Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Ved høyskoleinntak neste år, 2009, gjelder nye regler for poengbergning. Primærvitnemålskvoten øker, men endel tilleggspoeng forsvinner, bla fordypningspoeng. I følge samordna opptak forventes det at poenggrensene for å komme inn i ordinær kvote vil gå noe ned i forhold til tidligere år. Har noen hørt noen mer konkrete prognoser for dette? Er det snakk om at man forventer en nedgang på 0.3 poeng eller en nedgang på flere poeng?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Noen som har tanker omkring dette? Jeg snuser på et studie hvor jeg både i fjor og i år ville kommet inn med god margin (ligger ca 3 poeng over grensen), men året før hadde jeg ikke kommet inn.
Nemesis Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Tror det synker litt. Jeg mister blant annet 5 1/2 poeng når de nye reglene kommer. 4 fordypningspoeng, 1/2 realfagspoeng og 1 poeng for høyere utdanning. Er meget spent på hvordan grensene vil bli til høsten. Endret 9. oktober 2008 av Nemesis
LekeHusmor Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Ja jeg også.. Håper de går ned litt. De er jo igrunn nødt til det. De studiene det eventuelt vil bli vanskeligere å komme inn på, er de som har fastsatte grenser for å komme inn.. lærerutdanninger osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå