Gjest -Sarah- Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Jeg skal strikke et skjerf med 4 masker rett og 4 masker vrang. Har aldri gjort dette før, så trenger litt hjelp. De fire siste maskene strikket jeg vrang. Så skal jeg over på neste pinne, men hva strikker jeg da? De vrange blir vel slik: vvvvvv (oppned) på den ene siden, men hvordan på den andre? Slik de rette er? Hehe.. Vet ikke om jeg klarte å forklare det Det jeg mener er: Der jeg strikket rett på den ene pinnen, skal jeg strikke vrang på den andre? Og omvendt? Håper noen skjønner!
Lissi Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Jeg skal strikke et skjerf med 4 masker rett og 4 masker vrang. Har aldri gjort dette før, så trenger litt hjelp. De fire siste maskene strikket jeg vrang. Så skal jeg over på neste pinne, men hva strikker jeg da? De vrange blir vel slik: vvvvvv (oppned) på den ene siden, men hvordan på den andre? Slik de rette er? Hehe.. Vet ikke om jeg klarte å forklare det Det jeg mener er: Der jeg strikket rett på den ene pinnen, skal jeg strikke vrang på den andre? Og omvendt? Håper noen skjønner! http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/
Mrs. K Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 På neste pinne begynner du med rettmasker
Lissi Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Jeg skal strikke et skjerf med 4 masker rett og 4 masker vrang. Har aldri gjort dette før, så trenger litt hjelp. De fire siste maskene strikket jeg vrang. Så skal jeg over på neste pinne, men hva strikker jeg da? De vrange blir vel slik: vvvvvv (oppned) på den ene siden, men hvordan på den andre? Slik de rette er? Hehe.. Vet ikke om jeg klarte å forklare det Det jeg mener er: Der jeg strikket rett på den ene pinnen, skal jeg strikke vrang på den andre? Og omvendt? Håper noen skjønner! Hei:) Sendte med en link til strikkeskolen. Der fins også mange flott oppskrifter, og det er gratis:) Om jeg forstår deg rett: Skal det være ruter? eller skal det være 4 rett og vrang? Da må du andre veien strikke motsatt. Skal du ha vvvv så blir det rett på baksiden også. Vrangt på baksiden gir ---------på framsiden.
Gjest -Sarah- Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Det skal liksom bli loddrette stripete skjerf. Der bredden på stripene er 4 masker rett og 4 masker vrang annahver gang. Vrang blir vvvvv på begge sider ja. Så da skal jeg strikke vrang alltid på samme sted, og rett alltid på samme sted. Om jeg skjønte deg rett, Lissi
Lissi Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Det skal liksom bli loddrette stripete skjerf. Der bredden på stripene er 4 masker rett og 4 masker vrang annahver gang. Vrang blir vvvvv på begge sider ja. Så da skal jeg strikke vrang alltid på samme sted, og rett alltid på samme sted. Om jeg skjønte deg rett, Lissi Ja det høres riktig ut:)
Gjest -Sarah- Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Da prøver jeg. Spennende. Har akkurat lært meg å strikke, så må vel bare prøve og feile litt. Internett er kjekt å ha!! Tusen takk!
Lissi Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Da prøver jeg. Spennende. Har akkurat lært meg å strikke, så må vel bare prøve og feile litt. Internett er kjekt å ha!! Tusen takk! En plass må man begynne:) Er hyggelig å ha noe håndarbeid å holde på med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå