synes jeg var veldig godt sagt!

Jeg og, hehe ;)

Og at hun har en litt gammel bil som bråker litt mer enn hva som er normalt.

Jeg antar at siden trådstarter skriver at hun "liker å varme bilen sin litt nå før hun drar" så har hun gjort dette en rekke ganger, og kanskje den samme naboen simpelthen har sett seg lei på å stadig vekkes av rakleverket på sine fridager.

Nei, for jeg har ikke bodd der så lenge :roll:

men ja, jeg har gjort det andre steder jeg har bodd. kanskje hun var naboen min der og?

Endret av BrunetteBarbie
Skrevet
Følg med da WildThing. :ler:

Det er snakk om midten av september i OSLO. Hvor stort er da behovet for å tine is av vinduene? :klø:

Jeg var kald, det var litt is på vinduene faktisk. Svært lite, men fortsatt litt på bakruten. Det var ikke grunn nok for meg akkurat dèt, grunnen var fordi det var enda kaldere der når ruten var ødelagt.

Skrevet
Jeg var kald, det var litt is på vinduene faktisk. Svært lite, men fortsatt litt på bakruten. Det var ikke grunn nok for meg akkurat dèt, grunnen var fordi det var enda kaldere der når ruten var ødelagt.

Tull. Jeg har nå sjekket med meteorologisk institutt, det har ikke vært i nærheten av minusgrader i Oslo i september 2008... Minimumstemperatur i september var 6 plussgrader. Det blir det ikke is på ruta av...

Gjest Bolledeig
Skrevet

Nok er nok

På grunn av gjentatte ryddinger stenges tråden. En ny tråd kan bli opprettet på generelt grunnlag. Kommentarer på moderering kan tas på Ris og Ros

Bolledeig (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...