Gjest Fi fi la Belle Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 jeg har stor opprydding hjemme. finner både det ene og det andre jeg ikke trenger med men er for fint til å kaste. har gitt noe bort til loppemarked for skoler og barnehager, men har ikke hatt god erfaring med det. det jeg håper på er å finne en organsisajon som gir leker og klær til barn eksempel på barnehjem i romania? eller som støtter kvinner i nigeria eller noe som ligner. ikke fretex! noen som vet om noe??
Mosefruen Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 (endret) hvorfor ikke fretex? og hva mener du med dårlig erfaring? Flott at du tenker på andre, jeg ble bare nyskjerrig på hva dine negative erfaringer er. Endret 17. september 2008 av Mosefruen
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 mine neggative erfaring: jeg skulle gi noen esker med leker og slikt til et loppemarked i en barnehage. de hadde annonsert i avisen at de ønsket lopper og jeg ringte og de var hyggelige og takket ja. til nå alt bra og jeg kjører avgårde og skal levere loppene til avtalt adresse og tid. da jeg kommer til barnehagen blir de sure fordi at jeg kommer med loppene... men hei? jeg hadde jo avtalt dagen i forveien at det var greit? så blir de sure da de ser at det er 5 esker.. fordi de hadde så mange lopper! en annen gang ringte jeg til et loppemarked arragert av et skolekorps, og de takket nei til å få noe idethele tatt! de og hadde for mye. så jeg gir dem opp... jeg vil heller gi fine bamser til noen et sted som kommer til å bli glad for dem! fretex har blitt for dyrt! når de har dyre designere som tar tak i tingene de får inn gratis og syr putetrekk som de igjen da skal selge for 850kr har det nådd en grense for meg. frelsesarmeen gjør mye annet bra og velger å støtte dem på andre måter. handler gjerne på sallyann feks..
Mosefruen Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 (endret) jammen, det at de selger putene for en skikkelig pris er da noe helt annen ett at de selger tøy og leker til en lav pris. Putene er en del av et norsk program som går på samme konsept som sally ann, hele poenget er å gi selvtillitt og kunnskap til de som syr, og hvorfor skal man ikke ta skikkelig betalt for de når de holder minst like god kvalitet som tilsvarende puter fra andre leverandører? Men leit å høre at du har fått dårlig respons på loppeutleveringen din da! Tilegg: Det er ikke designerene som syr, det er folk på tiltak, det vil si mennesker som er der forde de ikke er i stand til å jobbe i en vanlig jobb, eller fordi de trenger hjelp til å komme seg ut i markedet. De har knyttet til seg endel dyktige designere for å sikre kvaliteten på det som gjøres, det er sant, men disse har ikke stormgodt betalt akkurat Endret 17. september 2008 av Mosefruen
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 jeg vet at det ikke er designerene som syr. skrev nok litt feil i innlegget før. men det er designere som plukker ut varene som de reproduserer ting av og det er designere som jobber for å plukke ut varer til de hippe fretex butikkene slik som den i markveien o.l jeg har ikke lyst til å gi mine ting til det prosjektet der. jeg er faktisk ikke så positiv til det som du. for min del er 850 kr for et putetrekk for mye. jeg får ikke engang med meg puta! hadde jeg ønkser om å bruke den summen i en interiørbutikk hadde jeg fått noe aldeles flott med god kvalitet og som var nytt. her får jeg noe som er sydd sammen av noe folk har sett på som søppel. helt konkret var akkurat den puten jeg så på sydd sammen av blandt annet et fuskepelspledd fra kid. hvorfor jeg vet det?? jo fordi jeg har samme pleddet og kjente det igjen. klart de som jobber der skal føle at det de lager noe av verdi. men jeg mener nå at halvparten av den prisen hadde vært nok! så nå håper jeg at det er noen der ute som kanskje vet om en vedledigorganisasjon som kan passe meg?? har veldig mye til barn...
abelille Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Finnes flere sider på nettet om hjelpesendinger. http://www.hjelpesendinger.org/ Det koster ofte litt å levere dit da, og det er jeg litt imot (jeg mener at det burde være mulig å få det sponset) Står også litt på http://hjelpesendinger.no/ Siden var ikke særlig oppdatert, men det står noe kontaktinformasjon der.
flickan Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Må bare kommentere det med at ting er sydd sammen av ting folk ser på som søppel. Jeg gir ofte til Fretex nettop fordi jeg ikke ser på det som søppel, men noe som noen andre enn meg kan ha bruk for. Sko som kun er brukt en gang fordi de ikke passet så bra likevel, genser jeg fikk i gave som ikke falt i smak, kjolen som passet for 3 år siden, men har krympet i skapet, osv. Søppel går da på dynga. Jeg holdt tom med på å gi brudekjolen min fra i fjor til Fretex jeg, hadde jeg ikke fått solgt den den mnd. Og det var IKKE søppel, det kan jeg love deg
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 takker veldig for tips om hjelpesendinger! har gitt masse til fretex gjennom tidenejeg og.. og jeg støtter fortsatt frelsesarmeen. men jeg synes bare denne design greia har gått i hodet på dem. når jeg går innom en fretexbutikk som en designer har plukket ut vare utvalget og som da har blitt priset skyhøyt, føler jeg at det er designerens timespris jeg betaler for!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå