Gå til innhold

Er dette litt sært gjort?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gleder meg til vi i Norge følger etter svenskenes eksempel. Der har mange kommuner en regel om at det ikke er lov å la bilen stå på tomgang i mer enn et minutt. Heia Sverige!!!

Det har vi mange steder her i landet også, og har hatt i mange år.

Folk er sære. Jeg syns og man kan si fra på an ordenlig måte.

Altså...forstår litt at noen reagerer på det, men fem minutter? Og i det området her?

Jeg har knust ruta på bilen. Derfor varmer jeg den opp. Knuste den i går, så dette er ikke akkurat en vansak. Sikkert derfor jeg ble irritert. Uansett så har ikke det så mye med saken å gjøre. om hvorfor jeg varmer bilen. Det skal da folk drite i. ;)

Merk folkens. dette har jeg gjort EN (joda, sikkert to og) gang, haha. Folk har fritids....problemer.Er for det enig i at den ikke skal stå og gå på tomgang. Har aldri sagt det ;)

Syns man trekker konklusjoner ut av det blå her?

Jeg liker å varme bilen min nå litt før jeg drar, så det ikke blir så kaldt, og ja, motoren bråker litt, men ikke så mye at den rekker opp til 6. etg.

Disse to utsagnene er selvmotsigende, Barbie.

En annen ting er vel at det ikke er noen særlig vits i å varme opp bilen hvis du allikevel kjører uten rute.

Hun reagerte IKKE på bråket? Hva vet du? Det var jo akkurat det hun påpekte. Hun våknet av bilen visstnok. Fra 6. etg.

Hva med alle byggningarbeiderne som jobber døgnet rundt i området?

om det jeg har uthevet: jo det er nødvendig for meg nå. jeg knuste ruten og har en plastpose til å dekke over. er også forkjøla. vil holde meg frisk også. kall meg gjerne ego for det, men i dag valgte jeg faktisk å la den varme seg opp litt.

har ikke hatt mye behov for det i grunn. sjeldent jeg har gjort det her og, siden jeg har bodd her når det har vært forholdsvis varmt.

Lyder fra biler på tomgang nedenfor blokka bærer faktisk veldig godt opp i etasjene. Jeg har tidligere bodd så høyt som i 10.et og jeg skal love deg at biler på tomgang merkes godt oppover i blokka. Jeg merket det mindre da jeg bodde i 1. i samme blokk, for å si det sånn.

Den tørre varme lufta fra bilvifta hjelper heller IKKE på forkjølesen, den gjør den vel heller verre.

Jeg føler med deg, trådstarter. Jeg har også hatt profil her, og man blir disset ned straks man viser den minste tendens til å være søt og kjekk og kanskje litt morsom. ;-)

Uansett hva du sier vil det bli misforstått og det er alltid et par eller 5 som vil disse deg ned med en gang uansett hvor fornuftig og riktig det du sier er. De andre kvinnene liker ikke "tonen" din sikkert fordi du høres søt og flink ut.

Slik blir det i et land, og på et forum, der alle skal være like og ingen skal være bedre enn andre.

Hvor i all verden kommer dette innlegget fra? Har det noe med topicen å gjøre overhodet?

Oh my god, hvor kommer alle de sure kjipe folkene her fra?

Jeg tror dette er prisen vi alle må betale for å besøke et forum der folk er alt fra trailersjåfører til direktører.

Men du er her ennå.

Når det gjelder den sure naboen så skjønner jeg henne godt. Det er ikke morsomt å bli vekket når man for en gangs skyld kan sove litt lenger. Og det er faktisk ikke lov å stå på tomgang. Dette visste ikke du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Erika_*
Skrevet (endret)

synes du skal ta mer hensyn til de du bor i blokk med. som sagt her eier du ikke blokka, men en leilighet der. det blir mange 'regelbrudd' hvis alle tenker som deg..kanskje flere biler som skal varmes opp, noe som blir SPESIELT plagsomt på en lørdagsmorgen! hvis du ikke skulle på jobb, hadde du likt at noen hadde gjort det samme uttefor ditt vindu når du ville fred til å sove? neppe. tviler dessutten på at byggningsarbeid foregår på den tiden heller..(såpass tidlig som du beskriver i helger) er vel ikke vanskelig å forstå at folk vil ha ro på den tiden av døgnet, fridag for de fleste og alt.

Endret av Bolledeig
Skrevet

Jeg er enig med naboen din.

Skrevet

Kanskje naboen din kunne håndtert dette på en bedre måte, men i bunn og grunn er det naboen din som har rett, ikke du. Unødvendig støy er og blir unødvendig plagsomt. Selv om det i følge deg ikke var en innvending fra naboen medfører det også en stor eksosplage at en bil står på tomgang rett utenfor blokka. Det å la bilen stå på tomgang for å få opp varmen er rett og slett en uting i en by. Skal du ha en varm bil før du kjører får heller du investere i en kupevarmer og/eller motorvarmer, slik mange her allerede har foreslått.

Skrevet

*kremt* Bare for å sparke litt her. Å la bilen gå fem minutter om det VIRKELIG er kaldt ute, forurenser en HEL del mindre enn å fyre igang bilen og kjøre avgårde. Er dessuten snakk om en smule trafikksikkerhet også, det tar gjerne litt tid å få varme i motor slik at man kan tine opp resten av vinduer etc. Men i september var det nå kanskje ikke helt nødvendig.

Skrevet
*kremt* Bare for å sparke litt her. Å la bilen gå fem minutter om det VIRKELIG er kaldt ute, forurenser en HEL del mindre enn å fyre igang bilen og kjøre avgårde.

Sånn sett er det en hel del bedre med motorvarmer. Man kommer fortsatt ikke bort i fra det at å la bilen stå på tomgang for å få opp varmen er en uting i en by.

Skrevet
Sånn sett er det en hel del bedre med motorvarmer. Man kommer fortsatt ikke bort i fra det at å la bilen stå på tomgang for å få opp varmen er en uting i en by.

Ingen kan nekte på at en motorvarmer er best, nei. Men nå er det nå slik at det ikke alle som har eller kan bruke det. Den bilen som pøser ut masse unødvendig fordi man ikek varmer opp fem minutter, forurenser fremdeles mer selv om den er i en by.

Skrevet
Den bilen som pøser ut masse unødvendig fordi man ikek varmer opp fem minutter, forurenser fremdeles mer selv om den er i en by.

Det er først og fremst i byer at bilen er et forurensingsproblem. Man plager ingen ved å la bilen stå på tomgang i ødemarka.

Skrevet
Hei.

I dag tidlig startet jeg bilen min fem minutter før jeg skulle på jobb utenfor blokka her jeg bor, gikk inn, hentet veska mi og i det jeg var på vei ut døra, ringte en dame, og presenterte seg slik: Hei har bilen din stått og gått i en time eller??!! Jeg våkner av at motoren står og går, kan du fløtte den eller, det er lørdag??!!" i et rimelig nedlatende tonefall. Ble litt paff og sa bare, "ja, jeg skal flytte den nå" og la på... Jeg var jo på vei ut uansett, så jeg bare dro og flytte så klart bilen i slengen, hehe :)

Det "store" paradokset er jo at hun, eller vi da, bor på byens mest bråkete plass. Ikke at jeg skal bråke mer av den grunn, men trikker, busser og alt kjører forbi vinduet hennes hver dag fra klokka før jeg sto opp i dag i allefall.

Ville dere sagt noe til henne hvis dette gjentok seg?

Jeg liker å varme bilen min nå litt før jeg drar, så det ikke blir så kaldt, og ja, motoren bråker litt, men ikke så mye at den rekker opp til 6. etg. Da vil jeg tro trikker/busser overdøver den lett.

Ble litt irritert assa. Skjønner at man vil ha fred og ro en lørdagskveld og alt det, men da bor hun ikke akkurat på idealstedet av hva det angår :danser:

Angrer nå på at jeg ikke svarte at jeg må få fem minutter til å få varme en bil på, uten at man skal klage. Hun har aldri nevnt det før. Syns også man kan klage på en helt annen måte... Kunne ringt på og sagt det på en høfflig måte altså. :)

Heia,du får få litt støtte her,jeg varmer ALLTID opp bilen på vinteren så jeg hadde aldri brydd meg,alle i nabolaget her gjør det!!

Gjest gjest- silje
Skrevet

Jeg driter i hvorfor du hadde bilen på tomgang, bor man i blokk, så må man tåle støy ifra naboer, og man kan ikke ringe til alle som gjør noe en selv ikke tåler.

Det handler om toleranse og at man må vite hva man går til når man velger å bo i blokk.

Og dette gjelder deg også, det vil altid være noen sure som liker å kjefte på andre, men heldigvis så er det ikke så gale som her på kg.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Tråden er ryddet iht Kvinneguidens regler

Holdes ikke persondebatt utenfor diskusjonen videre vil tråden stenges

Bolledeig (mod)

Skrevet
Hva er problemet ditt, egentlig? Når du ikke følger reglene får du akseptere at noen sier fra. Det var sikkert ikke første gang... BRA at det finnes naboer som ikke godtar slurv, uetterrettelighet og bråk fra de andre. Slike naboer er med på å gjøre det triveligere for MAJORITETEN i blokka. Flott at noen tør å ta et oppgjør mot de hensynsløse egoistene.

Hehe, hadde noen ringt meg for å informere om at jeg ikke hadde rengjort såpekoppen godt nok én gang, da hadde jeg ledd høyt og lenge, deretter hadde jeg bedt vedkommede ta ekspressbussen til helvete.

Det er STOR forskjell på enkelthendelser og gjentatte forseelser, forskjellen er at ALLE har en eller annen uheldig enkelthendelse på samvittigheten, og man burde derfor også greie å se gjennom fingrene med det.

At det finnes mennesker som stabler enkelthendelser fra forskjellige individer oppå hverandre til vedkommede rakner i raseri, er bare å innse, men da får slike folk ta konsekvensen av egen utilstrekkelighet og pakke seg ut på landet hvor enkelthendelsene ikke står så jævlig i kø.

Skrevet
Det er STOR forskjell på enkelthendelser og gjentatte forseelser, forskjellen er at ALLE har en eller annen uheldig enkelthendelse på samvittigheten, og man burde derfor også greie å se gjennom fingrene med det.

At det finnes mennesker som stabler enkelthendelser fra forskjellige individer oppå hverandre til vedkommede rakner i raseri, er bare å innse, men da får slike folk ta konsekvensen av egen utilstrekkelighet og pakke seg ut på landet hvor enkelthendelsene ikke står så jævlig i kø.

Dette synes jeg var veldig godt sagt!

Skrevet

Hvis biler på tomgang utenfor boligen min vekker meg hver natt (jada, tenkt eksempel), men det hver gang er en ny bil som står der, er det da enkelthendelser eller gjentatte eksempler? :lur:

Skrevet

Dette synes jeg virker svært egoistisk, håper mennesker som deg, som ikke tar hensyn og bare kjører på, faktisk ikke bor i blokk. Det er slike som deg, og ikke emg, som burde pelle seg ut på landet - for det er DU og ikke jeg som ikke følger spillereglene. Skjerp deg, gjør som samfunnet har bestemt at du skal gjøre, eller finn deg en egen jævla planet å leve på om du ikke kan tilpasse deg...

Skrevet
Det handler om toleranse og at man må vite hva man går til når man velger å bo i blokk.

Nei det gjør det ikke. Det handler om at man skal respektere mennesker og overholde reglene, slik at det blir beboelig for alle. Kan man ikke tilpasse seg, så skal man heller ikke bo i blokk. Plager du andre, så stikk!

Skrevet
Nei det gjør det ikke. Det handler om at man skal respektere mennesker og overholde reglene, slik at det blir beboelig for alle. Kan man ikke tilpasse seg, så skal man heller ikke bo i blokk. Plager du andre, så stikk!

Jeg tror det er mange som mener at rigide regelryttere som ser verden i sort/hvit og som har gjort det til sin hovedoppgave i livet å følge med på andre og påpeke andres tilkortkomming - at slike mennesker er de som virkelig forsurer miljøet. Selvutnevnte Narvestader plager meg.

Og bare så det er sagt: Jeg forsvarer IKKE regelbrytere. Jeg har skrevet at jeg syns det er dumt av TS at hun lot bilen stå på tomgang. Men jeg syns faktisk ikke denne naboen trenger å ringe og irettesette henne for det når det har skjedd en enkelt gang.

Skrevet
...Men jeg syns faktisk ikke denne naboen trenger å ringe og irettesette henne for det når det har skjedd en enkelt gang.

Nei, i grunnen enig med det - hvis det hadde skjedd en enkelt gang. Men TS skriver i sitt første innlegg at "Jeg liker å varme bilen min nå litt før jeg drar, så det ikke blir så kaldt, og ja, motoren bråker litt, men ikke så mye at den rekker opp til 6. etg." - så da vil man jo anta at dette ikke er en engangsforeteelse.

Skrevet
Nei, i grunnen enig med det - hvis det hadde skjedd en enkelt gang. Men TS skriver i sitt første innlegg at "Jeg liker å varme bilen min nå litt før jeg drar, så det ikke blir så kaldt, og ja, motoren bråker litt, men ikke så mye at den rekker opp til 6. etg." - så da vil man jo anta at dette ikke er en engangsforeteelse.

Og at hun har en litt gammel bil som bråker litt mer enn hva som er normalt.

Jeg antar at siden trådstarter skriver at hun "liker å varme bilen sin litt nå før hun drar" så har hun gjort dette en rekke ganger, og kanskje den samme naboen simpelthen har sett seg lei på å stadig vekkes av rakleverket på sine fridager.

Skrevet
*kremt* Bare for å sparke litt her. Å la bilen gå fem minutter om det VIRKELIG er kaldt ute, forurenser en HEL del mindre enn å fyre igang bilen og kjøre avgårde. Er dessuten snakk om en smule trafikksikkerhet også, det tar gjerne litt tid å få varme i motor slik at man kan tine opp resten av vinduer etc. Men i september var det nå kanskje ikke helt nødvendig.

Følg med da WildThing. :ler:

Det er snakk om midten av september i OSLO. Hvor stort er da behovet for å tine is av vinduene? :klø:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...