Gå til innhold

HJEEELP!Takstmann på "besøk"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha en takstmann hjem på " BEFARING" om noen dager,IKKE fordi vi skal selge,men fordi vi skal søke om lån,så dette blir pga banken altså.

Så nå er det store spørsmålet: Hvor "striglet" må huset være? Det blir jo pant i HUSET,men skal takstmannen se over hele eiendommen(det er hva JEG tror da..)? Det er jo ikke aktuelt å gjøre det så perfekt som når en skal selge og mulige kjøpere kommer selvsagt,men jeg er såå usikker ! Vi holder på med diverse opp-pussing,har skiftet vinduer m.m så mye ser jo halv-ferdig ut nå og diverse som jeg skal/må påpeke skal utbedres(det er jo en av grunnene til at vi skal søke om lån da..).

Har noen erfaring med dette er jeg takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ta det helt med ro. Det er poengløst å strigle huset før takstmannen kommer. Han ser på det tekniske, fra kjeller til loft. Bruk helga til å lese en takstrapport eller to (du finner dem på finn.no) så ser du hvordan takstmannen arbeider og hva han legger vekt på.

Skrevet

Har aldri i mitt liv opplevd at en takstmann ser på hvor ryddig og pent det er.

Han/hun ser kun på planlösning, teknisk, hvordan huset er sånn generellt - ikke innboet.

Det kan se helt "bomba" ut for den saks skyld...så lenge takstmannen har mulighet til å se selve huset og ikke noe er i veien for han/henne, så går det greit

Skrevet
Har aldri i mitt liv opplevd at en takstmann ser på hvor ryddig og pent det er.

Han/hun ser kun på planlösning, teknisk, hvordan huset er sånn generellt - ikke innboet.

Det kan se helt "bomba" ut for den saks skyld...så lenge takstmannen har mulighet til å se selve huset og ikke noe er i veien for han/henne, så går det greit

Nei jeg vet at takstmannen ikke ser på innboet,det var ikke slik ment...

Men det er vel enkelte kriker og kroker han må komme til kanskje..

Ellers takk for tips :) !

Skrevet
du kan ta det helt med ro. Det er poengløst å strigle huset før takstmannen kommer. Han ser på det tekniske, fra kjeller til loft. Bruk helga til å lese en takstrapport eller to (du finner dem på finn.no) så ser du hvordan takstmannen arbeider og hva han legger vekt på.

Tusen takk for råd og tips :) ! Har nå uten hell-prøvd å lete frem en slik rapport (under takst m.m),men jeg får vel lete litt til tenker jeg... :lete:

Skrevet

Jeg fant jeg fant :) ! Hadde skrevet "takseringsrapport" istedet for "takstrapport"..

Og det var til god hjelp!!!

ps.Merkelig at det ikke går an å bruke ALLE ikonene idag,de nekter å flytte seg fra lista si og bort på innleggene

Skrevet
Jeg fant jeg fant :) ! Hadde skrevet "takseringsrapport" istedet for "takstrapport"..

Og det var til god hjelp!!!

Flott :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...