Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Hei, Gifter meg neste sommer og kommer til å bruke mye penger på fantastisk lokale, nydelig mat og god vin. Ønsker derfor å spare inn på noen områder, så derfor er vi nå blitt enige om sende invitasjoner og takkekort via mail, som jo er gratis. Skal selvfølge legge innsats og omtanke i disse og feks lage en flott presentasjon i powerpoint. Det må også nevnes at alle gjestene er aktive brukere av mail. Synspunkter fra dere ?!
Lille Rosa Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 (endret) Hei! Min mening er at man bør sende ut invitasjoner på den "tradisjonelle måten". Jeg setter ihvertfall stor pris på å få det i postkassen enn om jeg hadde fått det på mail.. (Er jo ikke ofte man får annet enn regninger i postkassen lenger :gjeiper: ) Når man bruker mye penger på et bryllup i utgangspunktet syns jeg at det er dumt å droppe invitasjonen (det er jo heller ikke den veldig store utgiften). Hva med evt å lage egne? Kjøpe inn materiale og lage egne er jo kjempefint og trenger jo ikke å bli dyrt . For meg virker det litt "gnukkent" å sende på mail.. Endret 19. september 2008 av Lille Rosa
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Jeg ville ikke en gang ha vurdert å gå i et bryllup hvor invitasjonen ikke var av hjemmelagd papir med paljetter. Egenprodusert konvolutt med innvevde tråder i ekte sølv, og egendesignet bryllupsfrimerke med motiv av bruden, er en selvfølge.
Gjest Elfrida Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Jeg ville ikke en gang ha vurdert å gå i et bryllup hvor invitasjonen ikke var av hjemmelagd papir med paljetter.Og det å sende dem i posten er jo LITT billig og enkelt, eller hva? Jeg ville heller leid inn noen til å levere dem egenhendig. Kanskje de kunne være kledd etter dresskoden slik at gjestene vet hva som ventes av dem når det kommer til antrekket? Også kunne man laget en fin liten kurv til å dele ut sammen med invitasjonen. Daaa blir det ordentlig bryllup vet du.
MissStiles Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Å sende invitasjon og takkekort via e-mail det synes jeg er helt feil. Jeg skjønner at man vil spare penger men kort trenger ikke koste mye penger. Man kan jo bare velge noen helt enkle kort, eller lage kort selv, eller lage dem via en fotobutikk osv. Det finnes mange måter men jeg ville IKKE gjort det via e-mail. Det blir for enkelt synes jeg.
Cata Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Jeg hadde blitt veldig fornøyd om jeg hadde fått invitasjon og spesielt takkekort på email, så hadde jeg sluppet å ha alt dette papiret slengende rundt i lange tider. Takkekortet fra et bryllup jeg var i i fjor ligger enda på et skap i stua for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det :klø: . Hadde jeg fått det elektronisk så hadde det nå i det minste holdt seg inne i PC'n.
Gjest Pet Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Jeg synes det er helt greit å få invitasjon på e-post. De jeg får i posten kaster jeg jo med en gang jeg har notert meg tidspunktet og andre viktige ting uansett. Vet ikke om noen som bryr seg noe om utseende og kvalitet på invitasjoner og stadig tar dem fram for å beundre dem. Takkekort, derimot, synes jeg det er hyggelig å få i posten. Tar gjerne vare på bildet.
Jade Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Invitasjon på mail.... Kanskje... Men takkekort synes jeg dere kunne sendt i posten. Tenk på bestemor som ikke kan henge opp powerpointpresentasjonen på kjøleskapet. Eller onkel Leif som ikke har Powerpoint installert. Hverken invitasjoner eller takkekort trenger å koste så mye. Kjøp konvolutter i 50-100-pakninger. Lag invitasjon/takkekort på data og få dem printet på en kopisjappe eller som vanlig bilde hos en fotolab. Evt. kjøp slike doble papp-kort med "ramme" som du bare kan sette et vanlig bilde inn i. Fotografbilder har du selvsagt kjøpt på CD/DVD og kan dermed lett lage billige takkekort selv. Hvis du allerede har valgt feil fotograf, kan du ihvertfall scanne inn en forstørrelse/bilde, og bruke det. Kjøp inn et par sølvpenner, skriv i vei, post og voila!! Ikke dyrt i det hele tatt! Kanskje 15-20kr pr gave/gjest?
heeggee Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Jeg hadde syntes det rett og slett var litt "jalla" å få dette på mail.. iallefall takkekort..! Men må si at det må være litt av en familie du har, tror ikke mer enn halvparten som jeg hadde skulle bedt som bruker mail aktivt.. hvis ikke man sender på jobbmail da.. men føler ikke det er rett ting å gjøre..!! Jeg er selv en veldig aktiv bruker av nett og mail.. men syntes det er litt spess med invitasjon og takkekort av en så viktig og spesiell anledning..!
linnmerete Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 greit det er hendig og at man kaster kortene uansett, men er det ikke mye mer personlig og koselig å få kortet tilsendt i posten? og takkekort med bilde er jo toppen, synes jeg da...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Takk for alle svar Ser det er ulike meninger om ideen. Kommer nok allikevel til å gå for e-mail løsningen, selvom flertallet her var negative. Skjønner argumentet om at det er mulig å gjøre inivitasjoner og takkekort billig, men hovedmotivet mitt er nok at jeg synes en billedpresentasjon med bilder av brudeparet, gjestene og festen, med musikk lagt til i bakgrunnen, er en mye mye festligere ide! Også når det gjelder invitasjoner... Har desverre hverken besteforeldre eller eldre onkler/tanter, så ingen kommer til å føle seg forbigått her.... Takk igjen!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Ser det er ulike meninger om ideen. Kommer nok allikevel til å gå for e-mail løsningen, selvom flertallet her var negative. Ganske interessant dette. Du ber om andres meninger, 90% er negative til din mening, men to timer senere kommer du tilbake og opplyser oss om at du likevel vil gjøre som du har bestemt deg for. Hvorfor i all verden spurte du i utgangspunktet? Dette er jo bare rett og slett dumt.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 Min mening er nå at det er må være helt ok å lufte en ide i et slikt forum....men allikevel ikke velge løsningen flertallet stemmer for, men løsningen jeg selv liker best. Er såvidt meg bekjent ingen vetorett her inne...
Gjest Eurydike Skrevet 19. september 2008 #14 Skrevet 19. september 2008 (endret) Hvite brevduer er det eneste som duger. Endret 19. september 2008 av Eurydike
Arkana Skrevet 19. september 2008 #15 Skrevet 19. september 2008 Jeg hadde blitt veldig fornøyd om jeg hadde fått invitasjon og spesielt takkekort på email, så hadde jeg sluppet å ha alt dette papiret slengende rundt i lange tider. Enig. Her går alt av invitasjoner og takkekort rett i søppelet etter å ha merket seg dato/tatt en titt på bildet, så å få dette på mail hadde vært supert.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #16 Skrevet 19. september 2008 Min mening er nå at det er må være helt ok å lufte en ide i et slikt forum....men allikevel ikke velge løsningen flertallet stemmer for, men løsningen jeg selv liker best. Er såvidt meg bekjent ingen vetorett her inne... Da spør jeg igjen: Hvorfor spurte du om sinnspill når du likevel har bestemt deg?
Jade Skrevet 19. september 2008 #17 Skrevet 19. september 2008 (endret) Ganske interessant dette. Du ber om andres meninger, 90% er negative til din mening, men to timer senere kommer du tilbake og opplyser oss om at du likevel vil gjøre som du har bestemt deg for. Hvorfor i all verden spurte du i utgangspunktet? Dette er jo bare rett og slett dumt. Kanskje litt vanskelig å forstå. Men det er noen som faktisk klarer å bestemme selv, selv om de ber andre om råd. Har ikke sett noe i retningslinjene på forumet, om at rådgivning på forumet er bindende avgjørelse I denne tråden, fikk hun ikke bare vite at flertallet var mot e-post-innbydelser og -takkekort. Men hun fikk også vite hvorfor vi var i mot. Noe hun kunne ta inn i avgjørelsen sin, og vurdere om det var noe som fikk henne til å droppe mail-versjonene. Hvilket det ikke var. Endret 19. september 2008 av Jade
Gjest lillelinn Skrevet 19. september 2008 #18 Skrevet 19. september 2008 de inv man kan kjøpe i bokhandel koster jo ikke stort da... jeg lager selv... men gleder meg ikke
Gjest Hadde blitt skuffa Skrevet 20. september 2008 #19 Skrevet 20. september 2008 Jeg hadde blitt skikkelig skuffa hvis jeg ikke fikk invitasjon og takkekort i posten. Alle invitasjoner og takkekort jeg får henger jeg opp i dobbelramme på veggen - med invitasjonen i ene ramma og takkekortet i den andre. Jeg begynner å få en fin samling nå. Men jeg skal innrømme at jeg blir litt skuffet noen ganger. Det verste var den gang jeg fikk takkekort i sort/hvitt. Det passa jo overhodet ikke inn i samlinga mi. Blir også litt feil når folk absolutt skal spare på utgiftene til takkekort og sende små bilder, men det løser jeg ved å sette på passpatour. Hadde jeg fått innbydelse og takkekort på mail, da hadde jeg besvimt. Nesten så jeg hadde hatt lyst til å forlange å få igjen gaven. Neida, tulla bare litt der da.
Fresi Skrevet 20. september 2008 #20 Skrevet 20. september 2008 Jeg hadde blitt skikkelig skuffa hvis jeg ikke fikk invitasjon og takkekort i posten. Alle invitasjoner og takkekort jeg får henger jeg opp i dobbelramme på veggen - med invitasjonen i ene ramma og takkekortet i den andre. Jeg begynner å få en fin samling nå. Men jeg skal innrømme at jeg blir litt skuffet noen ganger. Det verste var den gang jeg fikk takkekort i sort/hvitt. Det passa jo overhodet ikke inn i samlinga mi. Blir også litt feil når folk absolutt skal spare på utgiftene til takkekort og sende små bilder, men det løser jeg ved å sette på passpatour. Hadde jeg fått innbydelse og takkekort på mail, da hadde jeg besvimt. Nesten så jeg hadde hatt lyst til å forlange å få igjen gaven. Neida, tulla bare litt der da. Det må jeg si, det var litt av et system. Jeg er imponert over kreativiteten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå