Leo Skrevet 20. september 2008 #41 Skrevet 20. september 2008 (endret) Jeg tror dette er prisen vi alle må betale for å besøke et forum der folk er alt fra trailersjåfører til direktører. Ville det vært bedre med et forum forbeholdt rørleggere? :klø: Endret 20. september 2008 av Bolledeig
Kosemose Skrevet 20. september 2008 #42 Skrevet 20. september 2008 (endret) Oh my god, hvor kommer alle de sure kjipe folkene her fra? Jeg tror dette er prisen vi alle må betale for å besøke et forum der folk er alt fra trailersjåfører til direktører. Herr Kaste-sten-i-glasshus? TS: Det er ikke bra å ha bil på tomgang, men jeg har full forståelse for at man gjør det enkelte ganger, og jeg syns godt du kunne sluppet en sur telefon fra en nabo. Jeg syns det er fryktelig med geskjeftige naboer (og andre) som kaster seg over ethvert tilløp til regelbrudd og som ikke er i stand til å nyansere. Hadde du latt bilen stå en halvtime på tomgang hver eneste morgen så hadde jeg skjønt naboen din. Å gå til det (i mine øyne ganske drastiske) skrittet å ringe en perifer nabo for å irettesette for at bilen står på tomgang mens du løper inn og henter veska di, det er utrolig kjipt i mine øyne, og jeg hadde blitt utrolig provosert av en slik telefon. Selv om det er ulovlig å stå på tomgang. Endret 20. september 2008 av Bolledeig
Gjest Skrevet 20. september 2008 #43 Skrevet 20. september 2008 Hun må gjerne si fra, men ikke skrike rundt som en harry drukkenbolt uten sosiale sperrer overhode. Du sa jo hun ringte deg? :klø: I dag tidlig startet jeg bilen min fem minutter før jeg skulle på jobb utenfor blokka her jeg bor, gikk inn, hentet veska mi og i det jeg var på vei ut døra, ringte en dame, og presenterte seg slik: Hei har bilen din stått og gått i en time eller??!! Jeg våkner av at motoren står og går, kan du fløtte den eller, det er lørdag??!!"
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #44 Skrevet 20. september 2008 Merk folkens. dette har jeg gjort EN (joda, sikkert to og) gang, haha. Folk har fritids....problemer.Er for det enig i at den ikke skal stå og gå på tomgang. Har aldri sagt det Syns man trekker konklusjoner ut av det blå her? Vær gjerne uenige. Det er poenget også! I ditt første innlegg skriver du at du liker å varme bilen litt så det ikke er så kaldt. Jeg antar derfor at når du nå skriver at du har gjort det kun en, kanskje to ganger, så er dette kun for å få mindre kjeft. Du vil ikke at folk er uenige. Du startet tråden for å få sympati og fikk det ikke. -Derfor skriver du hissige svar til dem som er uenige med deg, i håp om at folk skal se din side av saken, være mindre uenige og gi deg mindre kjeft.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #45 Skrevet 20. september 2008 I ditt første innlegg skriver du at du liker å varme bilen litt så det ikke er så kaldt. Jeg antar derfor at når du nå skriver at du har gjort det kun en, kanskje to ganger, så er dette kun for å få mindre kjeft. Du vil ikke at folk er uenige. Du startet tråden for å få sympati og fikk det ikke. -Derfor skriver du hissige svar til dem som er uenige med deg, i håp om at folk skal se din side av saken, være mindre uenige og gi deg mindre kjeft. Tatt på kornet
Gjest Gjest_Kornelia_* Skrevet 20. september 2008 #46 Skrevet 20. september 2008 Når man har rotet seg inn i noe man ikke liker helt, så er det lurt å holde tunga rett i munnen når man skal ro seg ut av kaoset. For eksempel å ikke endre historien underveis fordi det liksom skal sette en selv i et bedre lys. Det er for eksempel ganske stor forskjell på: i det jeg var på vei ut døra, ringte en dame, og presenterte seg slik: Hei har bilen din stått og gått i en time eller??!! Jeg våkner av at motoren står og går, kan du fløtte den eller, det er lørdag??!!" i et rimelig nedlatende tonefall. I forhold til denne beskrivelsen av situasjonen: Hun må gjerne si fra, men ikke skrike rundt som en harry drukkenbolt uten sosiale sperrer overhode. Først er det snakk om et nedlatende tonefall, og så er det snakk om å skrike rundt som en drukkenbolt uten sperrer. :klø: I tillegg sier du først at naboen ikke har nevnt dette før: Angrer nå på at jeg ikke svarte at jeg må få fem minutter til å få varme en bil på, uten at man skal klage. Hun har aldri nevnt det før. For så å påpeke at "dette er ikke en vanesak" og at "dette har jeg gjort 1-2 ganger". Jeg har knust ruta på bilen. Derfor varmer jeg den opp. Knuste den i går, så dette er ikke akkurat en vansak. Merk folkens. dette har jeg gjort EN (joda, sikkert to og) gang, haha. Hvordan skal naboen da ha kunnet nevnt det før? Hvis det er noe du så godt som aldri har gjort før? Om folk har "misforstått" deg her så blir du nesten nødt til å ta det på egen kappe.
