Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 har nå hatt sex uten prevansjon i over 6 månder men er ennå ikke gravid.. hvordan sjekker man om man kan få barn? både for meg og mannen min.. på forhånd takk...
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 For det første er det ikke unormalt at det går ett år før man blir gravid, så det er en ett års prøve grense før man idet hele tatt blir utredet. Det første som skjer er å se over syklusen din, er den normal sjekkes det for cyster, endometriose og etterhvert tette eggledere og blodprøver da. Mannen din tar en sædprøve.
Gjest Gjest_Yogamann_* Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Tror ikke det er så unormalt å prøve en god stund før det blir noe av. Jeg ville tippe at det hjelper hvis dere får nøye oversikt over de beste dagene for at du skal bli gravid og at dere så sparer dere litt til da, i hvert fall at mannen din avstår fra onani i perioden rett før, slik at han har mere sædceller som kan svømme om kapp på den beste tiden. Jeg har lest at det er ganske mye man kan gjøre hvis man sliter med å få barn og som virker forholdsvis bra. Stress later til å ha ekstremt stor betydning fordi i en undersøkelse utført ved Harvard fant man at kvinner som lærte å meditere hadde en dramatisk økning i sjansen for å bli gravid: Infertile women have a 42% conception rate, a 38% take-home baby rate, and decreased levels of depression, anxiety, and anger. Journal of American Medical Women's Association. Volume 54, pages 196-8, 1999
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå