Gjest Gjest_mona_* Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Litt flaut dette men jeg prøver. I det siste har det vært slik at jeg lukter vondt der nede selv om jeg vasker meg nøye og en gang daglig. Får ikke mensen pga p-pillene jeg tar så det er ikke en sånn lukt. Mer en svettelignende lukt kanskje? Hva skal jeg gjøre?
Wildy Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Om det er en lukt du ikke har kjent før kan det være lurt med en tur til legen slik at du får en sikker diagnose. Kan være noe så uskyldig og vanlig som en soppinfeksjon eller bakeriell vaginose, og når du først vet om det er det så mye lettere å ta symptomene tidlig neste gang.
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Om det er en lukt du ikke har kjent før kan det være lurt med en tur til legen slik at du får en sikker diagnose. Kan være noe så uskyldig og vanlig som en soppinfeksjon eller bakeriell vaginose, og når du først vet om det er det så mye lettere å ta symptomene tidlig neste gang. Kjenner ingen smerte eller noe. Er bare lukt. Kan det være noe av disse da? Aldri hatt før.
Gjest Stjernedryss Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Lukter det bare litt, eller lukter det veldig. Dersom det lukter så mye at du må vaske deg mange ganger om dagen er det nok bakteriell vaginose, lukter det bare litt, er sopp mer sannsynlig. Jeg har samme problemet selv. Sliter med soppinfeksjoner, som stadig kommer tilbake. Legen hadde heller ingen andre tips til meg. Nå er jeg så lei at jeg rett og slett har begynt å bruke canesten fast hver dag.
Wildy Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Bruker du krem eller stikkpiller? For gjenstridige soppinfeksjoner er det ikke alltid nok med bare krem eller bare en stikkpille. Har legen forselått en kur over flere dager med både stikkpiller og krem? Det skal ikke være nødvenig med Canesten hver dag for å være fri sopp, men i perioder kan det være vanskelig å få "slått ut" soppen skikkelig. Strevde selv mye med soppinfeksjon gjennom graviditet, og det er jo helt pyton å ha det slik!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå