Gå til innhold

Hvor mye koster ny lås?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt siden jeg overtok leiligheten jeg nå bor i har jeg hatt lyst å bytte lås. Naboen under meg fortalte at han en dag hadde kommet hjem til hele styret i stuen som skulle inspisere noe. *Fryser på ryggen* og vil ha ny lås evt en ekstralås (kanskje aller helst det siste?)

Noe litt annet: Hva synes dere om kjetting eller sånn "hasp"? Falsk trygghet? (ja jeg er litt husredd og føler meg ikke trygg før døren er boltet og låst!Helst så mye som mulig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Med mindre det er noe helt kritisk har ingen INGEN lov å låse seg inn i leiligheten din uten å varsle først. Selv ikke en hybel. Dersom det er spesielle forhold som gjør at utleier trenger adgang til utleiedelen så skal dette skrives tydlig inn i kontrakten, og, de skal forsøke å varsle først før de låser seg inn. Dersom det ikke står i kontrakt har de ikke rettigheter før det er misstanke om grovt uaktsomhet, og da tror jeg de må koble inn politiet.

Pris på ny lås kan variere ettersom hva du vil ha. Det letteste er å få en venninde til å sette seg i leiligheten men du skrur ut låsen og tar den med til en låssmed og kjøper en ny. Jeg ville heller hatt en ekstra god lås enn to halvgode, så bytt heller ut låssylinder heller enn å kjøpe en ekstra (som uansett er mer prakk å sette inn med mindre det allerede er hull til den i døra)

Skaff deg nøkkelhullkikker i stedet for kjetting, mye tryggere.

PS: dersom det står i kontrakten at eier skal ha tilgang så må dere gi vedkommende nøkkel om du bytter låsen.

Endret av Mosefruen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...