Gjest ¤bella¤ Skrevet 20. september 2008 #21 Skrevet 20. september 2008 (endret) da ser jeg ingen grunn til at du skal svare her? gadd ikke å lese resten av innlegget ditt, sorry. Så ikke vitsen. OM du ikke tåler å få svar som ikke gagner deg, foreslår jeg at du ikke spør på et åpent forum. Endret 20. september 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #22 Skrevet 20. september 2008 Jeg skjønner det er tøft å få høre at så og si alle er uenige med deg når du hadde håpet på støtte og sympati i forbindelse med naboen din. Men hva med å ta til deg litt av kritikken, istedet for å slå rundt deg i barnslig raseri for at folk er uenige? At vinduet er knust gjør det jo ikke mer fornuftig å varme bilen ved å la den gå på tomgang. Forskjellen på temperaturen inni bilen er ikke særlig stor med åpent eller lukket vindu.
Leo Skrevet 20. september 2008 #23 Skrevet 20. september 2008 Jeg har knust ruta på bilen. Derfor varmer jeg den opp. Knuste den i går, så dette er ikke akkurat en vansak. Sikkert derfor jeg ble irritert. Uansett så har ikke det så mye med saken å gjøre. om hvorfor jeg varmer bilen. Det skal da folk drite i. Mulig jeg har uvanlige biler, men i de jeg har holder i hvert fall ikke varmen seg over natten verken med eller uten ruter. Uten vil uansett varmen ikke holde seg inne i kupeen selv om bilen startes opp og går en stund, så nå forstår jeg enda mindre... Sier hun noe, hvis jeg mot formodning en gang må varme bilen i vinter etter den har vært på verkstedet i morgen, ja da ber jeg henne passe sine egne saker. Blir veldig glad hvis du kan fortelle meg om et godkjent verksted som holder åpent på søndager! At naboen dessuten har rett fordi det faktisk er ulovlig å la biler stå og gå på tomgang spiller heller ingen rolle?
Honey Bee Skrevet 20. september 2008 #24 Skrevet 20. september 2008 At vinduet er knust gjør det jo ikke mer fornuftig å varme bilen ved å la den gå på tomgang. Forskjellen på temperaturen inni bilen er ikke særlig stor med åpent eller lukket vindu.
Gjest Alf Skrevet 20. september 2008 #25 Skrevet 20. september 2008 Jeg føler med deg, trådstarter. Jeg har også hatt profil her, og man blir disset ned straks man viser den minste tendens til å være søt og kjekk og kanskje litt morsom. ;-) Uansett hva du sier vil det bli misforstått og det er alltid et par eller 5 som vil disse deg ned med en gang uansett hvor fornuftig og riktig det du sier er. De andre kvinnene liker ikke "tonen" din sikkert fordi du høres søt og flink ut. Slik blir det i et land, og på et forum, der alle skal være like og ingen skal være bedre enn andre.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #26 Skrevet 20. september 2008 Jeg liker ikke måten du svarer folk på her inne, TS, men jeg kan forstå deg litt mht naboen din. Noen naboer tolererer absolutt INGENTING, ikke engang fem at en bil står og går i fem minutter.. eller at man lufter dyna på et tørkestativ på verandaen sin ("det er jo ikke pent"). Eller at man har feil blomster i blomsterkassene sine (matcher jo ikke naboens). Eller at man parkerer bilen (og slår av motoren) når man skal hente noe tungt fra leiligheten til bilen.. (Alle disse eksemplene har jeg opplevd.) Hvis man bor i blokk, må man faktisk tåle lyden av andre menneskers aktiviteter, til en viss grad. En bil på tomgang i fem minutter bør være noe man tåler for bråkets skyld, og hvis det er miljøhensyn som provoserer naboen din, bør hun forklare på en ordentelig måte at hun derfor mener du ikke bør la den stå på tomgang.. Synes naboen din høres ut som ei intolerant, uhøflig kjerring. (Men at du selv ikke oppfører deg så veldig pent overfor andre her inne, heller.)
Gjest ¤bella¤ Skrevet 20. september 2008 #27 Skrevet 20. september 2008 Jeg føler med deg, trådstarter. Jeg har også hatt profil her, og man blir disset ned straks man viser den minste tendens til å være søt og kjekk og kanskje litt morsom. ;-) Uansett hva du sier vil det bli misforstått og det er alltid et par eller 5 som vil disse deg ned med en gang uansett hvor fornuftig og riktig det du sier er. De andre kvinnene liker ikke "tonen" din sikkert fordi du høres søt og flink ut. Slik blir det i et land, og på et forum, der alle skal være like og ingen skal være bedre enn andre. Hvor i TS sitt innlegg ser man noen tendens til at hun er søt, kjekk og morsomt. Bare fordi folk er uenige i en ting, har det da ingen ting med om TS er søt og flink? Folk får for seg så mye rart....
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #28 Skrevet 20. september 2008 Jeg føler med deg, trådstarter. Jeg har også hatt profil her, og man blir disset ned straks man viser den minste tendens til å være søt og kjekk og kanskje litt morsom. ;-) Uansett hva du sier vil det bli misforstått og det er alltid et par eller 5 som vil disse deg ned med en gang uansett hvor fornuftig og riktig det du sier er. De andre kvinnene liker ikke "tonen" din sikkert fordi du høres søt og flink ut. Slik blir det i et land, og på et forum, der alle skal være like og ingen skal være bedre enn andre. Oi, der tok du meg gitt. TS er så søt og kjekk og morsom og flink at det er derfor jeg sier hun ikke burde la bilen gå på tomgang. Busted... Eller kanskje ikke? :klø: Hm, nei. Tror faktisk at jeg synes TS har oppført seg litt dumt. Jeg hater henne ikke. Jeg forakter henne ikke. Jeg disser henne ikke. Men jeg sier min mening om innlegget hennes. Det er vel derfor vi har et diskusjonsforum? For å si vår mening. Eller kanskje TS og Alf heller vil ha et kosemoseforum der alle klapper hverandre på hodet og sier "stakkar deg, så fælt du har hatt det", uansett hva tema er?
Leo Skrevet 20. september 2008 #29 Skrevet 20. september 2008 Jeg føler med deg, trådstarter. Jeg har også hatt profil her, og man blir disset ned straks man viser den minste tendens til å være søt og kjekk og kanskje litt morsom. ;-) Hva er det som er søtt, kjekt og morsomt ved å la bilen stå på tomgang for å "varme seg" tidlig en lørdagsmorgen i september?
BrunetteBarbie Skrevet 20. september 2008 Forfatter #30 Skrevet 20. september 2008 (endret) Jeg liker ikke måten du svarer folk på her inne, TS, men jeg kan forstå deg litt mht naboen din. Noen naboer tolererer absolutt INGENTING, ikke engang fem at en bil står og går i fem minutter.. eller at man lufter dyna på et tørkestativ på verandaen sin ("det er jo ikke pent"). Eller at man har feil blomster i blomsterkassene sine (matcher jo ikke naboens). Eller at man parkerer bilen (og slår av motoren) når man skal hente noe tungt fra leiligheten til bilen.. (Alle disse eksemplene har jeg opplevd.) Hvis man bor i blokk, må man faktisk tåle lyden av andre menneskers aktiviteter, til en viss grad. En bil på tomgang i fem minutter bør være noe man tåler for bråkets skyld, og hvis det er miljøhensyn som provoserer naboen din, bør hun forklare på en ordentelig måte at hun derfor mener du ikke bør la den stå på tomgang.. Synes naboen din høres ut som ei intolerant, uhøflig kjerring. (Men at du selv ikke oppfører deg så veldig pent overfor andre her inne, heller.) Kan du fortelle meg litt hvordan jeg ikke oppfører meg pent? Syns liksom ikke denne tråden her dreier seg om det da. hvorfor ikke starte en hel tråd om bare meg da? gjør det gjerne jeg er bare helt vanlig, på et forum...regner med at moderatorene rydder vekk det som blir for ille, men jada, jeg kan kødde med folk. Mulig det blir misforstått, men det kan jeg ikke ta på min kappe så lenge det står "på trykk". men ellers er jeg enig med deg...selvfølgelig Endret 20. september 2008 av BrunetteBarbie
Gjest Emera Skrevet 20. september 2008 #31 Skrevet 20. september 2008 Jaja... Men vel. Jeg har også bodd i blokk, i andre etasje. Om én bil gikk på tomgang én eneste gang i løpet av vinteren så var det vel til å leve med. Men det bor flere mennesker i en blokk, og det var stadig biler som duret "bare i fem minutter" utenfor. Bråket var nå en ting, eksosstanken inn gjennom vinduet en annen. Så ja, naboen kunne ha sagt fra på en ordentlig måte. Men hun hadde rett til å si fra, synes jeg.
BrunetteBarbie Skrevet 20. september 2008 Forfatter #32 Skrevet 20. september 2008 Hva er det som er søtt, kjekt og morsomt ved å la bilen stå på tomgang for å "varme seg" tidlig en lørdagsmorgen i september? Hva med å lese å få med seg alt? Hmm..
Leo Skrevet 20. september 2008 #33 Skrevet 20. september 2008 PS Jeg har også bodd i blokk og fått kjeft av ufyselige kjerriger fordi "jeg så ut som jeg hadde lyst til å riste dynen min over verandarekkverket" eller "nok helt sikkert hadde tenkt å ta klærne mine for sent ut av maskinen i fellesvaskeriet". TS har imidlertid fått kritikk for noe hun faktisk har gjort...
BrunetteBarbie Skrevet 20. september 2008 Forfatter #34 Skrevet 20. september 2008 (endret) Jaja... Men vel. Jeg har også bodd i blokk, i andre etasje. Om én bil gikk på tomgang én eneste gang i løpet av vinteren så var det vel til å leve med. Men det bor flere mennesker i en blokk, og det var stadig biler som duret "bare i fem minutter" utenfor. Bråket var nå en ting, eksosstanken inn gjennom vinduet en annen. Så ja, naboen kunne ha sagt fra på en ordentlig måte. Men hun hadde rett til å si fra, synes jeg. Hun må gjerne si fra, men ikke skrike rundt som en harry drukkenbolt uten sosiale sperrer overhode. Da får hun heller klage til styret. Ikke til oss selvom det står andre biler på tomgang der. PS: det har gjort det mye i det siste. pga bygningarbeid, men det er ikke min feil. Tror hun valgte å la dette gå ut over feil person "på en måte" (hehe). Uansett... dette er ikke verdens undergang folkens Endret 20. september 2008 av BrunetteBarbie
Leo Skrevet 20. september 2008 #35 Skrevet 20. september 2008 (endret) Hva med å lese å få med seg alt? Hmm.. Jeg har lest alt, men forstår det fremdeles ikke! Du kan sikkert forklare?! Endret 20. september 2008 av Leo
BrunetteBarbie Skrevet 20. september 2008 Forfatter #36 Skrevet 20. september 2008 Jeg blir til stadighet plaget av støy og eksosutslipp fra biler på tomgang pga egoistiske bileiere som ikke vil fryse (eller som feilparkerer ved Parkering forbudt-skiltet rett utenfor der jeg bor, og øyensynlig tror de står mindre feilparkert fordi bilen står på tomgang ). Står de der over tid, går jeg ofte ut og ber dem skru av tenningen. Biler på tomgang holder meg våken om natten, og fyller huset mitt med eksos når jeg prøver å lufte. Og for å svare på spørsmålet ditt: Nei, det er ikke lovlig å la bilen stå på tomgang. Det er faktisk rett og slett forbudt. Vel. deg forstår jeg godt! Syns ikke det er helt likt mitt tilfelle. Forstår det så klart. Eksos inn i ruta som holder deg våken om natten? Heldigvis klagde hun ikke på det. Har for vane på sove da
BrunetteBarbie Skrevet 20. september 2008 Forfatter #37 Skrevet 20. september 2008 (endret) Jeg har lest alt, men forstår det fremdeles ikke! Du kan sikkert forklare?! Ikke så lenge jeg føler jeg har forklart meg vel. Da blir det opp til deg å forstå det syns jeg. Hvis ikke jeg ønsker et dypere svar fra deg da, og jeg gjør ikke det akkurat nå, siden jeg ikke syns saken er verdens undergang som skrevet over. Ikke personlig ment (man må trå forsiktig her merker jeg) Endret 20. september 2008 av BrunetteBarbie
BrunetteBarbie Skrevet 20. september 2008 Forfatter #38 Skrevet 20. september 2008 (endret) Jeg føler med deg, trådstarter. Jeg har også hatt profil her, og man blir disset ned straks man viser den minste tendens til å være søt og kjekk og kanskje litt morsom. ;-) Uansett hva du sier vil det bli misforstått og det er alltid et par eller 5 som vil disse deg ned med en gang uansett hvor fornuftig og riktig det du sier er. De andre kvinnene liker ikke "tonen" din sikkert fordi du høres søt og flink ut. Slik blir det i et land, og på et forum, der alle skal være like og ingen skal være bedre enn andre. heheehe jeg er visst ikke så veldig snill hører jeg i allfall, egoistisk er jeg og (kan ikke huske jg har sagt sånt til så mange her men andre tillater seg det jo) , og forstår ikke hvorfor ting skal dreies over til enkeltpersonen... om hvordan han eller hun er. Jaja Endret 20. september 2008 av BrunetteBarbie
Leo Skrevet 20. september 2008 #39 Skrevet 20. september 2008 Uansett... dette er ikke verdens undergang folkens Neppe, men for deg var det tydeligvis viktig nok til at du valgte å skrive et lengre innlegg om det på et offentlig foruim... Da må du nesten forvente å få svar!
Gjest Alf Skrevet 20. september 2008 #40 Skrevet 20. september 2008 Oh my god, hvor kommer alle de sure kjipe folkene her fra? Jeg tror dette er prisen vi alle må betale for å besøke et forum der folk er alt fra trailersjåfører til direktører.
Fremhevede innlegg