Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jeg gjør mest her i huset vi bor, irriterer meg grønn over det til tider, men innfunnet meg med at sånn er det i dette parforholdet. Så til det jeg lurer på, når du legger sammen klær, legger du det rett i skapet eller får de resterende medlemmene i familien gjøre det selv?
Gjest New Dawn Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg gjør det når jeg legger sammen klær og mannen gjør det når han legger sammen klær. Dersom jeg legger en bunke klær inn til sønnen min så blir de liggende der til han har brukt opp bunken .. De kommer liksom aldri inn i skapet, da .. Og jeg er et ordensmenneske og tåler ikke se klær som ligger strødd omkring.
IrmaAdele Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Jeg legger stort sett både mine og sambos klær på plass i skapet når jeg har lagt de sammen. Sambo gjør vel egentlig det samme, men ender stort sett opp med å legge mine klær på feil plass i skapet, så da kan han egentlig bare la det være.
Gjest Spiss Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg legger det i skapet, det er jeg som vasker klær og tørker og sånt, og siden vi har hyller i samme skap så er det like greit å legge på plass for begge, og få alt bort på en gang...
Harlekin Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Jeg legger det rett i skapet, ellers hadde det blitt hengende på tørkesnoren til det støvet ned ... Mannen er ikke helt av samme oppfatning som jeg med hensyn til hva som trengs å gjøres i et hus.
pittie Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Jeg gjør klesvasken, og jeg legger rett på plass. Evt gir jeg klesdunken rett i hendene på samboeren min og ber ham om å legge de på plass. Da gjør han det
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Jeg gjør mest her i huset vi bor, irriterer meg grønn over det til tider, men innfunnet meg med at sånn er det i dette parforholdet. Så til det jeg lurer på, når du legger sammen klær, legger du det rett i skapet eller får de resterende medlemmene i familien gjøre det selv? Nei, jeg har aldri vert deres personlige tjener!!!!Klær som er lagt i skittentøyskurg blir vasket av meg(maskinen) Ligger det noe på deres rom, så blir det ikke tatt. Jeg har brettet tøyet sammen,men i skappene får de legge det selv. Jeg legger det ferdig brettete tøyet på deres senger, for da vet jeg at de må legge det inn før de får lagt seg.
Gjest Portis Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Det er jeg som vasker klär, og derfor jeg som bretter sammen det - og da ser jeg det på som naturlig at jeg legger det der det skal väre også
Marikke Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Jeg vasker og bretter tøy og legger i skap og skuffer til meg og mannen. Det hender jeg irriterer meg over fordelingen av husarbeidet, men det er bare når jeg glemmer hvor flink mannen min er med andre ting som huslån, forsikringer, bil etc.
Kaffekoppen Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Nei, jeg har aldri vert deres personlige tjener!!!!Klær som er lagt i skittentøyskurg blir vasket av meg(maskinen) Ligger det noe på deres rom, så blir det ikke tatt. Jeg har brettet tøyet sammen,men i skappene får de legge det selv. Jeg legger det ferdig brettete tøyet på deres senger, for da vet jeg at de må legge det inn før de får lagt seg. Det gjør jeg også når jeg tar klesvasken. Når mannen tar klesvasken, legger han den på kommoden.
Gjest Pupsilure Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Jeg legger inn det som jeg rekker opp til. De klærne han har høyt oppe i skapet får han ta selv Han vasker forresten alltid klær, mens min jobb er å brette.
abelille Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 Jeg legger det ferdig brettete tøyet på deres senger, for da vet jeg at de må legge det inn før de får lagt seg. I mine glansdager ville jeg da lagt det på gulvet når jeg skulle legge meg Nå derimot ville jeg lagt det på en stol eller en annen flate i rommet
Ciara Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 Jeg og mannen legger det på plass i skapene til hverandre. Noen ganger er det imidlertid plagg jeg ikke vet hvor han vil ha, da legger jeg dem ferdig brettet i en bunke på kommoden.
AnetteR Skrevet 19. september 2008 #14 Skrevet 19. september 2008 Klær er mitt ansvar. Så jeg plukker opp fra gulv, sorterer inn i skapet osv... Synes klesvask er koselig, liker alt som går på rydding og gir orden i huset. På den andre siden har jeg aldri bært ut søpla, pantet flasker, eller vasket et toalett... Så her i huset praktiserer vi klar arbeidsdeling=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå