Gå til innhold

Forstoppelssesmerter? Hva hjelper?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av og til våkner kjæresten min om natta pga smerter i "rumpa". Jeg regner med at dette er forstoppelsessmerter.

Han står og, går litt rundt, prøver å gå på do osv, men det hender at det ikke går over og at han bare må legge seg igjen med smertene. Han får dette oftest om natta.

Er det noen som har gode tips til hva som hjelper mot slike akutte smerter?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er smerter i rompa forsroppelsessmerter da tro? Om det er det iallefall, så er det vel å forebygge dem som er det beste: Spise fiber, drikk vann og vær i fysisk aktivitet. Når forstoppelsen setter inn, synes jeg det funker med svisker, andre har god effekt av lakserende piller som dulcolax f.eks.

God bedring til han!

Endret av SnuppiLuppi
Skrevet
.... lakserende piller som dolcontin f.eks.

NB. Dolcontin er meget sterke smertestillende piller som brukes mot bl.a. kreftsmerter.

Det er ikke Dulcolax du mener, da?

Skrevet
NB. Dolcontin er meget sterke smertestillende piller som brukes mot bl.a. kreftsmerter.

Det er ikke Dulcolax du mener, da?

hahahah knis... jo selvfølgelig er det det;)

Skrevet (endret)

*poff* fikk det til!

Endret av SnuppiLuppi
Skrevet

Mine beste tips mot forstoppelse:

Gå på apoteket, kjøp Benefiber. Bland i vann morgen og kveld i henhold til bruksanvisningen.

På apoteket kan du også kjøpe Frukt&Fiber som er tyggetabletter mot hard mage.

Dette kan brukes kontinuerlig i motsetning til legemidler som bare gjør vondt værre på sikt.

Skrevet

Jeg ville ikke gått ut i fra at smertene var forstoppelse uten å sjekke dette ut. Man skal ikke ha smerter i endetarmen, og dersom han faktisk går på do ellers ville jeg tatt en tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...