Gå til innhold

CD / DVD brenner? trenger litt hjelp jeg :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
Skrevet

Går det an å kjøpe cd-brenner som ikke behøver å monteres inni maskinen?

Jeg vil nemlig ikke begynne å fikle inni maskinen med å koble og montere. Men så har jeg maaaaaaasse musikk på pc'n, og jeg skal reise vekk i sommer - og da kommer jeg til å savne musikken ...derfor ønsket om å brenne.

Hva er forskjell på en cd-brenner og en DVD brenner? Kan man brenne musikk-cd'er på en DVD brenner?

Hvordan er prisen på noe sånt?

Er det vanskelig å lære å brenne ?

Jeg har null peiling jeg på akkuratt dette ...

Håper noen av dere er snille og søte og greie og hjelpsomme og tar dere tid til å gi meg noen svar :wink::lol: :D :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får eksterne brennere (både DVD og CD).

Dvd-brennerene koster en god del mer, så tenk over om du virkelig har behov for en slik. Om du ikke har DVD-spiller på PC-en, så kan det være smart å investere i en slik uansett.

Du kan brenne musikk på begge typene.

Titt på www.komplett.no for å se priseksempler og lese litt om disse brennerene.

Skrevet

Joda du får det som Lea sier, men en ekstern(den du ikke behøver å montere inn) cd-brenner koster en god del mere enn en intern cd-brenner. En ekstern USB cd-brenner(av typen plextor som jeg vil anbefale deg) koster ca 1600-1700,- men en intern koster ca 700,-

Skal du ha DVD-brenner må du opp i 3000,- for en bra en.

Poenge er at du sparer mye penger på en intern brenner VS ekstern brenner. Har du ikke noen som kan hjelpe deg å montere den inn? Det er heller ikke vanskelig å gjøre det selv, finnes masse guider som beskriver i detalj hvordan dette gjøres

Det er ikke vanskelig å lære seg cd-brenning, det er faktisk ganske morsomt :D Er en egen tilfredstillelse når man putter sin første "home made" musikk cd i bilsteroen

Skrevet

Virgo:

Som Gib sier, så er det mye billigere å kjøpe intern CD-brenner (eller DVD-brenner). Det er enkelt å montere den selv også. Jeg hjelper deg gjerne med en grundig innføring i montering om du vil. Har satt inn en drøss med sånne.

Det du BØR gjøre først er å åpne kabinettet ditt og sjekke om du har strømforsyning og flatkabel som kan brukes til brenneren.

Skru av PC-en og og trekk ut alle kabler som går inn i PC-en (Du MÅ ikke ta ut kablene, men det pleier å være enklere sånn. Så ser du bakpå CD-spilleren din. Inn i den går det 2 kabler.. en grå (?) flat og bred kabel og en mindre kabel med et flatt og litt smalere støpsel enn flatkabelen.

Du skal sjekke 2 ting:

1. At flatkabelen har et ekstra støpsel, maken til det som går inn i CD-spilleren og at dette vil rekke frem til brenneren (Ofte skal den settes inn rett under CD-spilleren).

2. At du har en ekstra strømforsyning, lik den som går inn i CD-spilleren (og at denne rekker frem til brenneren). Støpselet er som regel hvitt og det går to tynne kabler inn i dette støpselet (rød og svart). Mulig at jeg husker feil og at det er 3 slike kabler.. eller 4, men det ser du fort.

Er PC-en din gammel, så kan du få problemer med at disse støpselene er for store eller små til en ny brenner.

Hvor gammel er den?

Hvis du ikke har disse to støpselene, så kan du få kjøpt nye kabler og splitter som deler strømforsyningen i 2.

Dette er slett ikke vanskelig!

Gjest Donna
Skrevet

tusen takk for svar begge to :)

Jeg våger ikke å skru den opp - for dette er en sånn "bygge-pc" ....*sukk* ..(var dum og hoppet på det billigste alternativet som var å få delene og få noen til å bygge sammen-- heller enn å kjøpe ferdig til dobbel pris )....og den er ennå ikke skrudd skikkelig sammen .....han som skulle gjøre det har ikke gjort seg ferdig ...så derfor våger jeg ikke begynne ..tør ikke flytte på den en gang .....nokså irriterende ...

så jeg får avvente litt ...se om jeg våger å ta kontakt - mase litt :oops: ....men det er irriterende da - å ikke få brent før jeg tar ferie ...

det er forøvrig mer inni der som må fikses på .... :-? .............jaja ..man lærer så lenge man lever ..neste gang blir det ferdig pc - og det blir da en laptop .....hadde vært mye mer praktisk ...

men takk for hjelpen begge to likevel :D :lol::wink:

Gjest Admin'C
Skrevet

Hvis han er så treg så press han, når jeg ikke brukte mer enn 2 timer på min første time så burde han kjappe seg for det å sette av to timer en dag er ikke mye å be om når han sansynligvis tjener penger på det også.

Hils han fra meg og be han forte seg fordi han bruker unødvendig lang tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...