Gå til innhold

P-pller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet hvor lenge p pilla må være i kroppen for å fungere...

Tenkte på så i forhold til diarè og sånt...

Noen som vet ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i vedlegget i pakken. Tror det er et par timer, men er ikke sikker.

Skrevet

Jeg tror at hvis du tok den tidlig på morgenen og får diarè nå, så skal det gå ganske bra, men man kan aldri være sikker.

På min står det:

Ved oppkast eller diaré like etter inntak av pillen kan opptaket av medisinen fra tarmen bli ufullstendig, og dermed kan eggløsningen komme i gang.

Skrevet

Pratet med ei venninne om dette å, og hun mente at pillen burde være tatt opp innen 1 time :)

Skrevet

I mitt pakningsvedlegg står det fire timer. Synfase.

Skrevet

Oki..

Jeg bruker Yasmin... men jeg klarte ikke finne noe annet enn at hvis man spøy eller hadde diare så burde man bruke annen prevansjon.. men det kan jo ikke hjelde om man har tatt den MANGE timer før...

Da er det jo ikke vits for meg med p piller... har vel diare iallefall 1 gang i mnd ja.. hehe

Skrevet

Jeg tar alltid pilla rett før jeg legger meg. Det er utrooolig sjelden jeg står opp igjen om natta for å gå på do, så føler meg sikrere når jeg tar den rett før hodet treffer puta. :)

Skrevet
Jeg tar alltid pilla rett før jeg legger meg. Det er utrooolig sjelden jeg står opp igjen om natta for å gå på do, så føler meg sikrere når jeg tar den rett før hodet treffer puta. :)

Hørtes ikke dumt ut... på min yasmin står det 3-4 timer forresten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...