Gå til innhold

Shoppingtråden!


Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så artig! Har ikke tenkt på gardiner jeg:) Holder på å pusse opp, og leker med tanken om å male noen barnefigurer på veggene:)

Jeg er 10 uker på vei i dag, og har ikke kjøpt noe enda - må vente litt til... Men vi har planlagt hvilken seng vi skal kjøpe, og stellebord er under diskusjon. Vil gjerne ha en kommode - synes de er mest praktisk, men så er det noe med at ting må kunne brukes senere også - vanskelig dette. Foreløbig har jeg sett en ok en på Jysk. Men om noen har tips er jeg veldig interessert!

I tillegg er den store vogndebatten i gang - og jeg synes ikke jeg har funnet noen fornuftige sider på nett om dette. Har bestemt oss for ei kombivogn, og det er ganske sansynlig det blir Simo, da den er den eneste vanntette vogna på markedet - og vi bor i en heller regnfull del av landet:) Tips mottas med glede her også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Da er gardinstoff bestilt. Ikke et av de jeg la link til, for jeg fant et mye finere ;)

Har ikke kjøpt noe annet "baby-relatert" ennå, så det er sikkert mange som vil si jeg er sprø som begynner med gardiner.. Men jeg driver å innreder og pusser opp nyinnflyttet hus, så jeg er generelt i "innredningsmodus".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe annet "baby-relatert" ennå, så det er sikkert mange som vil si jeg er sprø som begynner med gardiner.. Men jeg driver å innreder og pusser opp nyinnflyttet hus, så jeg er generelt i "innredningsmodus".

Haha:) Kjenner meg igjen i den - her er situasjonen helt lik:) Tror nok jeg skal ta meg en tur til biblioteket og finne barnebøker snart - slik at jeg kan kopiere noen av figurene over på veggen til barnerommet - gleder meg!! Skal bare gjøre ferdig et annet rom først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Her så smått begynt å tenke på de litt mer "nyttige" tingene.

Tenker at voksipose/skinnpose og ullundertøy kanskje ikke er nødvendig i begynnelsen i og med at h*n ikke blir født før i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig at ullundertøy sikkert er fint i april også. Jeg er tilhenger av ull store deler av året, da, siden ull regulerer temperatur så fint.

Ellers har jeg også planer om stellekommode. En mer eller mindre vanlig kommode med stelleunderlag oppå ser jeg for meg. Jeg ville forresten vært forsiktig med å kjøpe fra jysk. Mye jeg har sett derfra er veldig vinglete, så jeg ville ikke kjøpt uten å ha sett og kjent på den ferdig bygget først.

Jeg tenker litt på en kommode vi har fra ikea, men det er mulig den er litt for lav. Husker ikke hva den heter i farten, men den er hvit, dyp og solid. Skal finne link senere hvis jeg har tid og noen er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha stellebord på vaskerommet, det er på rommet innfor badet. Der vurderer jeg å skru opp et kjøkkenunderskap på veggen og legge stellemadrass oppå. Ved å gjøre det slik vil det vil bli lettere å gjøre rent under "stellebordet" og det vil ikke ta så stor del av rommet ifh til et vanlig stellebord som står på gulvet.

Er veldig usikker på vogn, men har heller ikke satt meg så mye inn i vrimmelen av vogner. Jeg er blitt anbefalt emmaljunga, men den er veldig stor og tung. I tillegg har vi hund, så jeg lurer på hvordan vi skal få plass i stasjonsvogna...

Men en ting jeg er ganske sikker på at jeg skal kjøpe er den nye voksiposen, den så veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har kjøpt litt babytøy i nøytale farger (bodyer, strømpebukser o.l.) + noen puma- og nikesko :) I tillegg måtte jeg kjøpe baby-UGGs da jeg var i USA i sommer.

Har bestemt oss for Maxi Cosi Cabriofix i en nøytral farge.

Ellers har vi tenkt litt på vogn, men ikke bestemt oss enda. Får den vognen vi vil ha av mamma, så vi trenger ikke å tenke på pris. Vi har liten plass i både leilighet og bil og trenger derfor en liten og nett vogn. Har sett litt rundt og de populære vognene som bugaboo og emmaljunga liker jeg ikke, blir for store og klumpete for meg. Etter det jeg har hørt er kvaliteten på Quinny-vognene dårlig. Mulig det blir en Stokke xplory - vognen som man enten elsker eller hater :) Liker litt stilren og enkel design så det er nok kanskje den vognen som passer meg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ¤bella¤

Har ikke kjøpt noe enda, men har mange planlagte kjøp.

Skal ha sort Simo duo vogn (mest sannsynlig) med Soft line, som gjør at den blir ganske fix. (www.simo.no)

Skal ha sort, med turkist maxi cosi cabriofix, med ISOfix base.

Babydan sprinkelseng.

Stellebord trenger vi ikke. Må bare kjøpe sånn madrass til å ha på benken på badet. Har et enormt bad, men mye benkeplass, så det blir enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Stellebord trenger vi ikke. Må bare kjøpe sånn madrass til å ha på benken på badet.

Vi har fått et stellebord, men trenger også en slik madrass. Mener jeg så en med ole brumm motiv på jysk en gang før jeg ble gravid, men å ser det ikke ut til at de har den mer. Jeg må nok komme meg til et sted med større utvalg i butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...