Gå til innhold

Trekantsjal

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Alle" her inne snakker om trekantsjal, hvordna konkret lages dette?

Lurer også på om det er vanskelig å strikke bukser? Type ullbukse til barn?

Tenker en enkel variant uten noe mønster i 1. omgang

Videoannonse
Annonse
Skrevet
"Alle" her inne snakker om trekantsjal, hvordna konkret lages dette?

Lurer også på om det er vanskelig å strikke bukser? Type ullbukse til barn?

Tenker en enkel variant uten noe mønster i 1. omgang

jeg holder på åstrikke bukse til min lillemann! Det er en ganskel enkel bukse i kun en farge. Jeg er ikke noen erfaren strikker, men det var enkelt!

Skrevet

Her Finner du oppskrift og detaljert framgangsmåte på heklet trekantsjal.

Å strikke trekansjal er veldig enkelt, du begynner med å legge opp 2 masker. Så øker du maskeantallet ved å strikke en maske, lage et kast (tvinne garnet rundt pinnen en gang) og strikke resten av pinnen vanlig. På denne måten vil det bli en maske mer pr pinne. Kastene strikkes som vanlige masker,da vil det bli en fin hullrad langs kansten av sjalet. Strikk fram og tilbake slik til sjalet er stort nok, sett på frynser dersom det er ønskelig

Det går fort med litt tjukt og loddent garn, f. eks mohair. Pinnene kan være mellom 10 og 15 mm avhengig av garnet.

Skrevet

Jeg strikker først, og fremst og det fins masse forskjellige trekantsjal fra de helt enkle som satvia nevner til intrikate mønstre.

Her er en oppskrift på et som ikke er så grusomt vanskelig (mesteparten av sjalet er helt vanlig rillestrikk=du strikker bare rette masker), men likevel har litt fine detaljer med blondekanten. Hvis du ikke har strikket mye før, er nok blondekanten litt vanskelig å skjønne med en gang, men det er slettes ikke så vanskelig som det ser ut som ;)

Til inspirasjon holder jeg på med å strikke sjal fra denne oppskriften for tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...