Gå til innhold

mobil telefon spørsmål


Sharissa

Anbefalte innlegg

når jeg sender en sms kan jeg bruke en funksjon som heter "be om svar"... hva menes med det? noen som vet? dte nytter ikke å se i bruksanvisningen for det står ikke der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det når du får sms fra operatør om at meldingen er kommet frem, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya

Forøvrig en praktisk tjeneste når man skal ha tak i en man jobber med på et prosjekt. Man sender melding, og får umiddelbart kvittering på at den er lest. To timer senere kommer svaret "Auda, forsov meg, våknet nettopp."

Jadda. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig en praktisk tjeneste når man skal ha tak i en man jobber med på et prosjekt. Man sender melding, og får umiddelbart kvittering på at den er lest. To timer senere kommer svaret "Auda, forsov meg, våknet nettopp."

Jadda. :briller:

Den kvitteringen sender deg ikke kvitteringen på om meldingen er LEST. Den sender deg kvittering på at meldingen er kommet fram, altså at ikke mobilen er slått av eller noe. Men at det nå står "1 beskjed mottatt" på displayet til den andres mobil.

Så det går faktisk an at personen hadde forsovet seg.. :blunke:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har også en funksjon som heter "be om status" hvis jeg bruker den kan jeg siden gå inn på sendte meldinger og så velge "vis status" på hver enkelt melding, trodde det var den funsksojnen jeg skulle bruke for å se om meldingen var kommet fram jeg. Den funksjonen "be om svar" har jeg ikke merka noe til...har ikke fått noen sms tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Den kvitteringen sender deg ikke kvitteringen på om meldingen er LEST. Den sender deg kvittering på at meldingen er kommet fram, altså at ikke mobilen er slått av eller noe. Men at det nå står "1 beskjed mottatt" på displayet til den andres mobil.

Så det går faktisk an at personen hadde forsovet seg.. :blunke:

Lillian

Nå har jeg tenkt meg litt om, for jeg fikk ikke dette til å stemme.. den fyren var da så vitterlig avslørt..? Da kom jeg på det: Han sa mobilen var avslått og at han derfor ikke hørte oppringninger/meldinger. Busted likevel.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror (er ganske sikker):

"Be om svar" = du ber mottaker svare på meldingen. Hos mottaker står noe sånt som "ber om svar".

"Be om status" = du ber om tilbakemelding på at meldingen er kommet frem til mottakers telefon, men det er ikke det samme som at mottaker har lest meldingen (men du får i vertfall bekreftelse på at telefonen er slått på/befinner seg i et område som har dekning), og at meldingen er lagret på telefonen. Denne tjenesten koster nå 30 øre (?) pr melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt meg litt om, for jeg fikk ikke dette til å stemme.. den fyren var da så vitterlig avslørt..? Da kom jeg på det: Han sa mobilen var avslått og at han derfor ikke hørte oppringninger/meldinger. Busted likevel..

Statusrapporten forteller bare om meldingen er sendt fra smssentralen (eller hva det er...) Mottakers telefon kan altså være avslått når du får melding om at sms'en er mottatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottakers telefon kan altså være avslått når du får melding om at sms'en er mottatt...

Ikke HEEELT enig der...

Har fått "statusmelding" opptil flere dager etter at jeg har sendt melding (har innstillt på melding "en uke"), og har da ringt vedkommende. Å jo, "fikk meldingen nå da jeg slo på telefonen" svarte vedkommende.

...fortsatt forvirret... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...