Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #61 Skrevet 21. september 2008 Fælt så interessert folk plutselig har blitt i forurensning.. så skjønner de ikke at den burgeren de hadde til middag forurenser mer enn ett minutt med tomgang.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #62 Skrevet 21. september 2008 . Han kontaktet meg for å fortelle meg at jeg ikke hadde vasket såpekoppen i vaskemaskinen i fellesvaskeriet godt nok etter meg. Utrolig provoserende selv om han selvsagt hadde retten på sin side. Hva er problemet ditt, egentlig? Når du ikke følger reglene får du akseptere at noen sier fra. Det var sikkert ikke første gang... BRA at det finnes naboer som ikke godtar slurv, uetterrettelighet og bråk fra de andre. Slike naboer er med på å gjøre det triveligere for MAJORITETEN i blokka. Flott at noen tør å ta et oppgjør mot de hensynsløse egoistene.
Gjest Spiss Skrevet 21. september 2008 #63 Skrevet 21. september 2008 Hei. Jeg endrer historien ut av det jeg kommer på, husker, og hva JEG syns er relativt. Beklager men...
Kosemose Skrevet 21. september 2008 #64 Skrevet 21. september 2008 Når skulle hun ringe da? Det SKJEDDE jo lørdags morgen,... Forøvrig synes jeg det er tragisk at noen mener at hele verdne skal tilpasse seg dem. Liker man ikke regler, får man lage sitt eget samfunn. Men da hadde det vel ikke gått lenge før du klaget på at andre gjorde mot deg som du gjør mot dem... Det er rart med det, du merker det ikke før du selv blir utsatt for det. En annen ting du burde tenke på: Hva med de som aldri sier fra? Kanskje særlig eldre mennesker, sjenerte mennesker, mennesker som er redde for å si fra av frykt for konsekvenser. De må stilltiende ffinne seg i TERROREN deres. Jævlig dårlig gjort, spør du meg. Det er da vel ingen her som mener at hele verden skal tilpasse seg dem eller at man ikke skal ha regler? Hvor tar du det fra? Men jeg mener at man ikke nødvendigvis bør gripe inn for den minste ting eller for hver eneste regel som man tilfeldigvis kommer over at brytes. Jeg syns man kan se litt stort på ting og ha forståelse for at "noen ganger blir det slik". Jeg regner med at alle en eller annen gang kommer i situasjoner der andre kan tenke at de brøt en regel eller oppførte seg egoistisk, men i blant kan det være gode grunner som ikke nødvendigvis synes. Videre mener jeg at hvis man skal gripe inn så er det lurere måter å gjøre det på. Jeg er helt enig i at det er synd med mennesker som aldri tør å si fra eller hevde sin rett, men jeg håper da det finnes en mellomting mellom det og de som kaster seg på telefonen så snart de ser et snev av regelbrudd. Det virker da heller ikke som om TS' nabo er av den sorten? Og greit nok at TS har vært tankeløs og egoistisk som lot bilen stå på tomgang mens hun hentet vesken sin, men at hun dermed skal være "naboen fra helvete"? Jeg ville heller hatt henne til nabo enn hun som sitter bak gardinen og ringer for hvert minste tegn på regelbrudd. Hva er problemet ditt, egentlig? Når du ikke følger reglene får du akseptere at noen sier fra. Det var sikkert ikke første gang... BRA at det finnes naboer som ikke godtar slurv, uetterrettelighet og bråk fra de andre. Slike naboer er med på å gjøre det triveligere for MAJORITETEN i blokka. Flott at noen tør å ta et oppgjør mot de hensynsløse egoistene. Problemet mitt er i allefall ikke at jeg går til personangrep når jeg er uenig. Hva vet du om det var "første gangen" at jeg ikke vasket vaskemaskinens såpekopp ordentlig etter meg i fellesvaskeriet? Hva vet du om jeg var en slurvete, uetterettelig og bråkete nabo som gjorde det utrivelig for majoriteten i blokka? Ikke at du har noe med det, men denne "Narvestad-naboen" som hele tiden satt bak gardinet klar til å ringe parkeringsselskapet hvis noen dristet seg til å kjøre opp til blokka med matvarer etter lørdagshandelen bidro IKKE til trivsel og harmoni i blokka. Og det rare er at de bidro heller ikke til at reglene ble fulgt, annet enn når det gjaldt andre. Og for the record: Selvsagt aksepterte jeg at de ringte og sa fra. Jeg beklaget så mye og jeg var selvsagt pinlig nøye med at det ikke var fnugg av såperester igjen etter meg. Men jeg syntes det var en utrolig dårlig og nedlatende måte å gjøre det på.
Nicky B Skrevet 21. september 2008 #65 Skrevet 21. september 2008 (endret) TS: Syns du har fått mye pes her. Men slik er det ofte her- man må skrive så tydelig at ingenting får plass til å bli lest mellom linjene. Å tro at folk oppfatter ting som burde være innlysende, er håpløst, for hver minste lille ordlyd som kan feiltolkes, vris ofte og pirkes i filler helt til man til slutt mister grepet i hva man egentlig tenkte der og da. (Og da har de fått en ny ting å angripe TS for...) De fleste brukerne oppfatter jeg som fornuftige og gode til å svare, men det er gjerne gjestene som finner det for godt å komme med sine lekre tolkninger. Et godt eksempel på hvor feil noe oppfattes, er gjests tolkning av KoseMose sitt innlegg feks... For å svare på hovedinnlegget: Ja, jeg syns dette var litt sært gjort hvis det er sånn at denne naboen lar bilen sin stå på tomgang i hytt og pine og har gjort det til stadighet så lenge du har bodd der. Da syns jeg virkelig hun kunne spart seg for tiraden sin i går. Om det så var på en harry drukkenbolt måte eller på en nedlatende måte. Endret 21. september 2008 av Nicky B
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #66 Skrevet 21. september 2008 Jeg får helt hakeslepp av ts, kosemose og nicky b. Dere har ingen ting å gjøre i en blokk i all fall
Kosemose Skrevet 21. september 2008 #67 Skrevet 21. september 2008 (endret) Jeg får helt hakeslepp av ts, kosemose og nicky b. Dere har ingen ting å gjøre i en blokk i all fall Nei hvis det å bo i blokk er forbeholdt rigide, firkantede besserwissere som er mer opptatt av å holde rede på hva naboen gjør enn seg selv, og som mener at det å slenge mest mulig drit til andre er helt greit så lenge de er uenig om en sak, så har du nok helt rett i at jeg bør holde meg langt unna blokklivet. Endret 21. september 2008 av Kosemose
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #68 Skrevet 21. september 2008 Man skal være snill og grei, ikke ta seg til rette. Kan man ikke følge reglene i et boretslag så bør man som noen foreslo kjøpe seg et hus...
Nicky B Skrevet 21. september 2008 #69 Skrevet 21. september 2008 Jeg får helt hakeslepp av ts, kosemose og nicky b. Dere har ingen ting å gjøre i en blokk i all fall Nei, det har du nok helt rett i... For øvrig har jeg bodd i blokk i 8 år av mitt liv- bor i hus nå. Så nå slipper jeg at andre stjeler min vasketid og mine klær ut av vaskemaskinen i fellesvaskeriet. Jeg slipper røyklukt fra naboen. Jeg slipper å våkne klokka fire på morgenen av ville fester i leiligheten over. Jeg slipper å måtte evakuere leiligheten fordi naboen ikke har blåst ut lysene sine og har startet en brann i stua si. Jeg slipper også at hun nysgjerrige dama i femte stjeler avisa mi og kikker inn gjennom brevsprekken for å sjekke at jeg er hjemme før hun stjeler den.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #70 Skrevet 21. september 2008 Nei hvis det å bo i blokk er forbeholdt rigide, firkantede besserwissere som er mer opptatt av å holde rede på hva naboen gjør enn seg selv, og som mener at det å slenge mest mulig drit til andre er helt greit så lenge de er uenig om en sak, så har du nok helt rett i at jeg bør holde meg langt unna blokklivet. Hmm.... Tror du bare må forstå at de som ønsker at folk overholder regler, er de som selv følger dem. Det er jo ikek tvil om at det blir veldig utrivelig i en blokk om folk har slike holdninger som deg, og kaller andre for rigide regelryttere bare fordi de ønsker nattero? Nei, jeg tror du må ta en runde med deg selv dersom du skal være mer til glede enn irritasjon for dine medmennesker.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #71 Skrevet 21. september 2008 Nei, det har du nok helt rett i... For øvrig har jeg bodd i blokk i 8 år av mitt liv- bor i hus nå. Så nå slipper jeg at andre stjeler min vasketid og mine klær ut av vaskemaskinen i fellesvaskeriet. Jeg slipper røyklukt fra naboen. Jeg slipper å våkne klokka fire på morgenen av ville fester i leiligheten over. Jeg slipper å måtte evakuere leiligheten fordi naboen ikke har blåst ut lysene sine og har startet en brann i stua si. Jeg slipper også at hun nysgjerrige dama i femte stjeler avisa mi og kikker inn gjennom brevsprekken for å sjekke at jeg er hjemme før hun stjeler den. Ikke sant? Og alle slike småting gjør det jævlig utrivelig å bo i blokk. En dag er det kosemose som ikke rydder i vaskerommet før hun forlater det, en annen gang er det ts som forpester med bilen sin på tomgang like utenfor soveromsvinduet ditt. Og en tredje fjerde og femte gang er det alle tingene du nevner. Og da bør folk forstår at: EN gang ikke er greit! Fordi da kan ALLE bryte regler EN gang hver, så blir det mange regelbrudd å forholde seg til for den stakkaren som faktisk FØLGER reglene og blir plaget av egoismen til de nevnte menneskene...
