mariab Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 (endret) Hvilken sovestilling er "best" for ryggen? Våkner så ofte om morgenen og har vondt i ryggen, og aner ikke hvordan jeg har ligget. Har forresten veldig svai rygg, så merker jo jeg får vondt om jeg ligger mye på magen. Men forslag? edit: leif Endret 20. september 2008 av mariab
Saeria Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Mitt triks er å variere, men selv det er ikke alltid nok, så jeg går jevnlig til kiropraktor. Dessuten er det lurt å trene litt for å få styrket kjernemuskulaturen, slik at de kan ta litt av belastningen på ryggen for deg.
Gjest skorpio Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Hmm, jeg vet jammen ikke hva som er best, men jeg sovner hvertfall alltid når jeg ligger på siden. Men hvordan jeg ligger når jeg sover har jeg jo ingen kontroll over, så det er ikke noe du kan bestemme deg for.
Hinata Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Hva med å kanskje finne en madrass som er litt bedre? Jeg får veldig vondt i korsryggen dersom jeg sover på skumgummimadrass uten fjærer, for da blir det en ekstra svai i ryggen... Eneste rådet jeg har å gi ihvertfall
Gjest Gjest_Yogamann_* Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Hav med å skaffe deg tempur pute, eller til og med madrass. Det skal vist være veldig bra for kroppen under søvn og søvnkvalitet.
mariab Skrevet 20. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2008 Hav med å skaffe deg tempur pute, eller til og med madrass. Det skal vist være veldig bra for kroppen under søvn og søvnkvalitet. En fattig student som meg har neppe råd til Tempurmadrass.. Men skal se om ikke jeg får tak i en noe bedre overmadrass i hvertfall Takk for tips..
Gjest Grafica Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Å ligge på siden skal være det minst belastende for ryggen, spesielt i fosterstilling. Kroppen slapper ultimat av. Når du ligger på magen får du et press på de indre organene som ikke er bra, samt et ryggsøylen blir presset sammen. Å ligge på ryggen er ikke så veldig "farlig", men ryggen, særlig korsryggen, får ikke den støtten den trenger. Jeg har sett at det går ann å få kjøpt "liggeunderland" som er formet etter ryggen, men husker ikke hvor dette var selvfølgelig... Dette er altså en slags matte med polstring som er myk og deilig, men som gir riktig støtte til korsryggen når man ligger på ryggen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå