Gå til innhold

hvor finner jeg dette på pc ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er et sted man finner cookies'ene på Pc'n- men hvor ?

har søkt,men kommer ikke opp.

ja må ha det inn med t-sje

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine ligger i hvert fall inne på Temporary Internet Files

Dersom du bruker IE så kan du gå på tools og Internet Options. På General så skal du ha et avsnitt som heter Temporary Internet Files. Der går du inn på settings og view files.

Håper dette hjalp.

Skrevet

Bruk for enkelhets skyld ccleaner, den tar dette og mere til. Veldig enkelt å ta masse rusk på en gang!

Skrevet
Bruk for enkelhets skyld ccleaner, den tar dette og mere til. Veldig enkelt å ta masse rusk på en gang!

Man skal ha bra peiling for å bruke den der.

Den fjerner nemlig MER ENN nødvendig, har dårlige erfaringer fra det programmet!

Anbefales ikke.

Dessuten var det ikke DET ts spurte etter, på det har hun allerede fått et svar.

Skrevet

Jeg anbefaler heller ikke CCleaner. Den klarte faktisk å herpe hele pc'n min..

Skrevet
Man skal ha bra peiling for å bruke den der.

Den fjerner nemlig MER ENN nødvendig, har dårlige erfaringer fra det programmet!

Anbefales ikke.

Dessuten var det ikke DET ts spurte etter, på det har hun allerede fått et svar.

Hva da?

Skrevet

Ja det lurer jeg også litt på... HVA DA?

Kan egentlig ikke forstå at det går an å gjøre dette lettere enn det gjøres med CCleaner Greit nok, det er lett å fjerne coockies i FireFox ved å trykke på verktøy->slett private data, men CCleaner funker for alle nettlesere.

Jada, CCleaner tar med seg mer enn bare Coockies, men når du starter opp programmet, får du en liste til venstre som er ganske ryddig. Hvis du ikke vil at papirkurven skal tømmes, haker du bare vekk "Tøm papirkurv" osv. Midlertidige internettfiler, Cookies og Logg er vel stortsett det som skal fjernes for at internettsider du har vært på forsvinner, men det er mye annet drit som samler seg på PC-en etterhvert som også bør fjernes.

...og jeg spør igjen: HVA DA? Hva er det CCleaner fjerner som er "Mer enn nødvendig"? og Minien: hva skjedde med PC-en din?

Skrevet

Dersom du bruker IE så kan du gå på tools og Internet Options. På General så skal du ha et avsnitt som heter Temporary Internet Files. Der går du inn på settings og view files.

Håper dette hjalp.

I Firefox går du på Verktøy og Slett privat data og huker av for det du vil fjerne.

Skrevet
...og jeg spør igjen: HVA DA? Hva er det CCleaner fjerner som er "Mer enn nødvendig"? og Minien: hva skjedde med PC-en din?

Tviler vel egentlig på at de kan definere eksakt hva som forsvant med en ccleaner rens. Tipper de merket at maskina ble "rar" etterpå, og regnet med at det "skumle" ccleaner programmet hadde skylda.

Skrevet
Tviler vel egentlig på at de kan definere eksakt hva som forsvant med en ccleaner rens. Tipper de merket at maskina ble "rar" etterpå, og regnet med at det "skumle" ccleaner programmet hadde skylda.

Problemet er bare å få definert dette fine ordet "rar" som beskriver så veldig mye rart :P

Skrevet

Håper dette hjalp.

Sorry, ikke noe som heter det her under generelt :kgbaby:

Men finner man ike dette under "min datamaskin" også ?

eller er jeg ute å ror ?

Skrevet

Hvis du bruker IE, og du insisterer på å ikke bruke Ccleaner, kan du gjøre det på følgende måte:

1. Gå inn på min datamaskin

2. Verktøy->mappealternativer

3. Velg tabben "Vis"

4. Sett en "dot" foran "vis skjulte filer og mapper"

5. Trykk OK

6. Bla deg frem til: C:\Documents and settings (husker ikke hva det heter på norsk)\**brukeren din**\Local settings\Midlertidige internettfiler

7. Slett innholdet

8. Tøm søppelbøtta på skrivebordet

9. Gå inn på min datamaskin

10. Verktøy->mappealternativer->Vis

11. Sett en hake foran "Ikke vis skjulte filer og mapper"

12. Trykk OK, og du skal nå være ferdig.

Får du problemer, prøver du Ccleaner. Problemer med Ccleaner, spør oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...