Gå til innhold

Regulering hos voksne?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Hei!

jeg er ei dame i 20-årene som irriterer meg fælt over en skjev/utstikkende hjørnetann. Hadde vært genialt om jeg kunne fått festet en liten regulering på baksiden av tennene, men finnes det? Har ikke lyst tilå gå rundt med barneskolereggis i voksen alder, men vil gjerne få den tanna på plass...

Noen med erfaringer? Vet dere hvordan dette kan fikses? Og evt. pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kan ha bare streng på baksiden av tennene kommer anpå hvor stort problemet ditt er. Prisen også.

Ta kontakt med en tannlege, så får du henvisning til reguleringstannlege.

Skrevet
Hei!

jeg er ei dame i 20-årene som irriterer meg fælt over en skjev/utstikkende hjørnetann. Hadde vært genialt om jeg kunne fått festet en liten regulering på baksiden av tennene, men finnes det? Har ikke lyst tilå gå rundt med barneskolereggis i voksen alder, men vil gjerne få den tanna på plass...

Noen med erfaringer? Vet dere hvordan dette kan fikses? Og evt. pris?

Har sett endel voksne med regulering, men da på utsiden og ikke på baksiden. tror ikke det finnes gjør det det da? bestill time hos tannlegen du, og spør han... billig er det nok ikke, du skulle nok ha gjort det før du ble 19!

Skrevet (endret)

hei

jeg har tannregulering, men jeg er 17 da :) Men jeg har sett voksne som kommer inn på tannklinikken (en gang ei på 40)som har regulering. Det er ikke så uvanlig lenger spesielt hvis du er missfornøyd med tennene dine. Vet ikke noe om hvor mye det koste og sånn, men hvis du har lyst til å fikkse de så sier jeg bare, go for it!

lykke til! :)

Endret av BareMegMK
Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet

Såvidt jeg har forstått så kan alt som kan fikses med vanlig streng også fikses med streng bakpå tennene. Men det er minst dobbelt så dyrt og kan ta lengre tid, og det gjelder å finne en dyktig tannlege som har erfaring med å gjøre det.

Jeg har selv Invisalign, kanskje det kan være et alternativ? Er veldig fornøyd med det selv foreløpig :) Det tar generelt kortere tid enn streng bakpå tennene, det er mindre smertefullt og lettere å rengjøre. Tror også det er litt billigere. Ser ut som jeg ender på 30-40 000 kr for behandlingen (1 år) og jeg har hørt at streng bakpå tennene kan komme opp i myye mer!

www.archwired.com har forøvrig et veldig informativt forum for voksne med regulering kalt Metal Mouth Message Board, hvor du finner alt slags info både om Invisalign og streng bakpå tennene (lingual braces).

Skrevet

Jeg er 19 og har regulering. Kanskje ikke så uvanlig, men likevel. Er ikke mange på min alder som har det lenger. Har også ei venninne som er godt over 30 som har regulering. Sånn barneskole-regulering utenpå tennene :fnise:

Vi har vært heldige begge to, for det har vist seg at vi kler det :)

Jeg fikk regulering veldig "sent" i forhold til alle andre, følte jeg. Så jeg spurte om jeg kunne få "usynlig" regulering, på innsiden av tennene. Men det lot seg ikke gjøres. Derimot fikk jeg hvite klosser og noen ganger har jeg fått gjennomsiktige strikker og hvit tråd. Og da synes det ikke at jeg har det før du står oppi ansiktet på meg. Synes ikke på bilder eller noenting :)

Skrevet

Jeg ble henvist til reguleringstannlege. Jeg er 20 år. Betalte hele 4500 kroner for konsultasjonen! reguleringen min hadde kommet på bortimot 30.000 kroner. Og jeg kunne heller ikke ta den på baksiden av tennene. Ble altså ingen regulering på meg, da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...