Gå til innhold

Har mensen på skogstur...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei:)

Vi skal på sykkeltur med klassen fra onsdag til torsdag, og jeg fikk selvfølgelig mensen i dag....Såh, hvordan skal jeg gjøre det med tamponger i skogen da? Det er ingen utedo der...Noen gode råd der ute?

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at du skal gå på do i skogen uansett, siden du skal være der fra en dag til en annen. Du går sikkert på do på et usjenert sted. Skift tampong i samme slengen, og ha med intimservietter til personlig hygiene og håndvask. Verre er det ikke.

Skrevet

Vi skal på sykkeltur med klassen fra onsdag til torsdag, og jeg fikk selvfølgelig mensen i dag....Såh, hvordan skal jeg gjøre det med tamponger i skogen da? Det er ingen utedo der...Noen gode råd der ute?

Kan være lurt å ha noen små "rask poser" med seg, ekstra papir og kanskje noen asan engang servietter så man føler seg fresh!. Dette er ingenting å bekymre seg for, lykke til og ha en god tur

Skrevet

Tror ikke menskopp er svaret når man skal på skogstur uten tilgang til do.

Jeg ville rett og slett tatt med en liten spade, og gravd ned de brukte tampongene.

Det samme bør man forøvrig gjøre med andre etterlatenskaper - grav et lite hull først og kast over jord igjen etterpå. Det er lite hyggelig å komme over brukt dopapir og diverse når man er på tur.

Skrevet
Jeg sier bare et ord: MENSKOPP! :jepp:

Det er nesten sånn at jeg begynner å anse det ordet som spam... :ler: I hver eneste tråd om mens, hvor menskopp IKKE er i nærheten av å være aktuelt, så er det noen så bare MÅ si det liksom. Hvor skal ts få tak i menskopp når hun skal ut og sykle i morgen? Og som Elfrida sier, hvordan få skylt den på en hygienisk måte?

Jeg er helt sikker på at menskopp er en flott ting og greier. Har absolutt fått med meg det, og ser ikke bort fra at jeg prøver en selv. Men det ikke nevnes i alle tråder omkring temaet mens. ;)

Selv pleier jeg å ta med meg vaskeservietter og en liten søppelpose. Og selvsagt toalettpapir.

Gjest Gjest_luna_*
Skrevet
Det er nesten sånn at jeg begynner å anse det ordet som spam... :ler: I hver eneste tråd om mens, hvor menskopp IKKE er i nærheten av å være aktuelt, så er det noen så bare MÅ si det liksom. Hvor skal ts få tak i menskopp når hun skal ut og sykle i morgen? Og som Elfrida sier, hvordan få skylt den på en hygienisk måte?

Jeg er helt sikker på at menskopp er en flott ting og greier. Har absolutt fått med meg det, og ser ikke bort fra at jeg prøver en selv. Men det ikke nevnes i alle tråder omkring temaet mens. ;)

Selv pleier jeg å ta med meg vaskeservietter og en liten søppelpose. Og selvsagt toalettpapir.

Hvis du har et problem med å høre ordet menskopp så bør du la vær å lese sånne tråder. Det kan jo faktisk være et tips til senere....:)

Skrevet

Det er vel mer enn god nok fraværsgrunn, hvis du ikke absolutt har lyst til å dra da. Merker at jeg er veldig fin på det når det gjelder akkurat sånt, hadde ikke dratt på overnatting i skogen med mensen. Måtte jo hatt sekken full av toalettpapir også, og ville ikke følt meg mye ren hvis jeg måtte vaske meg med bare våtservietter. Ser for meg å stå og grave ned etterlatenskapene med spade i tillegg, ugh...

Skrevet
Hvis du har et problem med å høre ordet menskopp så bør du la vær å lese sånne tråder. Det kan jo faktisk være et tips til senere....:)

Jeg anbefaler Primolut-Nor til neste gang. Sitte bak en busk og skifte menskopp med mulige fjortis-klassekamerater luskende rundt, huffameg.. :fnise:

Skrevet

Hvis en hel klasse skal på tur i skogen uten utedo, bør de vel egentlig ha planlagt noe ala å grave en enkel latrine eller noe. Ellers kan det bli mye griseri. :gjeiper:

Skrevet
Det er vel mer enn god nok fraværsgrunn, hvis du ikke absolutt har lyst til å dra da. Merker at jeg er veldig fin på det når det gjelder akkurat sånt, hadde ikke dratt på overnatting i skogen med mensen. Måtte jo hatt sekken full av toalettpapir også, og ville ikke følt meg mye ren hvis jeg måtte vaske meg med bare våtservietter. Ser for meg å stå og grave ned etterlatenskapene med spade i tillegg, ugh...

Ha ha blir nesten fristet til å fortelle om den gangen jeg hadde mensen på en treukers tur gjennom ørkenen...

Det går så bra så. Våtservietter er nøkkelen.

Skrevet
Ha ha blir nesten fristet til å fortelle om den gangen jeg hadde mensen på en treukers tur gjennom ørkenen...

Det går så bra så. Våtservietter er nøkkelen.

Jeg er fullstendig avhengig av tilgang til rent, rennende vann. Ville ikke dratt på et sted med utedo heller i den uka. Er selvsagt klar over at man ville overlevd, og at det lever kvinner i både ørkener og jungeler rundt omkring. Men det er absolutt ikke noe jeg ville valgt frivillig. Bare tanken på å vaske vekk mensblod med våtservietter,,,, blæh! Bra ikke slike som meg lever på et sted der de bruker mose og blader :fnise:

Skrevet

Vet du, jeg tror faktisk du skjønte at jeg ikke var gravalvorlig her. De smiliene hinter i hvertfall om det. Og jeg tror ikke du leste alt jeg skrev heller...:ler:

Skrevet

Er friluftsmenneske, og har erfart at mensen på tur ikke er noe problem. Ta med deg våtservietter, toalettpapir og en liten pose når du har behov for å skifte. Jeg synes ikke mensen skal hindre deg i å dra på tur. Tenk på hva du går glipp av.

Du fikk jo mensen på mandag, så da er den vel på "retur" på onsdag og torsdag?

Når jenter sier de ikke kan unnvære vann og dusj når de har mensen, synes jeg de skal sende flertallet av kvinner i verden en tanke hver gang de dusjer under mensen. De har ikke tilgang til dusj og varmt vann fra springen, og jeg har ennå tilgode å høre de klage.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Menskopp kan faktisk brukes. Den kan jo sitte inne i 12 timer, så det burde ikke være noe problem så lenge man bare skal være borte et døgn. Er klar over at det er for sent denne gangen, men kan være greit å ha til neste gang ;)

Skrevet

Hvor gjør dere av alt papiret når dere er på tur da? Det blir jo en anselig mengde på et døgn. Bære rundt på en sekk full av blodig papir, grøss. Hvordan folk rundt om i verden klarer seg helt uten papir må være ett av livets store mysterier :ler:

Skrevet
Hvor gjør dere av alt papiret når dere er på tur da? Det blir jo en anselig mengde på et døgn. Bære rundt på en sekk full av blodig papir, grøss. Hvordan folk rundt om i verden klarer seg helt uten papir må være ett av livets store mysterier :ler:

Resten av verden skyller med vann istedet, og siden det er langt mer miljøvennlig burde vi kanskje bli flinkere til det vi også. Hvis feks alle i India skulle begynt å bruke toalettpapir ville det vært en ganske stor miljøkrise.

Er man på tur kan man minimere papirbruken med å skylle med vann, og vaske hendene etterpå. Og bruker man menskopp kan man eventuelt ta med vann på flaske, hvis man vil være helt sikker på at det er rent, og bruke det for å skylle koppen en gang eller to iløpet av turen.

Skrevet
Er man på tur kan man minimere papirbruken med å skylle med vann, og vaske hendene etterpå. Og bruker man menskopp kan man eventuelt ta med vann på flaske, hvis man vil være helt sikker på at det er rent, og bruke det for å skylle koppen en gang eller to iløpet av turen.

Menskopp funker ikke for alle, har prøvd det, men den lakk etter kort tid. Og ha med seg så mye vann på tur i skogen at man kunne skylt bort alt blodet? Og så lufttørke, antar jeg, men da kommer det jo blod igjen i mellomtiden :ler:

Beklager, men jeg blør alt for mye til at det ville fungert uten å tørke seg. Men begynner å skjønne hvorfor folk i jungelen ikke har så mye klær på. Sikkert ikke bare varmen ;)

Skrevet
Er man på tur kan man minimere papirbruken med å skylle med vann, og vaske hendene etterpå.

Sikkert en treningssak, men jeg ser for meg at det er, tja, kronglete, å sitte på huk bak en busk og skylle bort alt blodet med flaskevann. Uten å søle noe på seg selv, og så skal man skifte tampong og vaske seg på hendene etterpå. Sikkert mye vi her i vesten skulle øvd på, evt være utrolig takknemlige for at vi slipper. Selv er jeg bortskjemt nok til å hate utedo, selv om jeg delvis er oppvokst med det. Og overnatting på et sted det ikke var utedo en gang, ville jeg bare dratt på under tvang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...