Gå til innhold

Lage brudebuketten selv?


Arielle

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har laget eller skal lage brudebuketten selv? Eller evnt andre buketter? (til brudepiker feks.) Knappehullsblomst? Har dere bare satt dem sammen, eller har dere brukt sånn der "brudebuketthåndtak" med oasis på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Blomsterdekoratører har 3 års utdannelse for å blant annet lage brudebuketter.

Så vil du uten peiling lage selv til en så spesiell dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Jeg har ikke laget selv, men synes fint du kan lage din egen bukett hvis det er noe du har lyst til. Jeg kommer kanskje til å lage brudepikebuketten selv, av de samme blomstene som skal være til dekorasjonene. De blomstene får vi kjøpt billig av onkelen til datteren min som selger blomster til butikker, og han bestiler akkurat de blomstene jeg vil ha. Hvis du vil ha litt øvelse så kjøp noen blomster på forhånd og øv deg på å sette sammen buketter. Hvis du vil ha sånn holder så spør i butikken om å få kjøpt det, og be om noen tips samtidig da vel :D Synes det høres flott ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arielle-ikke pålogget

Jeg sa ikke at jeg ikke hadde peiling. Jeg har jobba i blomsterbutikk, kan mye om blomster og har satt opp masse buketter. Eneste er at jeg aldri har lagt bukett på oasis før. Har lagd oppsatser og slikt på oasis, men spørsmålet her var hva som var best å bruke av oasis eller å sette buketten stramt sammen.. :kgsmil: Jeg har sydd kjolen min selv også, og skreddere har vel rimelig lang utdannelse de og :ler:

-Arielle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt til å lage min egen brudebukett,har også tenkt til å lage oppsatser,brudepikebuketter og corsage....... nesten som avslapping, elsker å holde på med blomster.Har ingen utdannelse,men mye lidenskap...gleder meg mye............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arielle-igjen..

Skal du bruke oasis 14. Junibrud? Til brudebuketten tenker jeg? Eller skal du binde det sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

"lage på oasis" bruker da braidi og stilkene må stiftes alikevell. Får finest bukett på vanlig måte,altså stiftes og settes i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt til å bruke oassis, men bare å binde den sammen.....

skal ha en av disse helt runde med bare roser.Har tenkt til å lime noen kremfarget perler på rosene......ille nydelig. Har laget en lik før, og den ble veldig pen.Det er i allefall meg. Skal bare knyte en sløyfe rundt stilkene.Røde roser med kremfarget perler.......som passer godt til kjolen min. Buketten til jentene er nesten lik, men da med litt brudeslør innimellom..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager i oasis holder den bedre med tanke på vann. Jeg har laga brudepikebukett i oasis før men nå overlater jeg det til noen kyndige selv om jeg har jobba og driver med blomster støtt og stadig....

Om du bruker oasis eller bare med stilker kommer vel litt an på fasongen og stilen på buketten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt peil skulle jeg gjerne laget min egen bukett...

Synes det er så spesielt med ting man har gjort selv,

sydd kjole eller slør, laget bryllupskaken eller andre ting

som man egentlig ikke "skal" gjøre selv...

Et bryllup er jo en personlig greie, og den som kan og har lyst,

bør absolutt lage sin egen blomsterpynt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er fint med "hjemmelaget", men jeg safer med bukett fra blomsterbutikk, da jeg ikke har noen som helst erfaring selv. Pynten i kirka tar mamma og et par venninner av henne seg av, så det blir hjemmelaget, med mine yndlingsblomster..

Ellers synes jeg faktisk ofte at det enkel er det beste. Da tanta mi gifta seg kom ikke brudebuketten hun hadde bestilt. (Bor på et lite sted, så måtte bestille fra nærmeste by..) De måtte ut på enga 10 min før bryllupet, og plukket en kjempebukett med markblomster. Det var nyyydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal holde på tradisjonen og la mannen ordne med brudebuketten. Bruden skal ikke se den før rett før vielsen. Det blir som en ekstra kjærlighetserklæring... Gjelder bare å gi litt hint om hva slags blomster og farger du liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudgommen skal få slippe å kjøpe bukett, tror han hadde vært fra seg av nervøsitet for å "bomme". Dessuten har jeg farver i kjolen min, og jeg ønsker ikke bukett som kræsjer. Har hørt mange som ender opp med en bukett de ikke liker fordi brudgommen har fikset deg og egentlig ikke skjønner seg så mye på det, og så har blomsterbutikken vært kreative og ikke skjønt hva man egentlig ønsket seg.

Men når det er sagt kommer det kanskje an på brudgommen også? Hvis samboeren min VIRKELIG ville ordne bukett, hadde han nok kunne gjøre det, men jeg han vil helst slippe. Jeg synes dessuten buketten har så mye å si for den totale "looken" på bryllupsdagen, at jeg nødig ville gi slipp på muligheten til å bestemme den også, når man bruker så mye tid på alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rett og slett tatt meg fri hele siste uka før bryllupet jeg, så jeg kan få tid til å pynte og ordne litt, Så jeg har tenkt å forsøke meg på blomster dekorasjoner til fest lokalet. Kirkeblomster må jeg avtale med de andre som gifter seg samme dag, det er en allerede som har bestilt kirken til timen etter oss.

Men brudebuketten... Har jeg fått STRENG beskjed om å ligge unna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med blomster i mange år,satt opp buketter for andre,men min egen den overlater jeg til andre..

Dog det hadde vært hyggelig å lage den selv,er jeg helt sikker på at jeg alltids hadde vært misfornøyd med noe..

Og prinsen min gleder seg stort til å få "bestemme" noe som har med blomster å gjøre for engangs skyld.. :D ...selv om det nok skal hagle med hint...

men pynt i kirke og lokale,det har jeg tenkt å ordne selv,det er jo bare hyggelig å pusle med helt på tampen,samtidig som jeg får en unnskyldning til å sette bort kjedeligere ting til andre.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arielle-ikke pålogget..

Gjest skrev:

"lage på oasis" bruker da braidi og stilkene må stiftes alikevell. Får finest bukett på vanlig måte' date='altså stiftes og settes i sammen.[/quote']

Stiftes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

"Å stifte "heter teknikken som brukes.alle stilkene kappes av og streng(ståltråd) festes godt på gjenverende stilk,tråden tapes og når alle stilkene er stiftet og tapt så settes den sammen. For en dekoratør regnes det 2 timer pr. bukett. Jo lenger tid en bruker jo dårligere blir blomstene og henger fortere. Tette runde kan man bruke stilene på men får finere resultat med å stifte(oasis)braidy er det ingen dekoratører som bruker for buketten blir for stor og klumpete,og at buketten er da bare juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville aldri ha laget min egen bukett om jeg ikke hadde hatt litt greie på dette me blomsterdekorering. I helga så jeg en brud med en bukett hun selv hadde laget og det er virkelig noe av det stusseligste jeg har sett. Det så ut som om hun hadde raska med seg det hun fant hjemme i stua og knytt det samme så godt det lot seg gjære... Huff!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blomsterdekoratører kan lage en tett rund bukett med stilker som koster 3-500.Bedre dette enn å lage selv viss en ikke har peiling.

Alt skal vere spesielt og flott denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...