Gå til innhold

renselses kurer

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tussa_*
Skrevet

Jeg har hørt både positive og negative sider ved å ta kurer som renser deg innvendig. Jeg har i det siste hatt litt problemer med magen, vært oppblåst og treg fordøyelse. Jeg har et sunt og variert kosthold, og trener dessuten nærmest hver dag. Jeg får ikke nok søvn og er veldig sliten, ettersom jeg er småbarnsmor og fulltids student. Jeg sover så mye jeg kan, men det er altså ikke så mye. Jeg kan tenke meg at dette kan være noe av grunnen til problemene mine, men jeg har hørt en kur kalt KUREN skal kunne ordne opp i slike problemer. Noen med erfaringer eller andre anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fungerer ikke. Kroppen trenger mye lengre tid enn et par uker på å rense seg. Har sett flere dokumentarer og forsøk om emnet, og konklusjonen i alle var at ingen målbare verdien i kroppen var forandret etter en rensekur.

Kroppen "renser" seg forøvrig selv hele tiden.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Såkalte "rensekurer" har ingenting for seg. De fungerer stort sett enten avførende eller vanndrivende, og det trenger ikke kroppen. Selv om man kanskje føler seg "utrensket" etter to-tre døgn på toalettet, så har det ingen helsemessig dokumentert effekt.

Hvis du er veldig oppblåst, ville jeg sjekket om du kanskje reagerte på noen matvarer. Enkelte reagerer f.eks på hvitt mel eller på melkeprodukter. Du kan jo prøve en "prøv og feil" periode på matfronten i en periode. Et stort inntak av gassdannende matvarer (svært grove kornprodukter, ukokte havregryn, en del grønnsaker spesielt rå, bønner/linser etc) kan også føre til oppblåsthet, selv om man ellers spiser veldig sunt. Stress kan også slå seg på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...