Gjest Portis Skrevet 20. september 2008 #47 Skrevet 20. september 2008 Först av alt; av det jeg kan lese av innleggene til ts, så virker du ikke gammel nok til å kjöre en bil en gang. Jeg bor i et trafikkert område, mye ståk og stöy, men jeg våkner KJAPT når jeg hörer en lyd som ikke er som vanlig, mens jeg sover tungt gjennom kjente lyder. I helger så er det en kjent norm at man ikke bråker for tidlig, slik at folk faktisk kan sove ut litt etter en lang uke.
Gjest Bolledeig Skrevet 20. september 2008 #48 Skrevet 20. september 2008 Tråden er ryddet i henhold til Kvinneguidens regler. Bolledeig mod
I'm persian - meaow Skrevet 21. september 2008 #49 Skrevet 21. september 2008 (endret) Först av alt; av det jeg kan lese av innleggene til ts, så virker du ikke gammel nok til å kjöre en bil en gang. Hvorfor er det ønskelig fra din side å gå på person? Hvor lavmål er det? Du virker dum når du tror at du kjenner en person ut av innleggene hans/hennes på kvinneguiden hahahaah!!! Må si jeg ble sjokkert over svarene jentene gir TS her. Aner jeg et snev av misunnelse? Sure damer ass Er enig med TS. Hadde blitt drit irritert hvis jeg en jævla gang hadde latt bilen stå på tomgang. Syns IKKE du skal si unnskyld til henne. Lurer på om de gamle damene her inne føler seg truffet også? Dette minner meg mer om <hets trådstarter tråden> Endret 21. september 2008 av I'm persian - meaow
BrunetteBarbie Skrevet 21. september 2008 Forfatter #50 Skrevet 21. september 2008 (endret) Når man har rotet seg inn i noe man ikke liker helt, så er det lurt å holde tunga rett i munnen når man skal ro seg ut av kaoset. For eksempel å ikke endre historien underveis fordi det liksom skal sette en selv i et bedre lys. Det er for eksempel ganske stor forskjell på: I forhold til denne beskrivelsen av situasjonen: Først er det snakk om et nedlatende tonefall, og så er det snakk om å skrike rundt som en drukkenbolt uten sperrer. :klø: I tillegg sier du først at naboen ikke har nevnt dette før: For så å påpeke at "dette er ikke en vanesak" og at "dette har jeg gjort 1-2 ganger". Hvordan skal naboen da ha kunnet nevnt det før? Hvis det er noe du så godt som aldri har gjort før? Om folk har "misforstått" deg her så blir du nesten nødt til å ta det på egen kappe. Hei. Jeg endrer historien ut av det jeg kommer på, husker, og hva JEG syns er relativt. Syns ikke jeg har forandret den noe særlig? Ja, jeg har lagt til ting i ettertid, som om at jeg ikke har for vane å varme bilen min om høsten, siden ruta ble knust. men samme det. det var uansett ikke det jeg lurte på, var det vel? :klø: SELVFØLGELIG legger man det på sin egen kappe nå, hvis mange har misforstått!! Uff!!! Hvorfor er det ønskelig fra din side å gå på person? Hvor lavmål er det? Du virker dum når du tror at du kjenner en person ut av innleggene hans/hennes på kvinneguiden hahahaah!!! Må si jeg ble sjokkert over svarene jentene gir TS her. Aner jeg et snev av misunnelse? Sure damer ass Er enig med TS. Hadde blitt drit irritert hvis jeg en jævla gang hadde latt bilen stå på tomgang. Syns IKKE du skal si unnskyld til henne. Lurer på om de gamle damene her inne føler seg truffet også? Dette minner meg mer om <hets trådstarter tråden> det er ikke ALLTID man føler for, eller syns det er nødvendig å opplyse om alt. Syns også folk kan holde seg til saken, og ikke bare la alt handle om meg. Ellers må jeg innrømme at jeg ikke forstår poenget Og som jeg har sagt. For min del er ikke dette verdens undergang Noen mener jeg burde si unnskyld! Aldri, haha! Men takk for gode råd, fra noen her. Får ikke så mye mer konstruktivt ut av denne tråden jeg Kanskje jeg titter innom en tur, for å se om noen klarer å være saklige. =) Endret 21. september 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #51 Skrevet 21. september 2008 Hva, er hun naboen du klager over her på forumet?!
BrunetteBarbie Skrevet 21. september 2008 Forfatter #52 Skrevet 21. september 2008 Herr Kaste-sten-i-glasshus? TS: Det er ikke bra å ha bil på tomgang, men jeg har full forståelse for at man gjør det enkelte ganger, og jeg syns godt du kunne sluppet en sur telefon fra en nabo. Jeg syns det er fryktelig med geskjeftige naboer (og andre) som kaster seg over ethvert tilløp til regelbrudd og som ikke er i stand til å nyansere. Hadde du latt bilen stå en halvtime på tomgang hver eneste morgen så hadde jeg skjønt naboen din. Å gå til det (i mine øyne ganske drastiske) skrittet å ringe en perifer nabo for å irettesette for at bilen står på tomgang mens du løper inn og henter veska di, det er utrolig kjipt i mine øyne, og jeg hadde blitt utrolig provosert av en slik telefon. Selv om det er ulovlig å stå på tomgang. Hei. bra svar! Ikke fordi du er enig... du er jo ikke helt enig, men fordi du klarer og ikke gå på person. Enig med deg jeg altså. Vil legge til en ting (nå får jeg vel beskjed om at jeg dikter opp en ting for å få mindre kjeft, men det får nå være) - hun ringte på et mobil nr som ikke er mitt en gang. På et nr som er strøket over. Så hun hadde egentlig kommet til sambo/sjefen, og tror han hadde blitt grinete. Spesielt siden paret har enkelte ganger bodd utenfor mitt vindu i hele sommer med bilen på tomgang. men å stå der hver dag i en halvtime? nei sånt gjør vel de færreste? Takk for konstruktivitet!
BrunetteBarbie Skrevet 21. september 2008 Forfatter #53 Skrevet 21. september 2008 (endret) Hva, er hun naboen du klager over her på forumet?! Er hun? hehe... nei folkens! Nå får vi komme oss på jobb! Snakkes, hehe. Endret 21. september 2008 av BrunetteBarbie
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #54 Skrevet 21. september 2008 Jeg synes trådstarter opptrer svært hensynsløst og egoistisk. Skal man bo i blokk, så kreves det at man evner å ta hensyn til andre mennesker. Trådstarter mangler empati i denne saken. Trist.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #55 Skrevet 21. september 2008 Folk er sære. Det skal da folk drite i. Sier hun noe, , ja da ber jeg henne passe sine egne saker. Jeg er glad du ikke er naboen MIN; etter hva du skrev her å dømme, så virker du som naboen fra helvete.
vilja Skrevet 21. september 2008 #56 Skrevet 21. september 2008 Jeg bruker å sette inn envarmlufts vifte når bilen er frossen. Den kostet 199 på elkjøp, men man å ha skjøyteledning tl eloppvarming.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #57 Skrevet 21. september 2008 Jeg syns det er fryktelig med geskjeftige naboer (og andre) som kaster seg over ethvert tilløp til regelbrudd Har det slått deg at når "alle" tillater seg regelbrudd så er det noen det går ut over? Og at de som klager kanskje aldri bryter regler? Det fins faktisk en del som aldri gjør det, som oppfører seg pent og "etter boka". Hvorfor skal disse måtte finne seg i at naboer IKKE følger reglene? Regler må til for at fellesskapet skal fungere. Et tenkt eksempel; Du har en nabo i første etasje. Han bor kanskje rett over det felles vaskerommet. Han hører alltid lyden fra maskinene og derfor er det viktig for han at folk ikke vasker på helligdager og natten, men holder seg til tidene. Du kan tenke deg selv. Og skulle denne naboen ha slike mennesker i gården, som synes det er greit å stille seg utenfor vinduet hans med bilen på tomgang kl 04 om morgenen.... Kanskje bor du i etasjen over ham? Og holder nachspiel hver fredag og lørdag? Etter at du og venninne dine har tatt dere opp etasjene rølpende, leende og høytsnakkende? Og deretter fortsetter festen på balkongen slik at alle kan høre dere? Skjønner du at man ikke kan tillate ETT eneste slikt regelbrudd? For ellers fungerer ikke fellesskapet. Når du og fire andre tar dere til rette, så går det ut over noen. Og nei: Ingen skal måtte finne seg i regelbrudd. Det er ikke DEM; men slike som DEG som må endre innstilling, Kosemose. Hvis ikke får du faktisk finne deg en enebolig, hvor du ikke plager andre. Jeg slutter ikke å forundre meg over hvor utrolig frekke og egoistiske en del mennesker er.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #58 Skrevet 21. september 2008 Hadde blitt drit irritert hvis jeg en jævla gang hadde latt bilen stå på tomgang. Hvorfor det? Hvorfor skal DU bryte regler og forlange at JEG skal godta det? Da har du et jævlig rart perspektiv på verden. Men DU skal altså blir forbannet for at JEG ikke tillater at du bryter loven? Mohahah
Kosemose Skrevet 21. september 2008 #59 Skrevet 21. september 2008 Hvorfor det? Hvorfor skal DU bryte regler og forlange at JEG skal godta det? Da har du et jævlig rart perspektiv på verden. Men DU skal altså blir forbannet for at JEG ikke tillater at du bryter loven? Mohahah For meg er det et stykke fra å bli irritert fordi naboen bryter regelen til å løfte av røret og faktisk ringe og irettesette en lørdags morgen. Å ha bilen på tomgang noen minutter er ikke lov og ikke bra, men jeg undrer meg litt over mennesker som ser det som sin plikt å konfrontere naboer med slike hendelser hvis det ikke er et mønster. Jeg hadde en slik nabo en gang, en "Kongen i blokka"/Narvestad som så det som sin oppgave å passe på at alle fulgte alle regler. Han kontaktet meg for å fortelle meg at jeg ikke hadde vasket såpekoppen i vaskemaskinen i fellesvaskeriet godt nok etter meg. Utrolig provoserende selv om han selvsagt hadde retten på sin side.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #60 Skrevet 21. september 2008 For meg er det et stykke fra å bli irritert fordi naboen bryter regelen til å løfte av røret og faktisk ringe og irettesette en lørdags morgen. Når skulle hun ringe da? Det SKJEDDE jo lørdags morgen,... Forøvrig synes jeg det er tragisk at noen mener at hele verdne skal tilpasse seg dem. Liker man ikke regler, får man lage sitt eget samfunn. Men da hadde det vel ikke gått lenge før du klaget på at andre gjorde mot deg som du gjør mot dem... Det er rart med det, du merker det ikke før du selv blir utsatt for det. En annen ting du burde tenke på: Hva med de som aldri sier fra? Kanskje særlig eldre mennesker, sjenerte mennesker, mennesker som er redde for å si fra av frykt for konsekvenser. De må stilltiende ffinne seg i TERROREN deres. Jævlig dårlig gjort, spør du meg.
Fremhevede innlegg