Gjest ¤bella¤ Skrevet 21. september 2008 #72 Skrevet 21. september 2008 For meg er det et stykke fra å bli irritert fordi naboen bryter regelen til å løfte av røret og faktisk ringe og irettesette en lørdags morgen. Å ha bilen på tomgang noen minutter er ikke lov og ikke bra, men jeg undrer meg litt over mennesker som ser det som sin plikt å konfrontere naboer med slike hendelser hvis det ikke er et mønster. Hva om det er tre-fire naboer som har for vane å gjøre det, og alle sier bare fem min kan da ikke skade... Hvordan kan denne naboen vite at det ikke er den samme hve gang? Hvem skal man da si til og når?
Gjest Eurydike Skrevet 21. september 2008 #73 Skrevet 21. september 2008 Hvorfor er det ønskelig fra din side å gå på person? Hvor lavmål er det? Du virker dum når du tror at du kjenner en person ut av innleggene hans/hennes på kvinneguiden hahahaah!!! Må si jeg ble sjokkert over svarene jentene gir TS her. Aner jeg et snev av misunnelse? Sure damer ass Jeg må bare spørre: Akkurat hva er det som i såfall skulle fremkalle denne misunnelsen? :klø: (Siden man, som du selv påpeker, ikke vet stort om en person ut fra innleggene på KG).
Gjest Piper Skrevet 21. september 2008 #74 Skrevet 21. september 2008 Har man litt sunn fornuft i hodet, så forstår man at man ikke gjør slikt. Det er IKKE din blokk, du eier en leilighet i den blokken. Det bor mange andre i den blokken, og det er din jobb å sørge for at de har et godt miljø rundt seg. Noe du ikke gjør, ved å sette den på tomgang fordi du skal ha det varmt og godt i bilen. Skal vi tenke miljø så bør man ikke ha bilen på tomgang i det hele tatt, men ønsker du å varme opp bilen før du kjører om morningen så skaffer du deg din egen garasje der du kan varme opp bilen før du drar om morningen. Men man gjør det ikke utenfor en blokk
Leo Skrevet 21. september 2008 #75 Skrevet 21. september 2008 Jeg må bare spørre: Akkurat hva er det som i såfall skulle fremkalle denne misunnelsen? :klø: (Siden man, som du selv påpeker, ikke vet stort om en person ut fra innleggene på KG). Du skjønner vel det! Dama bor jo tross alt i blokk i et område preget av kraftig trafikkstøy, har en bil med knust rute, må tidlig opp på lørdager for å jobbe og, sist men ikke minst, hun eier sin egen håndveske! Jeg klarer rett og slett ikke styre misunnelsen min når jeg leser om slikt!
BrunetteBarbie Skrevet 21. september 2008 Forfatter #76 Skrevet 21. september 2008 Hvem skal man da si til og når? Hva med at de kunne ringt de som driver gården i stedet? Varsle styret. Blir dumt å ta det med enkeltpersoner syns jeg. Vi har også vaktmestere. To stykker.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 21. september 2008 #77 Skrevet 21. september 2008 Hva med at de kunne ringt de som driver gården i stedet? Varsle styret. Blir dumt å ta det med enkeltpersoner syns jeg. Vi har også vaktmestere. To stykker. Det er da mye bedre å konforntere den enkelte når det skjer. Er gansksikker på at du hadde blitt enda mer sint om det hadde kommet klage i postkassen din fra styret. Og hva har vaktmestern med dette å gjøre?
BrunetteBarbie Skrevet 21. september 2008 Forfatter #78 Skrevet 21. september 2008 Du skjønner vel det! Dama bor jo tross alt i blokk i et område preget av kraftig trafikkstøy, har en bil med knust rute, må tidlig opp på lørdager for å jobbe og, sist men ikke minst, hun eier sin egen håndveske! Jeg klarer rett og slett ikke styre misunnelsen min når jeg leser om slikt! På ingen måte noen er misunnelige her, hehe. Ikke enig med Alf til tross for at han da er enig med meg. Syns fortsatt man kan holde seg til sak og ikke person. greit jeg tåler det jeg, men dere ønsker jo hyggelig tilbakemeldinger selv? Altså, man får vel det man gir. Man orker ikke gå så rundt grøten på et forum, så unnskyld det folkens? Ikke vær så hårshåre. Uansett... jeg tror ikke noen er misunnelige. Så slapp av mine damer! Syns dog det er ekstremt barnslig Leo, når du måtte kommentere at jeg har min egen håndveske. Ja, hva så? Da kan man undre seg om folk har for lite å spekulere i i allefall. Dere virker nysgjerrige i allefall
BrunetteBarbie Skrevet 21. september 2008 Forfatter #79 Skrevet 21. september 2008 (endret) Det er da mye bedre å konforntere den enkelte når det skjer. Er gansksikker på at du hadde blitt enda mer sint om det hadde kommet klage i postkassen din fra styret. Og hva har vaktmestern med dette å gjøre? m.tp hvis det var snakk om flere bilder som kanskje sto og gjorde dette! Endret 21. september 2008 av BrunetteBarbie
Gjest ¤bella¤ Skrevet 21. september 2008 #80 Skrevet 21. september 2008 m.tp hvis det var snakk om flere bilder som kanskje sto og gjorde dette! men det kan jo ikke naboen din vite....
Fremhevede innlegg