Gjest Gjest_nina_* Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg er fortsatt syk men legen har blitt vanskelig når det gjelder sykmelding grunnet nye regler fra 1. september,sier han. Så jeg lurer på: Kan man få sykmelding hos andre enn fastlege? F.eks privat ( heter de privatklinikk?) . Betaler gjerne ekstra hos en privat en, enn å bli langvarig syk fordi fastlegen nå har blitt vanskelig og vil sende meg på jobb syk.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Jeg er fortsatt syk men legen har blitt vanskelig når det gjelder sykmelding grunnet nye regler fra 1. september,sier han. Hm, hvilke regler er dette, og hva sier de?
Pingting Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Ja, det går an å få fra privatklinikk. Hvorfor har fastlegen din begynt å sette seg på bakbeina da?
hufsa! Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Hm, hvilke regler er dette, og hva sier de? Heia nye regler fra 1,de overlapper første mnd men etter detta er det slutt på morroa!!Du skal i jobb om arb.giveren kan tilrettelegge arbeid for deg.De skal skrive på sykemeldinga fra legen og kan de det så skal du i jobb.Det er så mye å skrive men 100% sykemelding er nå punkt 4 på meldinga så det er mye som ikke skal stemme om du får være hjemme!De skal først prøve de andre 3 punktene som har noe med å være på jobb å gjøre..Ble litt rotete men dere sjønner jo hvor jeg vil håper jeg..