Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg er 35 og har ikke mer utdanning enn videregående skole, noe jeg absolutt vil gjøre noe med. Har bestemt meg for å starte på høyskole neste høst. Jeg ønsker å jobbe med noe annet enn hva jeg driver med i da, dvs jeg ønsker ikke å jobbe med tall / økonomi. Jeg kunne tenke meg å jobbe med mennesker, gjerne med de svake i samfunnet vårt, enten direkte eller administrativt. Jeg ser ikke meg selv som lærer, så den veien er utelukket. Egenskaper; jeg er reflektert og sterk psykisk. Har opplevd litt tidligere i livet som har gjort meg sterk på mange måter, og jeg føler at jeg evner å forstå hvorfor folk reagerer som de gjør i ulike situasjoner. Jeg er flinkere i lese/refleksjonsfag og samfunnsfag enn jeg er i matte/fysikk/kjemi. (ikke bare flinkere forresten - jeg syntes det er mye mer interessant også) Jeg har ingen erfaring innen for helse/sosial sektor, men det er altså der et sted jeg kunne tenke meg å utdanne meg innen og så senere jobbe innen. Det ville være ideellt med en utdannelse som kan anvendes på forskjellig vis ettersom jeg mangler erfaring med jobber innen dette og derfor ikke vet akkurat hvor jeg vil trives med å jobbe. Jeg ønsker også muligheten for etterutdanning selv om dette jo ligger lenger frem i tid. Har lest fagplaner og gjort meg tanker, men tar gjerne i mot innspill fra dere der ute som har erfaringer innenfor fagfeltet.
*Blomst* Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Sosiologi kanskje? Eller barnevernspedagog/sosionom kanskje? Masse forskjellige steder man kan jobbe , alt fra institusjoner, barnevernskontor/sosialkontor til barnehage og skole. Du få vikelig hjolpet mennesker som er i en vanskelig situasjon og man trenger absulutt de tingene du beskriver deg selv med! Mange muligheter for vidreutdanning også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå