Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg studerer Øk.adm ved BI Oslo. Har middels karakterer, C i snitt. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre ved siden av skolen for å være mer attraktiv når jeg skal søke jobb?

I dag har jeg to jobber, men ingen av de er relevante, en jobb er i en bolig for psykisk utviklingshemmede og den andre er i en butikk. De på BI anbefaler å melde seg inn i en av disse "gruppene" de har der, men for meg virker de veldige useriøse - mer sosialt enn det er nyttig.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sosiale gruppene der kan vise seg aa vaere verdt en del for aa danne et nettverk der du kan trekke i traader for aa faa bedre jobber. Jo flere innen en bransje som vet hvem du er, jo stoerre sjanse for aa faa en bra jobb.

Saa det du boer tenke foerst og fremst naa er nettverksbygging. Rett og slett.

Skrevet

Det er mange bedrifter som trenger deltidshjelp i økonomiavdelingen, feks regnskapsarbeid. BI har et eget rekrutteringsselskap som videreformidler kontakt mellom bedrifter og studenter. Eller du kan søke på finn, der ligger det mange ldige stillinger innen regnskap/økonomi.

Nå vet jeg ikke hva du ønsker å jobbe med siden, men uansett er det viktig å få forståelse for regnskap hvis du skal jobbe med øknomi/ledelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...