Gå til innhold

Ovesterin og Yasmin sammen?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jente21_*
Skrevet

Jeg har fått Ovesterin for å bygge opp motstandskraften i slimhinnene mine i skjeden da jeg har slitt med infeksjon. I og med at dette er østrogenpiller så er jeg litt bekymret for å ta det sammen med Yasmin som er kjent for å ha høyere risiko for blodpropp? Legen sa ingenting om dette, men jeg spør likevel.

(Er det forresten vanlig at man får østrogenpiller som er beregnet for overgangsalder når man er 21 år? :klø: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått Ovesterin for å bygge opp motstandskraften i slimhinnene mine i skjeden da jeg har slitt med infeksjon. I og med at dette er østrogenpiller så er jeg litt bekymret for å ta det sammen med Yasmin som er kjent for å ha høyere risiko for blodpropp? Legen sa ingenting om dette, men jeg spør likevel.

(Er det forresten vanlig at man får østrogenpiller som er beregnet for overgangsalder når man er 21 år? :klø: )

Hei

Ved et interaksjonssøk på disse kommer det ingen relevante interaksjoner, så da kan du vel trygt ta dem: http://www.interaksjoner.no/Analyser.asp?P...ubmit1=Analyser

Jeg vet ikke om det er "vanlig", men du får jo dem ikke for overgangsalderen, du får dem for annet bruk, så da er det vel vanlig å bruke dem mot de plagene du har. Andre eksempler er at man bruker blodtrykksmedisin mot migrene, epelepsimedisin mot smerter osv.

Skrevet

Dobbel dose med hormoner, jeg hadde ikke kombinert disse to....

Skrevet

Ovesterin inneholder et svakt østrogen som brukes ved underlivsplager i og etter overgangsalderen.Det er plager som skyldes østrogenmangel og gir symptomer som tørrhet og sårhet i skjeden ved samleie og hyppige urinveisinfeksjoner.

søk på ovesterin i felleskatalogen

Er du sikker på at det er ovesterin, og ikke en annen type vagitorier du har fått?

er ikke lege jeg, så kan ikke svare på om det er normalt at en 21-åring får ovesterin, men jeg ville pratet med legen om det, spurt hvorfor jeg får det og hva med bruk av p-piller

Skrevet

Finn i det minste ut om ovesterinen er med på å kamuflere bivirknnger av p-piller... Blir som å bruke smertestillende mot et benbrudd.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Dobbel dose med hormoner, jeg hadde ikke kombinert disse to....

Ovesterin inneholder et svakt østrogen som brukes ved underlivsplager i og etter overgangsalderen.Det er plager som skyldes østrogenmangel og gir symptomer som tørrhet og sårhet i skjeden ved samleie og hyppige urinveisinfeksjoner.

søk på ovesterin i felleskatalogen

Er du sikker på at det er ovesterin, og ikke en annen type vagitorier du har fått?

er ikke lege jeg, så kan ikke svare på om det er normalt at en 21-åring får ovesterin, men jeg ville pratet med legen om det, spurt hvorfor jeg får det og hva med bruk av p-piller

Finn i det minste ut om ovesterinen er med på å kamuflere bivirknnger av p-piller... Blir som å bruke smertestillende mot et benbrudd.

Jeg er sikker på at det er Ovesterin jeg har fått, det står det på pakningen min. Legen sa det ville bygge opp slimhinnene mine da jeg har en infeksjon i skjeden. Blir jo litt i tvil da, blodpropp er jo ganske farlig.. :forvirret:

Skrevet
Jeg er sikker på at det er Ovesterin jeg har fått, det står det på pakningen min. Legen sa det ville bygge opp slimhinnene mine da jeg har en infeksjon i skjeden. Blir jo litt i tvil da, blodpropp er jo ganske farlig.. :forvirret:

Kan du finne en gynekolog å diskutere problemstillingen med? Som sagt så skulle det være unødvendig å bruke to typer hormon-preparater, det må være heeelt spesiell medisinsk indikasjon. Røyker du i tillegg? Overvektig?

Hilsen en som daglig jobber med mennesker som har fått blodpropp i hjernen, og en sjelden gang finner vi ikke andre årsaker til hjerneslaget enn p-pille - eller annen hormonbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...