Gjest Kira Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Inspirert av tråden om gjester som ikke respekterer klesskoden i et bryllup, lager jeg denne tråden. I den omtalte tråden kom det mange kommentarer om at "jeg håper jo at folk kan kle seg pent i bryllupet" og "jeg er fornøyd så lenge de ikke kommer i jeans og T-skjorte". Jeg har aldri vært i fancy brylluper som har hatt dresskode smoking eller noe i den retning. Likevel har jeg aldri sett annet enn pent pyntede mennesker. Kjoler, skjørt, bukser, dress. Hvis det er sånn at man bruker kleskode fordi man frykter at gjestene skal dukke opp i jeans og T-skjorte, så må jo den frykten komme fra et sted. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har opplevd at gjester har kommet i bryllup i jeans og T-skjorter? Da tenker jeg på at gjester helt åpenbart ikke har PRØVD å pynte seg engang. Må nesten unnskylde en forvirret gammel onkel som knapt husker sitt eget navn og som ikke ville forstått ordet kleskode engang. Men jeg har for øvrig aldri opplevd at noen har kledd seg upassende i et bryllup. Og passende i mine øyne er at man kler seg pent.
Rosalie Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Nei, men jeg opplevde at en tenåring/starten av 20-årene kom i jeans, skjorte og dressjakke, og kule sko. Det er vel det nærmeste.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Finnes en morsom tråd om dette emnet fra før, med de utroligste historier. Kanskje moderator kan dra frem den gamle tråden og elegge disse nye innleggene inn i den, så får vi alle de morsomme historiene samlet på et sted.
Ugla Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Men jeg har for øvrig aldri opplevd at noen har kledd seg upassende i et bryllup. Og passende i mine øyne er at man kler seg pent. Jeg har heller aldri opplevd at noen har kledd seg upassende. Hva som er "pent" kan jo diskuteres. Ikke alt jeg synes er like "pent", men det har jo med smak å gjøre. Men jeg godtar at folk i hvertfall har "forsøkt" å pynte seg, og det er jo vanlig når man går i bryllup.
Abraxas Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 (endret) .... Endret 10. mai 2010 av Abraxas
Kakee Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 * hvit bikinitopp og hvitt miniskjørt (kvinne i midten av 20-årene) Hva?!
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Jeg har opplevd at noen kom i (sorte/mørke) jeans og han ene hadde (sort) hettegenser over jeansen. Men det var et veldig uformelt bryllup med masse gjester, hvor vi bidro til koldtbordet selv, vielsen var i offentlig rom, og vedkommende som kom i hettegenser har jeg faktisk aldri sett i noe annet ellers heller - så det var vel ikke et påfallende upassende antrekk Ei venninne av meg var i et bryllup hvor far og brødre til bruden kom i hvit t-skjorte, olabukse og vest, mens alle andre pyntet seg etter evne. Litt respektløst, på den annen side tror jeg nok det ble lagt mer merke til at de var dritings på alkohol brudeparet hadde kjøpt inn fra før vielsen.
Wickedfruit Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Ikke i bryllup. Men min fetter dukket opp i slitne jeans og strikkagenser (sånn typisk norsk vm-genser liknende) i begravelsen til morfaren min. Og han skulle være med å bære kista. Da jeg jobba som ekstrahjelp i en klesbutikk kom det en mann innom og ville så gjerne ha en hvit genser, collegegenser helst. For han skulle nemlig i bryllup...og han ville ha den hvite genseren under dressjakka...stakkaren syns skjortepresset var for sterkt. (Det var forøvrig en av rusmisbrukerne her i byen). Syns det var morsomt og herlig. Han ville unngå skjortepresset med en hvit collegegenser under dressjakka.
Gjest Kira Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Jeg har heller aldri opplevd at noen har kledd seg upassende. Hva som er "pent" kan jo diskuteres. Ikke alt jeg synes er like "pent", men det har jo med smak å gjøre. Men jeg godtar at folk i hvertfall har "forsøkt" å pynte seg, og det er jo vanlig når man går i bryllup. Enig med deg. Man kan jo ikke forlange at man skal dele klessmaken til alle gjestene. Men når man ser at folk har forsøkt å pynte seg så er i hvertfall jeg fornøyd. Disse folkene som stiller i hullete jeans og hvite t-skjorter hadde vel kanskje ikke brydd seg om en dresskode som sa smoking uansett?
Concertina Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Jeg har opplevd at tanta til bruden kom i t-skjorte med noe trykk, jeans og slitte joggesko i kirka... Det var riktignok kun middag for de aller nærmeste slik at alle andre skulle hjem mellom vielse og fest, men det hadde ikke gjort noe om hun hadde kledd seg litt penere (bare en pen bukse, pene sko og ensfarget t-skjorte hadde vært bedre...).
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Jeg har opplevd at tanta til bruden kom i t-skjorte med noe trykk, jeans og slitte joggesko i kirka... Det var riktignok kun middag for de aller nærmeste slik at alle andre skulle hjem mellom vielse og fest, men det hadde ikke gjort noe om hun hadde kledd seg litt penere (bare en pen bukse, pene sko og ensfarget t-skjorte hadde vært bedre...). Jeg vil gjette på at folk som ikke er invitert i bryllupet ikke orker å anstrenge seg for å kle seg etter brudeparets ønske. Ikke at jeg ville kledd meg slik dersom jeg skulle bare i kirka og ikke i selskapet. Jeg ville kommet i mine normalt hverdagspene klær. Kanskje dette var tantens hverdagspene klær? Kanskje hun normalt ville hatt ei posete joggebukse, sandaler og en hullete t-skjorte. Kan jo ikke forvente at de som ikke er invitert i selskapet skal kle seg på en bestemt måte.
Concertina Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 Jeg vil gjette på at folk som ikke er invitert i bryllupet ikke orker å anstrenge seg for å kle seg etter brudeparets ønske. Ikke at jeg ville kledd meg slik dersom jeg skulle bare i kirka og ikke i selskapet. Jeg ville kommet i mine normalt hverdagspene klær. Kanskje dette var tantens hverdagspene klær? Kanskje hun normalt ville hatt ei posete joggebukse, sandaler og en hullete t-skjorte. Kan jo ikke forvente at de som ikke er invitert i selskapet skal kle seg på en bestemt måte. Hun var jo invitert i selskapet og var pyntet da hun kom dit, hun hadde bare ikke giddet å pynte seg i kirka (middagen var kun for brudepar, foreldre og forlovere).
Lilywhite Skrevet 17. september 2008 #13 Skrevet 17. september 2008 Jeg skrev jeans og joggesko mest som spøk i den andre tråden, selv om jeg har hørt om tilfeller hvor folk ikke har pyntet seg noe særlig (selv om tror ikke det vil skje i vårt bryllup... Vi kommer til å ha kleskode, men mest fordi jeg tror folk synes det er kjekt å ha noe å forholde seg til, kommer ikke til å bli skuffet om folk ikke overholder kleskoden strengt....
Gjest Grafica Skrevet 17. september 2008 #14 Skrevet 17. september 2008 (endret) Ikke opplevd noe fælt i bryllup, men søskenbarnet mitt tok litt kaka i en begravelse til noen i nær familie... Utvaska joggebukse, slitne skatesko og en gammel falma svart (stygg) singlet. Herregud... Men hva hu dama med bikinitoppen tenkte, DET skulle jeg likt å vite! For det første: Hvtt?! For det andre: HALLO! Det er et bryllup! Ikke beachparty... Endret 17. september 2008 av Grafica
Gjest Naria Skrevet 17. september 2008 #15 Skrevet 17. september 2008 Onkelen min dukket opp i slitte olabukser, en utvaska hawai-skjorte og joggesko i konfirmasjonen min.
Gjest Susa Skrevet 18. september 2008 #16 Skrevet 18. september 2008 Kameraten til kjæresten min dukka opp i olabukse og kortarmet skjorte i bryllupet vårt...men det hører jo med til historien at han ringte meg en uke før og lurte på om han kunne ha med seg en date (!) i bryllupet...jeg fikk sjokk, men spurte om det var noen vi kjente, men nei, det var ikke det...Så jeg sa nei jeg da...som det trollet jeg er Du ber davel ikke med deg en date i et bryllup????? Han så litt dum ut blandt 70 bunadskledde og dresskledde gjester!
Gjest Grafica Skrevet 18. september 2008 #17 Skrevet 18. september 2008 Man ber ikke med seg date så lenge man er invitert aleine nei... Det er jo pga hensyn som bordplassering, mat osv, alt dette er jo planlagt og man kan ikke bare dytte inn et menneske til en uke før...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå