Gå til innhold

Uspiselige kommentarer, hva gjør man?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent et par slike mennesker opp gjennom tidene og sagt grundig ifra.

Men dessverre, med slike meninger og holdninger kommer det gjerne med en medfødt dumskap. De skjønner rett og slett ikke hvor teite de er.

Jeg ville sagt fra til kompisen til sambo at den vennen hans er helt på bærtur og at du ikke syns noe om at han deltar på deres sammenkomster. Da spiller du ballen over til han og forhåpentligvis vil han ta det til etterretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Donpedro:

La meg gjette...han her fyren har aldri hatt noe lengre forhold til en av det kvinnelige kjønn? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Donpedro:

La meg gjette...han her fyren har aldri hatt noe lengre forhold til en av det kvinnelige kjønn?  :wink:

:ler:

(ei heller til en av det mannlige :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

(ei heller til en av det mannlige :wink: )

Hehehe, veeeel,

det kan jo hende han er så stereotyp at han selv er interessert i det mannlige kjønn, og derfor snakker stygt om homofile...

Homofobi,

du får det når du selv er det...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at fyren sliter med dårlig selvtillit og at dette er måten han hevder seg på (er ikke kommet over barneskolestadiet tydeligvis).

Be ham gå og vaske munnen sin med såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Uff, syns fortsatt synd på stakkarn... Hvis det ikke er så ofte dere ser han - hva med å holde ut og tenke at det var ukens gode gjerning? (også av hensyn til denne felles vennen som sikkert syns det er kjempepinlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Donpedro:

La meg gjette...han her fyren har aldri hatt noe lengre forhold til en av det kvinnelige kjønn?  :wink:

Ikke vet jeg, har bare møtt han noen ganger. Men han er sammen med en dame i 30-årene, som sitter og ser pen ut når han setter igang. Og i følge kameratene min er han like ille på knullesnakkingen da.

Eks når han sprutet rundt seg med campagne på 17 mai, selv om de som eide tomten (Røde Kors) ba om at alkohol ikke ble konsumert. Sprutet på bunaden til en dame, hun ble sur. Sa bare "hva så, jeg har Armanidress", og helte resten over seg selv.

Han vokser det nok av seg med tiden,  

får vi håper for hans egen skyld

Han er over 35.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for en idiot.. Enten tar du ham selv til side og ber ham pent om å skjerpe språket sitt, eller be han som er vennen hans om å gjøre det. Det er ikke akseptabelt å sitte slik, og jeg synes heller ikke at alle andre bare skal sitte der som noen fehoder og finne seg i det. Jeg satt i en bar nylig og så en storkamp, og mannen på siden av meg som jeg kjenner glapp ut noe om "nei, er det svartinger på banen også" Jeg ble forskrekket over hva jeg anser som en ondsinnet kommentar fra en hyggelig mann, så jeg glapp ut med "nei, hysj!" Jeg tror han skjønte hva jeg mente, for det kom ikke mer resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kollega som stadig spurte (liksom veldig festlig): "Har du pult nyss (altså for kort tid siden for den som ikke skjønner dialekt...)"

Først svarte jeg ikke, eller bare ble litt småirritert, men tilslutt svarte jeg ham hver gang med "Ja og det var jammen godt! Du da?" Da ble det fort slutt.

Pingle! :hoho:

Suz :sjarmor: tøff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bekjente som liker å sitte å "skryte av" sin motvilje mot utlendinger, jeg tror faktisk at noen tror de er tøffe dersom de er litt sånn smårassister!! :o

Jeg KLARER ikke å tie stille da, jeg MÅ liksom bare spør og grave og presse dem for enhver liten fornuft de skulle klare å grave frem, det skjer jo da ALDRI at de klarer å svare på en måte som forklarer eller rettferdiggjør sine rassistiske meninger, og det har etterhvert blitt mer og mer til at den slags ikke snakkes om når jeg er der ihvertfall.

Om noen velger å se på meg som snerpete forde? det driter jeg i, skal man ha sterke meninger om noe man ikke klarer å sette seg inn i engang, og ikke ønsker å sette seg inn i, da får de tåle at jeg spør alle slags ubehagelige spørsmål de ikke klarer å svare på.

Og når eneste svar etterhvert blir "Jeg syns bare det assa!" Da trenger jeg ikke si mer, for jeg har til dags dato ikke møtt noen som ikke selv føler seg teit da!!

f*tte-prat er bare patetisk, og jeg kan ignorere menneskene, men vil ikke akkurat oppsøke deres selskap ved senere anledninger.

De fleste rundt meg vet om mine meninger og min trang til å "stille til veggs" rassistiske uttalelser, så jeg har hatt ett par tilfeller hvor venner av venner har begynt å si noe, for fort å se på meg og si "jeg vil ikke diskutere dette!" også har det blitt taust. Greit for meg! Kan tenke hva dem vil, men trenger ikke sitte å kaste det ut av seg mens jeg er der, dersom de ikke klarer å snakke fornuftig om det!

Homofobi har jeg en stygg tendens til bare å le av... men det fremkaller gjerne litt aggresjon da.... de føler lett de må forsvare seg liksom. Jeg lo jo bare, trenger ikke si noe engang da!! :sjarmor:

spøk om insest og voldtekt hadde jeg ikke latt skli forbi heller, da hadde jeg sagt min mening om det, samma hvem det var som kom med "spøken", og samma hvem som var der eller ikke.

LIker du det ikke, kan du jo bare si til ham at enten demper han seg, ellers går du. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke hverken rasistiske eller homofobe vitser... men har funnet ut at det beste er å latterliggjøre den som kommer med sprøytet. Så da fyrer jeg opp under skikkelig. Spør om vedkommende er helt harry... ler og himler med øynene og om det kommer noe homo-vitser så sier jeg... "du har vel noen tendenser selv da siden du er så vettskremt for homofile"

Sikkert litt ondt av meg, men min erfaring er at om en tar alvorspraten så ender enn opp med å få høre at en er for fintfølende snerpete sur o.s.v. For det er jo "bare" fleip.

Og det gjør godt for et forbanna hjerte å smile søtt og hevde at en rasistisk mann i grunn bare er misunnelig på størrelsen. Og så når vedkommende blir sint evt sur hevde at man visst traff spikeren på hodet der...

Men så er jeg litt ond da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...