Gå til innhold

Har du hatt et forhold til en kollega?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For tre år tilbake hadde jeg et lengre forhold til en kollega. Vi var traust gift på hver vår kant, og klarte ikke å styre oss til slutt...

Vi reiste sammen i jobb, gjerne på flere ukes lange prosjekter....

Og da var det utrolig deilig å ha en attraktiv person å kose med etter arbeidstid... mmm... savner tunga hans.... ;) Deilig å nærmest bli slikket i søvn etter en lang reisedag.... :rødme:

Omstendighetene ville det slik at våre veier skiltes (vi jobber i et stort firma..) - men nå har vi havnet på samme prosjekt igjen....

Har bestemt meg for at jeg ikke trår over streken denne gangen... selv om jeg vet det blir vanskelig... Det er vondt, men samtidig så er jeg glad for å ha han i nærheten igjen.....

Jeg er ikke ute etter noen moralprekner her... jeg vet det jeg har gjort er galt, men ingen har rett til å dømme meg av den grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For tre år tilbake hadde jeg et lengre forhold til en kollega. Vi var traust gift på hver vår kant.

Vi reiste sammen i jobb, gjerne på flere ukes lange prosjekter. Da var det utrolig deilig å ha en attraktiv person å kose med etter arbeidstid... mmm... savner tunga hans.... ;) Deilig å nærmest bli slikket i søvn etter en lang reisedag. :rødme:

Vi jobber i et stort firma, men nå har vi havnet på samme prosjekt igjen.

Har bestemt meg for at jeg ikke trår over streken denne gangen... selv om jeg vet det blir vanskelig. Det er vondt, men samtidig så er jeg glad for å ha han i nærheten igjen.

1. Hva sier dere kolleger til at de vet om at dere har dere sammen?

2. Hva sier ektefellene og barna på hver deres kant til at dere ligger sammen?

3. Har noen varslet ektefellene deres?

4. Hva mener du med at det føles "vondt" å være sammen med ham igjen - er ikke det bare bra for deg da, du liker ham jo?

5. Hvorfor gir dere ikke opp ektefellene og blir sammen?

6. Er du sikker på at ingen av dere har dypere følelser for hverandre enn "bare sex"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet det jeg har gjort er galt, men ingen har rett til å dømme meg av den grunn....

Mitt barn du tar feil. Vi har alle rett til å dømme deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn du tar feil. Vi har alle rett til å dømme deg!

Forhold mellom kollegaer bør aldri aksepteres, selv om begge i utgangspunktet er single. Slike forhold skader arbeidsinnsatsen til de involverte, og det ødelegger miljøet på arbeidsplassen. Dersom to kolleger vil ha et forhold, må det kreves at de ikke arbeider på samme sted.

Flørting på arbeidsplassen bør forbys av samme grunn. I tillegg medfører det ofte seksuell trakassering av kvinnelige arbeidstagere. Seksuelle følelser hører ikke hjemme på en arbeidsplass!!! På arbeidsplassen er det eneste som teller, å gjøre best mulig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i nøyaktig samme situasjon som deg. Eller som du var da, tidligere. Vet hvordan det er. Vanskelig, vondt, spennende osv. Alle har vi våre grunner til det vi gjør. Jeg vil ikke dømme deg. Ikke bry deg om moralprekner, ingen kan vite alt hva du tenker og hvordan du har det.

Ville bare gi deg en klem jeg.

Det er drit vanskelig hele greia. Å bli glad i en annen, mens du allerede er opptatt, er ikke bare kos gøy og moro.

Man kan ikke alltid styre følelesene sine.

Samtidig med klemmen vil jeg bare si;

hadde det vært meg som hadde klart å avslutte det tidligere, men kom opp i ny situasjon igjen, så hadde jeg forsøkt å ikke invovere meg igjen. Du VET det er vanskelig å holde seg unna. For din egen skyld, prøv å ikke begynn på nytt nå....

Lykke til ialelfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold mellom kollegaer bør aldri aksepteres, selv om begge i utgangspunktet er single. Slike forhold skader arbeidsinnsatsen til de involverte, og det ødelegger miljøet på arbeidsplassen. Dersom to kolleger vil ha et forhold, må det kreves at de ikke arbeider på samme sted.

Flørting på arbeidsplassen bør forbys av samme grunn. I tillegg medfører det ofte seksuell trakassering av kvinnelige arbeidstagere. Seksuelle følelser hører ikke hjemme på en arbeidsplass!!! På arbeidsplassen er det eneste som teller, å gjøre best mulig jobb.

det her er din mening og det er greit, men jeg synes alvorlig talt at det ikke bunner i noe.. er jo mange lykkelige par som har møttes på arbeidsplassen, jobber fortsatt sammen (i samme firma) og er lykkelig gift.. ser ingen problem med det.. man kan ikke noe for at man blir forelsket..

jeg kan skjønne det med flørting, at kvinner (men husk: også menn!!!!) kan føle seg seksuelt trakaserte av det, men er ikke det kun hvis det er uønsket..? det jeg mener er: om du og en kollega får en god tone og dere flørter litt, så kan jo ikke andre føle seg trakasert av at dere flørter- med hverandre!!

tror heller ikke at så mange blander seksualitet og jobb, tror heller de jobber når de jobber og har sex på fritiden..

til trådstarter: skal ikke dømme deg, alle mennesker gjør feil.. men du innså det og kom deg ut av det.. syns det er bra jeg! men jeg lurte på en ting: vet familien din om forholdet..? tror jeg ville fortalt det, jeg hadde tenkt at det er bedre de får vite det fra meg enn andre..

og hvis du har problemer med å jobbe sammen med denne kollegaen din så kan det kanskje være lurt å skifte jobb..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp.

Jeg hadde for noen år siden et forhold til en gift kollega. Hun var den fineste på arbeidsstedet. Hun sjekket meg opp. Vi hadde utrolig mye fantastisk sex. Men dessverre ble det med det... :-(

Uansett så virket det negativt inn på min arbeidsinnsats som leder. Jeg fant at det var best å slutte og finne meg noe annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristine_*

Ja, jeg opplevde noe av det samme som trådstarter 5-6 år siden, og vi hadde et forhold i omtrent et år.

Ikke før det var over innrømmet jeg det for min ektefelle, og vi hadde noen tunge 2-3 år etter det, men vi klarte å redde ekteskapet.

På en møte angrer jeg selvsagt veldig på det jeg gjorde, og holdt på å miste mann og barn på grunn av det.

På den andre siden angrer jeg ikke på det. Det var jo en bevisst handling, og jeg er en erfaring rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold mellom kollegaer bør aldri aksepteres, selv om begge i utgangspunktet er single. Slike forhold skader arbeidsinnsatsen til de involverte, og det ødelegger miljøet på arbeidsplassen. Dersom to kolleger vil ha et forhold, må det kreves at de ikke arbeider på samme sted.

Flørting på arbeidsplassen bør forbys av samme grunn. I tillegg medfører det ofte seksuell trakassering av kvinnelige arbeidstagere. Seksuelle følelser hører ikke hjemme på en arbeidsplass!!! På arbeidsplassen er det eneste som teller, å gjøre best mulig jobb.

Det var da voldsomt kategorisk! Jeg synes å ha lest at arbeidsplassen er der hvor de aller fleste finner livspartnerene sine, og det skulle jo nesten bare mangle så mye tid vi tilbringer på jobb.

Jeg ble sammen med og skal nå gifte meg med en kollega. Vi har hele tiden jobbet i samme avdeling, men det har ikke påvirket arbeidsinnsatsen vår eller arbeidsmiljøet. Faktisk så får vi stadig tilbakemeldinger på at vi begge gjør en god jobb, er veldig positive innslag i miljøet og er de som ofte drar i gang sosiale ting utenom jobb.

Men vi kommer nok til å prøve å komme oss i forskjellige avdelinger innen et par år. Blir litt lite å snakke om når vi hele tiden opplever det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold mellom kollegaer bør aldri aksepteres, selv om begge i utgangspunktet er single. Slike forhold skader arbeidsinnsatsen til de involverte, og det ødelegger miljøet på arbeidsplassen. Dersom to kolleger vil ha et forhold, må det kreves at de ikke arbeider på samme sted.

Flørting på arbeidsplassen bør forbys av samme grunn. I tillegg medfører det ofte seksuell trakassering av kvinnelige arbeidstagere. Seksuelle følelser hører ikke hjemme på en arbeidsplass!!! På arbeidsplassen er det eneste som teller, å gjøre best mulig jobb.

"Gjest" (nok en gang en "anonym" bidragsyter) er jo så kategorisk at det er helt utrolig.

Lykke til videre i livet. Arbeidslivet og privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ja, det har jeg - men ingen av oss var gift.

(Til skuffelse for "gjest" i tidligere innlegg så er både forhold og ekteskap godtatt på min arbeidsplass. Er flere par som jobber der - om enn i forskjellige avdelinger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold mellom kollegaer bør aldri aksepteres, selv om begge i utgangspunktet er single. Slike forhold skader arbeidsinnsatsen til de involverte, og det ødelegger miljøet på arbeidsplassen. Dersom to kolleger vil ha et forhold, må det kreves at de ikke arbeider på samme sted.

Flørting på arbeidsplassen bør forbys av samme grunn. I tillegg medfører det ofte seksuell trakassering av kvinnelige arbeidstagere. Seksuelle følelser hører ikke hjemme på en arbeidsplass!!! På arbeidsplassen er det eneste som teller, å gjøre best mulig jobb.

Ingen kan nekte meg å ha et forhold til min kollega så lenge han i utgangspunktet er singel. Jeg gjør jobben min, han gjør sin, jeg ser ikke helt problemet?

Flørting, seksuell trakassering og seksuelle følelser er noe annet, dette skaper ikke et dårlig arbeidsmiljø men viser at miljøet på arbeidsplassen er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tre år tilbake hadde jeg et lengre forhold til en kollega. Vi var traust gift på hver vår kant, og klarte ikke å styre oss til slutt...

Vi reiste sammen i jobb, gjerne på flere ukes lange prosjekter....

Og da var det utrolig deilig å ha en attraktiv person å kose med etter arbeidstid... mmm... savner tunga hans.... ;) Deilig å nærmest bli slikket i søvn etter en lang reisedag.... :rødme:

Omstendighetene ville det slik at våre veier skiltes (vi jobber i et stort firma..) - men nå har vi havnet på samme prosjekt igjen....

Har bestemt meg for at jeg ikke trår over streken denne gangen... selv om jeg vet det blir vanskelig... Det er vondt, men samtidig så er jeg glad for å ha han i nærheten igjen.....

Jeg er ikke ute etter noen moralprekner her... jeg vet det jeg har gjort er galt, men ingen har rett til å dømme meg av den grunn....

TS, bare av ren nysgjerrighet, hva er det som har forandret seg siden den gangen når du hadde et forhold til han?

Utifra det du beskriver mener jeg at dere passer sammen, skal man først være utro så er det greit å gjøre det med en likesinnet :filer:

Synes bare at det er urettferdig mot deres ektefeller.

og for å svare på spørsmålet ditt : jo,jeg har hatt- og har fortsatt et forhold til min kollega. Han var singel i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å jobbe sammen med folk som puler privat. Selv om de ikke er klar over det selv oppfører de seg annerledes mot hverandre enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg ble sammen med min kjære på jobben. Funker fint det. Vi er begge seriøse i jobben,selvom det blir litt nussing i ny og ne. Er ingen som bryr seg om det da, er forøverig 2 andre "par" på jobben også. (vi er ca 60 stk der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...